• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

PROJEKT

OP
OP
maciekk

maciekk

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.347 10 0
#42
No i stało się nowy projekt ujrzał światło dzienne. Można było go oglądać na stoisku Toruńskiej Makiety Modułowej na Poznańskich targach Hobby.
 

Załączniki

OP
OP
maciekk

maciekk

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.347 10 0
#45
Dziękuje za miłe słowa chłopaki. :)
Prace idę do przodu . Na skrzynce numer 3 tory zawikolowane teraz czas na elektrykę. Na skrzynkach 1 i 2 doszło kilka drzew.
 

Załączniki

OP
OP
maciekk

maciekk

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.347 10 0
#46
Witam
Mam zamiar dorobić tło do makiety lecz szukam odpowiedniego zdjęcia macie może jakieś propozycje ?
A dzisiaj gościnnie zawitała do mnie SU 46...

IMG_4736.JPG

Później zjechały się parowozy ...
IMG_4784.JPG

No i Wagony restauracyjne...
IMG_4731.JPG
No i zaczęła się parowozjada...
IMG_4780.JPG

No a na koniec przyjechała...
IMG_4770.JPG
 

Załączniki

OP
OP
maciekk

maciekk

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.347 10 0
#49
Nie

Ostatnio mam mało czasu na dłubanie przy makiecie inne obowiązki i weekendowe spotkania przy makiecie zabierają ten czas. Cały czas dłubię przy torowisku na skrzynkach 5 i 6 oraz przy elektryce na skrzynkach 3 i 4.
Poniżej 3 fotki z wystawy w Torunia. Pierwsze jest wykonane na moim kawałku a 2 kolejne na makietach kolegów.
6b28cb1551ae95fegen.jpg
 

Załączniki

OP
OP
maciekk

maciekk

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.347 10 0
#50
Wiem że mnie tu nie było długo ale miałem trochę innej pracy później dopadła mnie choroba. Ale żeby nie było że nic nie robię . Zrobiłem elektrykę na modułach 3 i 4 zostało tylko założyć gniazda. Dzisiaj się zabrałem za kładzenie torowiska na 5 skrzynce.
 

Załączniki

OP
OP
maciekk

maciekk

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.347 10 0
#51
Dzisiaj popołudniu udało mi się położyć resztę torowiska na ostatniej skrzynce. Teraz tylko elektryka szutrowanie malowanie torów i można się barć za zieleń i otoczenie a to najbardziej lubię. :)
 

Załączniki

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
263 0 0
#53
A masz jakiś rysunek jak ma to wyglądać w całości? Czy co skrzynka to improwizacja? Co to za bocznica? Do jakiś zakładu przemysłowego? ZNTK? Składu paliw? Elewatora zbożowego?
 
OP
OP
maciekk

maciekk

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.347 10 0
#54
A masz jakiś rysunek jak ma to wyglądać w całości? Czy co skrzynka to improwizacja? Co to za bocznica? Do jakiś zakładu przemysłowego? ZNTK? Składu paliw? Elewatora zbożowego?
Oczywiście że jest plan. ( Narysowałem na szybko w Paincie dokładniejszy mam na papierze) Wszystkie skrzynki mają taką samą długość czyli 92 cm i jest ich 6 sztuk. Do uzupełnienia całości dojdą jeszcze po 4 skrzynki po każdej stronie . To jest bocznica do Browaru.
 

Załączniki

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
263 0 0
#55
Hmmm...Nie jestem jakiś ekspertem od projektowania bocznic szlakowych, ale pamiętam dyskusję Tomka Zygmanowskiego z różnymi autorytetami od projektowania układów torowych podczas jego prac nad Elewatorem Maciejki, które też są bocznicą szlakową. Przy projektowaniu takiego układu jest kilka "dogmatów" których należy przestrzegać:
1) wszystkie manewry na bocznice powinny odbywać się w jej obrębie - wyjazd na szlak w celu prowadzenia manewrów jest dopuszczalny w wyjątkowych okolicznościach
2) długość torów wyciągowych powinna być na tyle duża, by móc przetaczać maksymalną ilość wagonów, najlepiej cały skład bez dodatkowego rozprzęgania składu etc.

Patrząc na Twój układ widzę, że tor górny będzie prawdopodobnie torem z którego z budynków browaru będzie toczony za i wyładunek (gdyż jest on torem skrajnym). Jest on bardzo długi, zakładam, że będzie niego wtoczyć całkiem długi skład.
Pozostałe tory na bocznicy mają służyć przechowywaniu wagonów próżnych lub załadowanych i oblotowi składu przez lokomotywę manewrową, dla której na terenie bocznicy jest szopa.
No i widzę, że toru wyciągowego praktycznie nie ma i po załadunku wagonów na torze ładunkowym nie wyciągniesz z niego całego składu bez wyjeżdżania na szlak (vide punkt 1) albo będziesz musiał wyciągać po 1-2 wagony (vide punkt 2).

Nie wiem czy wzorowałeś się jakimś faktycznie istniejącym układzie, czy też konsultowałeś to z kimś, kto profesjonalnie zajmuje się projektowaniem układów torowych, bo jeśli przeznaczenie torów jest takie jakie się domyślam, to układ jest trochę mało ergonomiczny.
No i zupełnie nie mogę zrozumieć, dlaczego planując tą makietę na długości ponad 5 metrów, mając tyle miejsca na wjeździe ułożyłeś tak ostry, wręcz tramwajowy łuk. Naprawdę szkoda, bo zieleń wychodzi Ci naprawdę ładnie i widać że sporo zainwestowałeś w tą makietę kasy (drzewka MBR etc), a takie detale jak ten łuk psują obraz całości.

Pozdrawiam i bez uraz jeśli moje słowa Cię dotknęły.

L
 
OP
OP
maciekk

maciekk

Znany użytkownik
H0e
Reakcje
1.347 10 0
#56
Jest to konstruktywna krytyka którą sobie bardo cenię. Plan wymyśliłem sam. Dobrze odczytałeś do czego ma służyć dany tor. Tor wyciągowy będzie maił około 4 metrów tylko na tym zarysie jest ukazany taki bardo krótki bo dalsza cześć będzie się ciągnęła wzdłuż szlaku na kolejnych skrzynkach . Co do łuku i użytego torowiska to do dzisiaj pluję sobie w brodę i żałuję tych wyborów.
 

Podobne wątki