Witam serdecznie!
Teraz pora na mnie. Koleje prawdziwe i "kolejki" zawsze mnie interesowały, a obecnie są prawie całym moim życiem. Śledzę różne tematy na tymże forum od końca 2012 roku. Od tego czasu do dzisiaj zgromadziłem dość pokaźną kolekcję taboru, zgłębiałem wiedzę w zakresie technik i asortymentu modelarskiego oraz spędziłem dużo czasu na planowaniu kilku układów torowych i...to tyle. Z powodu rozmaitych zawirowań w życiu oraz zmian miejsc zamieszkania, na planach i zakupach taboru się skończyło. Do tematu realizacji makiety startuję dopiero obecnie. Czas w końcu rozruszać zgromadzony tabor!
Plan makiety:
W załączeniu przedstawiam projekt makiety. Zwracam się z prośbą o ocenę układu torowego, zagospodarowania i praktyczności makiety. Niestety nie dysponuję większą powierzchnią, więc musiałem poszukać daleko idących kompromisów (rezygnacja z linii dwutorowej, krótkie długości użyteczne tory na stacji, brak toru wyciągowego, brak długich torów odstawczych dla taboru itp.).
Założenia do makiety:
- wymiary: 2,4 × 1,2 m (ze ściętymi narożami o boku 0,3 m, na jednym z krótszych boków makiety)
- makieta ma być typu przenośnego i składać się z 3 segmentów o wymiarach 0,8 x 1,2 m każdy
- materiał torowy: Tillig Elite
- tabor PKP z epoki VI i pojedyncze sztuki Vc
- sceneria i tabor lata 2005-2015
- linia jednotorowa, zelektryfikowana
- rozbudowany układ bocznic, zawierający tory: 2 x terminal kontenerowy, 1 x skład węglowy, 1 x rampa wyładowcza, 1 x lokomotywownia, 1 x odstawczy (lokomotywy/wagony)
- opis zabudowy: w centralnej części zlokalizowane są kamienice, kościół i budynek dworca. Po bokach budynki związane z obsługą bocznic oraz blok z wielkiej płyty wraz ze stacją benzynową, okolice narożników makiety pozostaną terenami zielonymi (las, pastwisko, ogródki działkowe - to nie jest pokazane w projekcie do konca).
PS. Specjalne pozdrowienia dla Pana Andrzeja Harassika za bardzo precyzyjne, konkretne i fachowe porady. Świetnie się je czyta, gdyż są napisane językiem "akademickim".
Pozdrawiam!
Teraz pora na mnie. Koleje prawdziwe i "kolejki" zawsze mnie interesowały, a obecnie są prawie całym moim życiem. Śledzę różne tematy na tymże forum od końca 2012 roku. Od tego czasu do dzisiaj zgromadziłem dość pokaźną kolekcję taboru, zgłębiałem wiedzę w zakresie technik i asortymentu modelarskiego oraz spędziłem dużo czasu na planowaniu kilku układów torowych i...to tyle. Z powodu rozmaitych zawirowań w życiu oraz zmian miejsc zamieszkania, na planach i zakupach taboru się skończyło. Do tematu realizacji makiety startuję dopiero obecnie. Czas w końcu rozruszać zgromadzony tabor!
Plan makiety:
W załączeniu przedstawiam projekt makiety. Zwracam się z prośbą o ocenę układu torowego, zagospodarowania i praktyczności makiety. Niestety nie dysponuję większą powierzchnią, więc musiałem poszukać daleko idących kompromisów (rezygnacja z linii dwutorowej, krótkie długości użyteczne tory na stacji, brak toru wyciągowego, brak długich torów odstawczych dla taboru itp.).
Założenia do makiety:
- wymiary: 2,4 × 1,2 m (ze ściętymi narożami o boku 0,3 m, na jednym z krótszych boków makiety)
- makieta ma być typu przenośnego i składać się z 3 segmentów o wymiarach 0,8 x 1,2 m każdy
- materiał torowy: Tillig Elite
- tabor PKP z epoki VI i pojedyncze sztuki Vc
- sceneria i tabor lata 2005-2015
- linia jednotorowa, zelektryfikowana
- rozbudowany układ bocznic, zawierający tory: 2 x terminal kontenerowy, 1 x skład węglowy, 1 x rampa wyładowcza, 1 x lokomotywownia, 1 x odstawczy (lokomotywy/wagony)
- opis zabudowy: w centralnej części zlokalizowane są kamienice, kościół i budynek dworca. Po bokach budynki związane z obsługą bocznic oraz blok z wielkiej płyty wraz ze stacją benzynową, okolice narożników makiety pozostaną terenami zielonymi (las, pastwisko, ogródki działkowe - to nie jest pokazane w projekcie do konca).
PS. Specjalne pozdrowienia dla Pana Andrzeja Harassika za bardzo precyzyjne, konkretne i fachowe porady. Świetnie się je czyta, gdyż są napisane językiem "akademickim".
Pozdrawiam!
Załączniki
-
148,6 KB Wyświetleń: 277
-
131,3 KB Wyświetleń: 275
-
432,8 KB Wyświetleń: 217
-
489,6 KB Wyświetleń: 206
-
522,4 KB Wyświetleń: 166