• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Przebudowa wagonu - Browar Tenczynek

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9
#1
Jak już wiecie - chodzi mi po głowie przebudowa wagonu w realiach II epoki na wagon chłodnie wagonu z browaru tenczynek , szukam pomocy z jakiego modelu skorzystać do przebudowy wagonu piwiarki bowiem chce to zrobić jak najmniejszym kosztem i jak skomponować wszystkie napisy i etykietę browaru na wagon.
piwiarka gmfk.jpg

browar_tenczynek_piwo.png
Browar-Tenczynek-historyczna-grafika.jpg

Czy pomoglibyście mi taki wagon znależść w wersji H0 na konwersje modelu i czy moglibyście mi potrwiedzić czy taki wagon jest zgodny z faktami dokonanymi , bowiem nie mam zdjęć i nie ma ich w sieci a chce go wybudować bowiem mieszkam w okolicy browaru i szkoda by mi było gdyby wagonik i browar nie miał czegoś co by przypominało o dawnej świetności. Proszę o pomoc bowiem mam 17 lat i dopiero zaczynam swoją historię z modelarstwem i nie znam sie na wyrafinowanych technikach modelarskich - mam już zapał i cheć - a to już połowa tegi co mi jest potrzebne do konwersji modelu tej pieknej historii ...................
maxresdefault.jpg
 

Alana

Aktywny użytkownik
Reakcje
258 2 1
#2
Skontaktuj sie z Modelmania, jest tam do kupienia papier do robienia wlasnych kalkomani. Drukujesz na drukarce laserowej kolorowej przycinasz i "naklejasz" jak te kupne. Jedyna roznica to to ze jak chcesz bialy to musisz miec biale tlo bo typowa laserowka nie ma bialego proszku.
 
OP
OP
P

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9
#3
Dzieki to już powoli coś , ale jak zaprojektować kalki do piwiarki jak nie znam gdzie , wiem tylko mnie wiecej i tylko nie wiem jak to wszystko rozmieścić - nie znam skali ścionki , stylu ani nawet parametrów wagonów.
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
#4
Dzieki to już powoli coś , ale jak zaprojektować kalki do piwiarki jak nie znam gdzie , wiem tylko mnie wiecej i tylko nie wiem jak to wszystko rozmieścić - nie znam skali ścionki , stylu ani nawet parametrów wagonów.
Po 1 to przyłóż, się do pisowni. Bo pisanie "jołmadefakcziną" zniechęca do odpowiadania.
Oczywiście, że w sieci nie ma. Musisz spróbować znaleźć w archiwum.
Jest model chłodni kkStb. Robi go związana z Herisem firm kkMB http://www.kkmb.at/index.html .
 
OP
OP
P

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9
#5
Sorry, stawiam pierwsze kroki w modelarstwem i muszę sie wiele jeszcze nauczyć :-( ale dzięki za link.
Poprawię się w miarę rozwoju wątku
 

wolfik

Znany użytkownik
Reakcje
987 1 0
#6
Jak już wiecie - chodzi mi po głowie przebudowa wagonu w realiach II epoki na wagon chłodnie wagonu z browaru tenczynek , szukam pomocy z jakiego modelu skorzystać do przebudowy wagonu piwiarki bowiem chce to zrobić jak najmniejszym kosztem i jak skomponować wszystkie napisy i etykietę browaru na wagon.

Czy pomoglibyście mi taki wagon znależść w wersji H0 na konwersje modelu i czy moglibyście mi potrwiedzić czy taki wagon jest zgodny z faktami dokonanymi , bowiem nie mam zdjęć i nie ma ich w sieci a chce go wybudować bowiem mieszkam w okolicy browaru i szkoda by mi było gdyby wagonik i browar nie miał czegoś co by przypominało o dawnej świetności. Proszę o pomoc bowiem mam 17 lat i dopiero zaczynam swoją historię z modelarstwem i nie znam sie na wyrafinowanych technikach modelarskich - mam już zapał i cheć - a to już połowa tegi co mi jest potrzebne do konwersji modelu tej pieknej historii ...................
Cześć.
Skoro mieszkasz koło browaru to może warto byłoby zacząć od kwerendy wśród znajomych/rodziny? Czasami ludzie w szufladach mają prawdziwe skarby chowane głęboko, czasami ze wstydem bo akurat dziadek musiał zrobić babci zdjęcie na tle okropnego wagonu lub lokomotywy.

Ważnej informacji udzielił Ci już Ariel w wątku o piwiarkach, że były to wagony o ładowności 12,5 tony. Masz punkt wyjścia do znalezienia modelu. Nie wiem jaka była ładowność wagonów, których modele wypuścił Heris - poszukaj informacji, mi się wydaje, że te piękne piwiareczki były 12 tonowe ale ja się nie znam.
 
OP
OP
P

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9
#7
Powolutku Historia brnie do przodu - pytałem , słyszałem i nic się nie dowiedziałem czyli wiem że coś takiego było i tyle.
Prawdopodobieństwo że ktoś takie fotografie ma , jest mniejsze niż 0,001 %
Zdecydowałem się na ten wagon , proszę mi pomóc konkretnie z znalezieniem tego oto wagonu wersji H0 do konwersji bowiem
Jestem na dobrym tropie ale muszę znaleść konkretne modele do konwersji oraz kupić .... po dobrej cenie
 

Ariel Ciechańsk

Znany użytkownik
Reakcje
239 3 0
#8
Zasadniczo większość wagonów do przewozu piwa w II RP miała dość proste napisy właścicielskie. Nie szedłbym w kopiowanie rozwiązań czeskich, gdzie na wagonach jest wyrazisty znak firmowy.

Wagony raczej były ze Studenki, Zieleniewskiego czy Ringhoffera. Czeskich modeli fabrycznych nie kojarzę. Są jedynie wyroby pana Vladimira Klusaczka z Kladna. Ale nie wiem czy on to robił na sprzedaż.
 
OP
OP
P

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9
#9
Już jestem na etapie wyboru do konwersacji - tylko jest zasadnicze pytanie który wagon bardziej przypomina realia i jest lepszym produktem ?
że wydatek to pieniądze rzędu 170 zł


c9c86b951a45ba607da1de48cda396f1.jpg

model classic firmy PIKO
art_35806_17944.jpg

model chłodnicy firmy Brawa
 
OP
OP
P

Pawelec PKP

Znany użytkownik
Reakcje
1.168 90 9
#17
Teraz to mam dylemat - czy wagony które były tenczynka to są wagony piwiarki miały budkę hamulcową czy nie miały bowiem mam namieszane w głowie - czy kupienie wagonu piko nadaje sie do przebudowy czy mam szukać dalej bo mam wątpliwości kolejowe - wiem że wagony były budowy austriackiej ale czy się nadaje waszym zdaniem ???
 

404W

Znany użytkownik
Reakcje
516 21 0
#18
Teraz to mam dylemat - czy wagony które były tenczynka to są wagony piwiarki miały budkę hamulcową czy nie miały bowiem mam namieszane w głowie - czy kupienie wagonu piko nadaje sie do przebudowy czy mam szukać dalej bo mam wątpliwości kolejowe - wiem że wagony były budowy austriackiej ale czy się nadaje waszym zdaniem ???
Namieszane w głowie to mogą mieć czytający tą "jołmadefakczinę".
 

Podobne wątki