• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Proszę bez śmichów :-)

OP
OP
D

DemoneQ

Użytkownik
#4
Język połamałem, czytając tytuł i tekst.
Bardzo przepraszam za brak polskich znakow, klawiatura uk. A z tym jezykiem to proponuje albo do szpitala albo powrot na lekcje biologii, w tej czesci ciala , jak i pewnej "innej" brak jest ukladu kostnego , wiec nie za bardzo rozumiem co mogles sobie polamac.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#7
Poprawiłem tytuł wątku, ale proszę o zwrócenie uwagi na pisownię w następnych wpisach. Na prawdę, nie widzę powodu, dla którego mielibyśmy tolerować brak polskich znaków. W każdym komputerze PC z Windowsem (przypuszczam, że w Macintosh też), bez problemu da się używać polskich znaków, a jeżeli w komputerze służbowym nie wolno, to jest to jeszcze jeden argument, by nie pisać w pracy.
 
#8
Wydaje mi się, że przytwierdzenia śrubowe niepotrzebnie zalane - chyba klejem, a przez to nie widać szczegółów, klej tak dwaj by się nie zalały. To dobrze, że szyna pomalowana, ale chyba farba była za gęsta, no i jak dla mnie kolor tej farby mógłby być bardziej rdzawy, ale to też kwestia tego czy zdjęcie oddaje rzeczywisty kolor farby. Szutru za mało bo widać łączenia podkładów pod szyną.
 

Astro

Znany użytkownik
#9
Od siebie dodam, że jeśli szyny i podkłady są zardzewiałe, to przydałoby się lekko rdzą przyprószyć również tłuczeń.
Nie do końca podobają mi się twoje skały. Na moje oko są zbyt "bułowate". Mógłbyś zamieścić fotografię skał, które były dla ciebie inspiracją? Jeśli jest to twoja radosna fikcyjna twórczość, warto o tym napisać. Na upartego można przecież przedstawić w makiecie fikcyjną kolej marsjańską. Ale jeśli kopiujemy naturę, dobrze jest to robić zgodnie z prawdą. Jeśli masz przykład takich tworów geologicznych, chętnie je zobaczę i będę mógł wyrazić swą opinię.
Pozdrawiam
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#10
Wydaje mi się, że przytwierdzenia śrubowe niepotrzebnie zalane - chyba klejem, a przez to nie widać szczegółów, klej tak dwaj by się nie zalały.
Tam w ogóle nie potrzeba kleju, ale to chyba raczej farba. Faktycznie, jest tego za dużo - farba za gęsta? Kolor szyn jak dla mnie za bardzo czerwony, powinien wpadać w rdzawy brąz, ale nie czerwień. I przede wszystkim, wszystko za bardzo błyszczące, zwłaszcza podkłady, które zresztą powinny być ciemniejsze, prawie czarne. Co do za małej ilości tłucznia, to pełna zgoda, zasadniczo powinien dochodzić prawie go górnej powierzchni podkładów (ale nie powinno go być na podkładach).
jeśli szyny i podkłady są zardzewiałe, to przydałoby się lekko rdzą przyprószyć również tłuczeń.
O tym już kiedyś pisałem: boki i stopki szyn rdzewieją i są takie na całej długości, ale rdzawy osad na tłuczniu, podkładach i przytwierdzeniach powinien być tylko tam, gdzie pociągi często hamują, a nie na całym torze. Ten osad pochodzi z pyłu z klocków hamulcowych, jest go zresztą obecnie coraz mniej, bo stosowane są klocki kompozytowe.
 
OP
OP
D

DemoneQ

Użytkownik
#11
Zgadza się. Przytwierdzenia śrubowe zalane są farbą. Powinienem farbę rozcieńczyć ? Szynę malowałem Humbrol matt rust 113, też nie rozcieńczyłem. Szutru dodam zgodnie z sugestią. Niestety to była moja radosna twórczość , następnym razem będę sie wzorował jakimś zdjęciem. Hmmm nie wiem skąd ta czerwień, używałem tylko czarnej , brązowej i rdzawej. Może to wina mojego aparatu. Farby są matowe oprócz czarnej na śrubach, efekt błyszczenia to chyba wina aparatu. Postaram sie przyciemnic podkłady. Jak zrobić ten rdzawy osad na tłuczniu ?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#13
Powinienem farbę rozcieńczyć ?
Po efekcie widać, że chyba tak, ale najlepiej po prostu doświadczalnie wypracować najlepszą gęstość farby. Farba z czasem wysycha i gęstnieje, więc zawsze trzeba sprawdzić jej gęstość przed użyciem. A jeśli nie ma się doświadczenia (jak ja) żeby na oko stwierdzić, czy gęstość jet odpowiednia, to pozostaje metoda prób i błędów. Nikt chyba nie da jednoznacznej odpowiedzi na tak postawione pytanie. A z osadem na tłuczniu proponuję ostrożnie (ja nie wiem, jak go zrobić) i jeszcze raz odsyłam do swojego poprzedniego wpisu.
Gdzieś takie bułowate skały widziałem, tylko inny kolor miały
A z ciekawości spytam, gdzie?
 
OP
OP
D

DemoneQ

Użytkownik
#14
Podkłady przyciemnione, rzeczywiście się błyszczą a farba matowa .
IMAG0388.jpg


Tyle tłucznia już wystarczy?
IMAG0389.jpg


A z osadem na tłuczniu proponuję ostrożnie (ja nie wiem, jak go zrobić) i jeszcze raz odsyłam do swojego poprzedniego wpisu.
Tak oczywiście ostrożnie :) w sumie doszedłem do wniosku że w tunelu pociąg nie ma po co zwalniać , więc nie będzie osadu. Już prędzej przed tunelem ale to dopiero później.
 
Ostatnio edytowane:

Astro

Znany użytkownik
#15
Jak patrzę na ten tłuczeń, to wydaje mi się, że jest mocno przeskalowany. 2-3 kamienie między podkładami to za mało.
Przyjrzyj się torom ile wchodzi w realu, będziesz mieć odniesienie.
 

Harry Potter

Znany użytkownik
#16
No to i ja dorzucę swój kamyk do ogródka...no dobra, dwa...
-1 kamyk, to gradacja tłucznia. Wydaję mi się zbyt gruba, nawet na linie o znaczeniu takim jak E20 ( Moskwa - Warszawa - Berlin)
-2 kamyk to staranność malowania szyn, ale i mi to się pierońsko za często zdarza.

Pozdrawiam,...
 

Podobne wątki