To zdanie Kolega Rozjazd już raz napisał we wcześniejszym wpisie, a ja je skomentowałem w swoim poprzednim, choć nie odniosłem się akurat do tego zdania, pozwolę sobie zacytować ten komentarz:
Generalnie niezależnie od tego, czy wstawki proste są, czy nie, w miarę możliwości nie należy stosować krótkich łuków na zmianę w jedną i drugą stronę. Co do toru głównego zasadniczego na wprost przez stację, to oczywiście racja, że lepiej tego unikać, ale ponieważ na drugim końcu tak już jest, to nie da się przejechać przez stację bez zatrzymania z największą prędkością. W tej sytuacji wjazd po rozjeździe na bok po prawej stronie stacji już wiele nie zmienia. Zaletą mojej propozycji jest też większa długość użyteczna torów stacyjnych. Ale to tylko moja propozycja, a kolega Rozjazd uwzględni wszystkie argumenty za i przeciw przed podjęciem ewentualnej decyzji o zmianie planu.
Generalnie niezależnie od tego, czy wstawki proste są, czy nie, w miarę możliwości nie należy stosować krótkich łuków na zmianę w jedną i drugą stronę. Co do toru głównego zasadniczego na wprost przez stację, to oczywiście racja, że lepiej tego unikać, ale ponieważ na drugim końcu tak już jest, to nie da się przejechać przez stację bez zatrzymania z największą prędkością. W tej sytuacji wjazd po rozjeździe na bok po prawej stronie stacji już wiele nie zmienia. Zaletą mojej propozycji jest też większa długość użyteczna torów stacyjnych. Ale to tylko moja propozycja, a kolega Rozjazd uwzględni wszystkie argumenty za i przeciw przed podjęciem ewentualnej decyzji o zmianie planu.