• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Proszę o radę

Reakcje
9 5 5
#1
Dzień dobry mam na imię wojtek i jestem początkujący i uczący się w modelarstwo osobą
I zgłaszam się do was z pytaniem
Posiadam stara lokomotywy piko Br 50
Mam do niej jakiś sentyment przelezala wiele lat uszkodzona i chce jąw jakiś sposób naprawić i pytanie jest czy jest możliwość przerobienia w tym modelu silnika bo stary silnik jest fatalnym stanie
Z góry dzięki za pomoc
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#3
Tylko jak zaczniesz rozbierać i wymieniać to od razu trzeba założyć dekoder dcc ,światła , generator dymu, nowe elementy armatury, pomalować i zwaloryzować.
Wcale nie trzeba tego wszystkiego robić. Wymiana silnika nie powoduje konieczności zrobienia wszystkich tych innych rzeczy, ale faktem jest, że jak już się zacznie, to chciałoby się i to, i tamto poprawić. Ale wymiana silnika w tym modelu może być problematyczna. Włożenie typowego, współczesnego silnika będzie wymagało przerobienia ramy modelu i wykonaniu nowej przekładni. W oryginalnym modelu jest silnik z osią obrotu poprzecznie do modelu, nowy typowy silnik będzie miał oś obrotu wzdłuż modelu. Chyba, że udałoby się zdobyć jakiś nietypowy, płaski silnik, ale to też może wymagać przeróbek mocowania.
 

nohab

Znany użytkownik
Reakcje
543 115 2
#8
Mam do niej jakiś sentyment
Wyczyść, postaw na półkę i wspominaj dziecięce lata.
Rozmontuj na części, wyczyść, dorób uszkodzone części, złóż, ciesz się z jazdy.
Kup jedną, dwie inne i złóż z wszystkich model sprawny, wprawiający Cię w zachwyt i wywołujący sentyment.
:eek::)