Kiedyś dostałem taki model do ucyfrowienia. Właściciel zamierzał kontynuować konwersję na Ty2, stąd widoczna zmiana położenia tylnych lamp, do dokończenia przez konwertera.
Założeniem było, że dekoder ma być 8-pin i lampy pozostają włączane jak w oryginale, czyli prawy i lewy reflektor razem.
Instrukcja montowania dekodera DCC w modelu lokomotywy BR 52 2222 Liliput 5203, przeznaczonym do systemów analogowych.
Zaczynamy od rozebrania lokomotywy. Zgodnie z fabryczną instrukcją obsługi, odkręcamy śrubki pod spodem i odłączamy kocioł od podwozia. Wyjmujemy drobne elementy.
Widok będzie mniej więcej taki:
Widać szyny przewodzące prąd:
Wyjmujemy je:
W lewej szynie przecinamy małym pilniczkiem powierzchnię przewodzącą tak, by odciąć zasilanie przedniej żarówki i żarówki w palenisku. Ważne jest jednak, aby cała szyna pozostała w jednym kawałku:
Teraz lutujemy kable do miejsc, gdzie będziemy zasilali każdą z w/w żarówek. Tutaj posłużyłem się kablem 2-żyłowym, aby łatwiej było go przeprowadzić do tendra:
Drugi podobny 2-żyłowy kabel lutujemy do blaszek odbierających prąd z szyn:
Miejsce pod lewą szynę wyklejamy taśmą izolacyjną:
Wkładamy szyny przewodzące z powrotem na miejsce:
Wciskamy drobne elementy z powrotem na miejsce:
Lokomotywę składamy zgodnie z instrukcją obsługi, przykręcając śrubki pod spodem. Wystające nowe kable przeprowadzamy w taki sposób, żeby mogły być dalej podłączone do tendra.
Teraz zabieramy się za tender. Odkręcamy 2 śrubki pod spodem i zdejmujemy metalową obudowę. Tak wygląda wnętrze.
Z płytki na dole odlutowujemy 2 dławiki i kondensator:
Tylną żarówkę wyjmujemy (planujemy wstawić diody LED). Zostaje coś takiego:
ciąg dalszy poniżej...
Założeniem było, że dekoder ma być 8-pin i lampy pozostają włączane jak w oryginale, czyli prawy i lewy reflektor razem.
Instrukcja montowania dekodera DCC w modelu lokomotywy BR 52 2222 Liliput 5203, przeznaczonym do systemów analogowych.
Zaczynamy od rozebrania lokomotywy. Zgodnie z fabryczną instrukcją obsługi, odkręcamy śrubki pod spodem i odłączamy kocioł od podwozia. Wyjmujemy drobne elementy.
Widok będzie mniej więcej taki:
Widać szyny przewodzące prąd:
Wyjmujemy je:
W lewej szynie przecinamy małym pilniczkiem powierzchnię przewodzącą tak, by odciąć zasilanie przedniej żarówki i żarówki w palenisku. Ważne jest jednak, aby cała szyna pozostała w jednym kawałku:
Teraz lutujemy kable do miejsc, gdzie będziemy zasilali każdą z w/w żarówek. Tutaj posłużyłem się kablem 2-żyłowym, aby łatwiej było go przeprowadzić do tendra:
Drugi podobny 2-żyłowy kabel lutujemy do blaszek odbierających prąd z szyn:
Miejsce pod lewą szynę wyklejamy taśmą izolacyjną:
Wkładamy szyny przewodzące z powrotem na miejsce:
Wciskamy drobne elementy z powrotem na miejsce:
Lokomotywę składamy zgodnie z instrukcją obsługi, przykręcając śrubki pod spodem. Wystające nowe kable przeprowadzamy w taki sposób, żeby mogły być dalej podłączone do tendra.
Teraz zabieramy się za tender. Odkręcamy 2 śrubki pod spodem i zdejmujemy metalową obudowę. Tak wygląda wnętrze.
Z płytki na dole odlutowujemy 2 dławiki i kondensator:
Tylną żarówkę wyjmujemy (planujemy wstawić diody LED). Zostaje coś takiego:
ciąg dalszy poniżej...