• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Projekt Poznań Górczyn - Kopanina

Piotr Kozłowski

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.173 11 0
#1
Witam. Powoli działam aby mój pierwszy projekt: Moja pierwsza makieta modułowa w tym roku dobiegł końca, ale kolejnym projektem za jaki chciałbym się zabrać to widok jaki mam z okna czyli trasa Berlin-Warszawa, a dokładnie odcinek stacji Poznań Górczyn aż do przejazdu na Kopaninie i dlatego stąd ten temat. Spytacie dlaczego akurat ten odcinek? To tutaj mieszkam od urodzenia, od rana do wieczora z okna swojego pokoju widzę dziesiątki składów osobowych i towarowych. Na Kopaninie w pierwszym domu przy przejeździe kolejowym mieszkał mój tato bo oboje moich dziadków z jego strony było kolejarzami. Wydaje mi się, że pewnie między innymi dlatego modelarstwo kolejowe jest moją pasją. Od dziecka chcąc czy nie chcąc miałem styczność z koleją i tak od ponad roku w mojej głowie powstaje projekt tego odcinka. Wielką różnicą między tym projektem a makietą którą prawie skończyłem byłoby to że ta trasa istnieje naprawdę, moduły wykonane byłyby aby przede wszystkim można łączyć się z innymi kolegami na imprezach. A tak po za tym na odcinku jest "skumulowanych:)" dużo ciekawych miejsc takich jak przejazd kolejowy, tory odstawcze, złomowisko, przepompownia paliwa z wagonów na ciężarówki, wiadukt nad torami, peron i mój dom co właśnie chciałbym oddać na modułach. Wiem nie jest to prosty projekt i tani w kosztach ale dlatego trwałby na pewno parę lat tak żeby chociaż trochę był podobny do realiów. Planuję rozpocząć projekt ze strony która wydaje się łatwiejsza czyli od strony przejazdu kolejowego na kopaninie szlakiem dwutorowym, a kończył się za stacją Poznań Górczyn i tu również przejściem w szlak dwutorowy. Tu pojawia się wiele pytań do was koledzy, jak uważacie:
-jakie byłyby najlepsze długości modułów według was tak żeby było to praktyczne do transportu?
-jaki rodzaj torów, flexów, rozjazdów najlepiej użyć tak żebym również pod względem kosztów nie musiał napadać na bank ?
Będę bardzo wdzięczny za wasze porady i sugestie co o tym wszystkim myślicie;) Już wkrótce wstawię projekt w Scarmie a na razie parę zdjęć obrazujących mniej więcej jak to wszystko wygląda:
Na początek zdjęcia z wujka Googla:
Mapa.jpg Mapa 2.jpg Mapa 3.jpg Mapa 4.jpg Mapa 5.jpg Mapa 6.jpg Mapa 7.jpg
A taki jest widok z okna:
P6110310.JPG P6110311.JPG
Oraz film co między innymi przejeżdza:
 

gruha_3719

Aktywny użytkownik
Reakcje
51 0 0
#2
Witam. Powoli działam aby mój pierwszy projekt: Moja pierwsza makieta modułowa w tym roku dobiegł końca, ale kolejnym projektem za jaki chciałbym się zabrać to widok jaki mam z okna czyli trasa Berlin-Warszawa, a dokładnie odcinek stacji Poznań Górczyn aż do przejazdu na Kopaninie i dlatego stąd ten temat. Spytacie dlaczego akurat ten odcinek? To tutaj mieszkam od urodzenia, od rana do wieczora z okna swojego pokoju widzę dziesiątki składów osobowych i towarowych. Na Kopaninie w pierwszym domu przy przejeździe kolejowym mieszkał mój tato bo oboje moich dziadków z jego strony było kolejarzami. Wydaje mi się, że pewnie między innymi dlatego modelarstwo kolejowe jest moją pasją. Od dziecka chcąc czy nie chcąc miałem styczność z koleją i tak od ponad roku w mojej głowie powstaje projekt tego odcinka. Wielką różnicą między tym projektem a makietą którą prawie skończyłem byłoby to że ta trasa istnieje naprawdę, moduły wykonane byłyby aby przede wszystkim można łączyć się z innymi kolegami na imprezach. A tak po za tym na odcinku jest "skumulowanych:)" dużo ciekawych miejsc takich jak przejazd kolejowy, tory odstawcze, złomowisko, przepompownia paliwa z wagonów na ciężarówki, wiadukt nad torami, peron i mój dom co właśnie chciałbym oddać na modułach. Wiem nie jest to prosty projekt i tani w kosztach ale dlatego trwałby na pewno parę lat tak żeby chociaż trochę był podobny do realiów. Planuję rozpocząć projekt ze strony która wydaje się łatwiejsza czyli od strony przejazdu kolejowego na kopaninie szlakiem dwutorowym, a kończył się za stacją Poznań Górczyn i tu również przejściem w szlak dwutorowy. Tu pojawia się wiele pytań do was koledzy, jak uważacie:
-jakie byłyby najlepsze długości modułów według was tak żeby było to praktyczne do transportu?
-jaki rodzaj torów, flexów, rozjazdów najlepiej użyć tak żebym również pod względem kosztów nie musiał napadać na bank ?
Będę bardzo wdzięczny za wasze porady i sugestie co o tym wszystkim myślicie;) Już wkrótce wstawię projekt w Scarmie a na razie parę zdjęć obrazujących mniej więcej jak to wszystko wygląda:
Na początek zdjęcia z wujka Googla:
Zobacz załącznik 303134 Zobacz załącznik 303135 Zobacz załącznik 303136 Zobacz załącznik 303137 Zobacz załącznik 303138 Zobacz załącznik 303139 Zobacz załącznik 303140
A taki jest widok z okna:
Zobacz załącznik 303141 Zobacz załącznik 303142
Oraz film co między innymi przejeżdza:
Długość rzeczywista to jakieś 2,2km, w H0 będzie jakieś 25m, przy chęci odwzorowania bazy paliwowej i złomowiska (w realu jakieś 500m) daje to niecałe 6m szerokości - dużo pracy ;)
A wschodnia głowica to dwa szlaki dwutorowe (4 tory).
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Piotr Kozłowski

Piotr Kozłowski

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.173 11 0
#3
Długość rzeczywista to jakieś 2,2km, w H0 będzie jakieś 25m, przy chęci odwzorowania bazy paliwowej i złomowiska (w realu jakieś 500m) daje to niecałe 6m szerokości - dużo pracy ;)
A wschodnia głowica to dwa szlaki dwutorowe (4 tory).
całkowita długość to ok 1800m co daje 21metrów modułów , dlatego też myślałem żeby trochę odchudzić długość bo na torach odstawczych najkrótszy odcinek ma ok 750m to wchodzi po 40-50 węglarek czyli ok 9m, sam peron też jest długi 220m czyli 2,5m więc aż taka długość nie byłaby potrzebna.
 

Janeks

Użytkownik
Reakcje
16 0 0
#4
Trzymam kciuki!
Też mieszkam w okolicy tego odcinka, jednak nie aż tak blisko (z okien go nie widzę). Tak jak gruha_3719 zwracam uwagę, że wschodnia głowica jest dość specyficzna, ale przecież widzisz ją z okna. Co do torów odstawczych to one są rzeczywiście bardzo długie i można tam "trochę" miejsca zaoszczędzić, a ile to Twoja decyzja. Ciekawym motywem jest też stacja Poznań Górczyn (y). Peron położony jest na łuku, do tego wiadukt i może pokusisz się o kawałek pętli tramwajowej?
Teraz czekam na relację. Powodzenia!
 
OP
OP
Piotr Kozłowski

Piotr Kozłowski

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.173 11 0
#6
A mi google mówi że jednak jakieś 2,2km - nieważne.
Powodzenia :)
Mój błąd bo źle zaznaczyłem na pierwszym zdjęciu, ja liczyłem dopiero od strumienia to faktycznie te 400-500m krucej;-) a apropo wschodniej głowicy macie rację z 4 torami, bo trasa na warszawę leci górą a dwa tory po skrajnych stronach odchodzą jeden w bok a drugi w dół. Myślałem że można by zostawić dwa na szlak dwutorowy a dwa skrajne przechodziły by w pojedyńcze szlaki.
 
OP
OP
Piotr Kozłowski

Piotr Kozłowski

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.173 11 0
#7
Zrobiłem pierwszy plan. Zmianie uległ plan wschodniej głowicy, który przechodzi w szlak dwutorowy. Odchudziłem długość całkowitą do 12,5m ale i tak byłoby 16 modułów. Cenowo to koszt samego torowiska wyszedł by mniej więcej tyle ile moja pierwsza makieta modułowa cała, ale użyte byłyby rozjazdy EW5 i EW6 oraz flexy a wszystko Tillig Elite;) Wasze opinie i sugestie mile widziane:)
 

Załączniki

dec87

Aktywny użytkownik
ŁKMK
Reakcje
231 5 0
#8
Bardzo ciekawy projekt, ale chyba niestety na projekcie się chyba skończyło - szkoda bo zapowiadał się ciekawie :(
 

Podobne wątki