• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Przeróbka żurawia

PULMAN

Znany użytkownik
Reakcje
32 0 0
#1
Witam,

Kolega Traxx powierzył mi swój zestaw z żurawiem, abym go pomalował w barwy PKP. Zacząłem od wagonu technicznego. Został pomalowany i na dachu znajdzie się pomost, a oto zdjęcia z postępujących prac:

SDC15062.JPG SDC15067.JPG SDC15068.JPG SDC15070.JPG SDC15074.JPG
SDC15079.JPG SDC15081.JPG SDC15082.JPG

Pozdrawiam
 
OP
OP
PULMAN

PULMAN

Znany użytkownik
Reakcje
32 0 0
#3
Witam. Dźwig został już machnięty na kolorek niebieski. Jest w 80 % już skończony. Teraz muszę dodać trochę patynki na niego oraz żółto- czarne pasy na rogach, jeszcze pomalować białe obwódki na kołach.
SDC15103.JPG
SDC15104.JPG
SDC15107.JPG
SDC15109.JPG
SDC15111.JPG
 

Filip7370

Aktywny użytkownik
Reakcje
15 3 0
#4
Miałbym dwa pytanka.
Jak pomalowany powinien być taki lub podobny dźwig w latach 50/60 tych? Granatowo?
Gdzie zamówisz kalkomanie do dźwigu?
Sam mam zamówienie na "specjalne" kalki.
 

marekw111

Znany użytkownik
Reakcje
2 0 0
#7
Masz jakieś zdjęcia oryginału na którym się wzorujesz? Mam taki model ROCO, też bym sobie chętnie przerobił.
Dobre pytanie,również podpinam się pod nie, najchętniej zrobił by sobie coś na długim wagonie i z lat 70. Można prosić o jakieś fotki,lub adres stronki? Ale super że powstał taki temat,z niecierpliwością śledzę każdy krok. :p
 

Hardtech

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
92 0 0
#9
Podobaja mi się te dźwigi, szkoda że nie były ekploatowane na PKP. Też chętnie nabyłbym dżwig kolejowy, tyle że ja choruję na EDKa.
 
OP
OP
PULMAN

PULMAN

Znany użytkownik
Reakcje
32 0 0
#10
Witam.

Ten dźwig to czysta fikcja. Na PKP nigdy nie był. Ale poproszono mnie abym go spolszczył. Poręcze zostały wykonane z drutu o przekroju 0,25mm. Jeśli chodzi o malowanie w latach 50-60tych to raczej wszystkie takie maszyny były malowane na niebiesko. Gdy przyjrzałem się EDK80 z bliska to widać że z naprawy do naprawy było malowane na niebieski, tylko że się różniło z deczka odcieniem. Kalkomanie mam zamówione u znajomego.

A tymczasem wagon techniczny jest już w 90% zakończony. Pozostaje mi wykonać jeszcze podest na dachu i nakleić kalkomanie. Przepraszam za słabą jakość zdjęć. Jutro wykonam je w świetle dziennym.
SDC15131.JPG
Zobacz załącznik 87826
 
OP
OP
PULMAN

PULMAN

Znany użytkownik
Reakcje
32 0 0
#11
Witam.

Prace nad dźwigiem już powoli dobiegają końca. Pozostaje jeszcze kilka niedoróbek poprawić i oczekuję na kalki. A oto kilka fotek.
SDC15135.JPG
SDC15138.JPG
SDC15141.JPG
SDC15160.JPG
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.292 459 29
#12
Witam.

Ten dźwig to czysta fikcja. Na PKP nigdy nie był. .... A tymczasem wagon techniczny jest już w 90% zakończony. Pozostaje mi wykonać jeszcze podest na dachu i nakleić kalkomanie.
Ten wagon to także fikcja, ale to już chyba nie ma znaczenia. Wydaje mi się, że w latach 60-70. stosowano ciemniejszy kolor, prawie granatowy. A przy okazji pytanie: czy rzeczywiście wagony towarzyszące w pociągach ratunkowych miały pomosty na dachu? Wydaje mi się, że pomosty były i są stosowane tylko w pociągach sieciowych, gdzie ludzie pracują na wysokości przy utrzymaniu i naprawach sieci trakcyjnej, ale chyba nie w pociągach ratunkowych.
 
OP
OP
PULMAN

PULMAN

Znany użytkownik
Reakcje
32 0 0
#13
Ależ oczywiście że wagon tu nie pasuje. On będzie doczepiany do mojego pociągu ratunkowego. Tak zdecydował kol. Krzysiek. Tak że tu nie ma nic wspólnego z tym że wagon z pomostem stoi koło dźwigu.
 

rocketman

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#19
Dźwig jako maszyna spalinowa może sie ufajdać ale ratunkowy zbyt wiele pracy nie ma i zazwyczaj jest czysty. Chyba załoga w ramach walki z nudą go pucuje. Analogicznie czy widział ktoś brudny wóz strażacki w remizie? Nie licząc chwil zaraz po akcji. Chyba że to dźwig przemysłowy to OK np. w hucie.

Druga sprawa dźwig będzie pobrudzony a napisy czyste? Chyba kolejność powinna byc odwrotna: nakładanie napisów a później brudzenie całości.
 

Filip7370

Aktywny użytkownik
Reakcje
15 3 0
#20
Jako ciekawostkę chciałbym dodać.
Przeglądając filmy na YT trafiłem na to
film po wstępie przedstawia najazd pociągu ratowniczego z Detroit w dniu 1 stycznia 1969 roku, który rusza na szlak by usunąć następstwa. O ile mnie wzrok nie myli jest to ten sam typ wagonu żurawia.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Tabor 19
Tabor 11
Tabor 5
Tabor 10
Tabor 6

Podobne wątki