Witam ponownie!
Z powodu nieprzewidzianej zmiany w moim prywatnym życiu oraz w związku ze zmianą lokalu, musiałem zarzucić poprzedni plan makiety, zamieszczony pod wątkiem o tytule: "Projekt makiety 2.4m x 1.2m". Szczegóły poprzedniego projektu są dostępne TUTAJ
Ale w nowym miejscu temat powrócił i tym razem planuję układ torowy w formie "leżącej ósemki", zgodnie z obecnie dostępnym miejscem. Praca projektowa jest jeszcze w toku. Rozważam dwa warianty bardzo podobne do siebie, które nazwałem Opcja 1 oraz Opcja 2. Jedyną różnicą między opcjami to inne ukształtowanie torów stacyjnych po lewej stronie, mające na celu lepsze wpasowanie się w płytę makiety (Opcja 2). I tutaj mam pewne wątpliwości co do krzywizny stacji, szczególnie widoczne w Opcji 2. Poniżej zadaję pytanie, na które nie znalazłem jeszcze nigdzie odpowiedzi, a szukałem trochę w sieci. Liczę, że szanowni Modelarze wspomożecie mnie swoją wiedzą i praktyką.
Otóż, jaki jest minimalny promień łuku poziomego osi toru, z punktu widzenia praktyki, aby:
- bez przeszkód (jak na prostej) sprzęgać i rozprzęgać wagony?
- zachodzenie końców i środka pudła wagonu w pełnej skali (303mm długości) oraz odległość krawędzi peronu od toru wyglądało jeszcze "znośnie"? Ktoś może powiedzieć, że to kwestia gustu, ale chodzi mi o zasady "dobrej praktyki" w tym temacie.
Więcej opisu zamierzam dodać w niedalekiej przyszłości. Jednakże zanim dojdę do następnego etapu, chciałbym poznać Wasze opinie.
Dziękuję i pozdrawiam!
OPCJA 1
OPCJA 2
Z powodu nieprzewidzianej zmiany w moim prywatnym życiu oraz w związku ze zmianą lokalu, musiałem zarzucić poprzedni plan makiety, zamieszczony pod wątkiem o tytule: "Projekt makiety 2.4m x 1.2m". Szczegóły poprzedniego projektu są dostępne TUTAJ
Ale w nowym miejscu temat powrócił i tym razem planuję układ torowy w formie "leżącej ósemki", zgodnie z obecnie dostępnym miejscem. Praca projektowa jest jeszcze w toku. Rozważam dwa warianty bardzo podobne do siebie, które nazwałem Opcja 1 oraz Opcja 2. Jedyną różnicą między opcjami to inne ukształtowanie torów stacyjnych po lewej stronie, mające na celu lepsze wpasowanie się w płytę makiety (Opcja 2). I tutaj mam pewne wątpliwości co do krzywizny stacji, szczególnie widoczne w Opcji 2. Poniżej zadaję pytanie, na które nie znalazłem jeszcze nigdzie odpowiedzi, a szukałem trochę w sieci. Liczę, że szanowni Modelarze wspomożecie mnie swoją wiedzą i praktyką.
Otóż, jaki jest minimalny promień łuku poziomego osi toru, z punktu widzenia praktyki, aby:
- bez przeszkód (jak na prostej) sprzęgać i rozprzęgać wagony?
- zachodzenie końców i środka pudła wagonu w pełnej skali (303mm długości) oraz odległość krawędzi peronu od toru wyglądało jeszcze "znośnie"? Ktoś może powiedzieć, że to kwestia gustu, ale chodzi mi o zasady "dobrej praktyki" w tym temacie.
Więcej opisu zamierzam dodać w niedalekiej przyszłości. Jednakże zanim dojdę do następnego etapu, chciałbym poznać Wasze opinie.
Dziękuję i pozdrawiam!
OPCJA 1
OPCJA 2
Ostatnio edytowane: