• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Projekt Drawno

Reakcje
110 0 0
#1
Witam Kolegów :)

To mój pierwszy post, dotyczący mojego modelarskiego dłubania. Co prawda nie jest to moja pierwsza przygoda z modułami, wcześniej zrobiłem małą stację na linii jednotorowej. Niestety, po złych doświadczeniach na imprezach, które odbywały się w Szczecinie, podjąłem decyzję o budowie nowych skrzynek. Poprzednie skrzynki były wykonane w różnych technikach i ze słabą dbałością o jakość, to też było bardzo dużo błędów w ich konstrukcji :)

Ponieważ rozpoczynam nowy projekt, postanowiłem rzucić się na "głęboką wode" i wykonać projekt dosyć ambitny - model stacji Drawno, w rzeczywistości znajdującej się na linii 410 Grzmiąca - Kostrzyn, na odcinku między Kaliszem Pomorskim a Choszcznem. Będzie to drugie moje podejście do wykonania tej stacji w modelu :) Makieta ma przedstawiać stację w okresie lat 80' - 90'.

Jeśli chodzi o szczegóły modelarskie, układ torowy oparty będzie na systemie Roco Line 2.1 z rozjazdami 10 i 15 stopni, wyposażonymi w napędy podmakietowe firmy MTB. Na stacji znajdzie się sygnalizacja kształtowa firmy Viessmann. Budownictwo będzie robione we własnym zakresie.

Makieta będzie wykonana w standardzie Fremo. Wjazd od strony Kalisza Pomorskiego będzie wykonany w dwóch wariantach, ponieważ wychodzą dwa tory (szlakowy tor do Kalisza i bocznica do jednostki wojskowej), moduł będzie zakończony profilem dwutorowym 2E96, do którego będzie można podpiąć opcjonalnie szlak dwutorowy, lub moduł rozwidlający szlak do Kalisza i na bocznicę). Natomiast od strony Choszczna, moduł będzie zakończony profilem F96.

Poniżej w załącznikach można zobaczyć dotychczasowe efekty prac (wykonane 5 skrzynek na wjazd od strony Kalisza) oraz plan stacji Drawno z 1960 roku. Układ z późniejszego okresu, lekko się różni w okolicy placu ładunkowego przy wjeździe od strony Kalisza.

Ogólnie plan jest taki, żeby makieta była przynajmniej z terenem (niekoniecznie zazielenionym) i żeby była przejezdna, na Szczecińskie Warsztaty 2017 w lutym - miejmy nadzieję, że to się uda :)

plan.jpg

01.jpg

02.jpg

03.jpg

04.jpg

05.jpg

06.jpg

07.jpg

08.jpg

09.jpg
 
OP
OP
Sakorius

Sakorius

Użytkownik
Reakcje
110 0 0
#6
Witam po dłuższej przerwie :)

W wątku było trochę cicho, ale odświeżam wątek, ponieważ prace nad stacją Drawno cały czas trwają :)
W ciągu ostatnich dwóch dni, w Szczecinie odbywała się impreza "V Warsztaty Modelarskie", gdzie można było zobaczyć po raz pierwszy, cały projekt w całości. Stacja jest wstępnie zazieleniona i przejezdna, teraz czas na dalsze prace, jak sadzenie zieleni średniej i drzew, wykonanie budynków czy "detalizacja" :)
Poniżej kilka zdjęć z imprezy:

27787309_1553960517991903_110177844_o.jpg
27836172_1553960554658566_2143853956_o.jpg
27711547_1553960464658575_310888051_o.jpg
27744003_1553960477991907_889857792_o.jpg
27744067_1553900261331262_789661109_o.jpg
27744328_1553960471325241_361504374_o.jpg
27744376_1553960461325242_694876630_o.jpg
27744479_1553900267997928_652365945_o.jpg
27744653_1553960504658571_1821234404_o.jpg
27744697_1553960467991908_1129574522_o.jpg
27746518_1553960534658568_13638551_o.jpg
27746909_1553960511325237_787636100_o.jpg
27747330_1553960487991906_263849895_o.jpg
27785325_1553900237997931_1353330548_o.jpg
27785467_1553900234664598_87729663_o.jpg
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#7
Dwa pytania:
1. Dlaczego semafor jednoramienny jest za rozjazdami?
2. Dlaczego nastawnia stoi daaaaleko za większością okręgu nastawczego który obsługuje?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#8
Coś mi tu nie pasuje, zgadzam się też z Tomkiem. Czy na stacji Drawno były urządzenia srk suwakowe z taką bramową nastawnią, czy to świadome odstępstwo od rzeczywistości? Czy Kolega Sakorius mógłby wrzucić lepszy skan planu schematycznego tej stacji? Ten zamieszczony w pierwszym poście rok temu jest nieczytelny.
 
OP
OP
Sakorius

Sakorius

Użytkownik
Reakcje
110 0 0
#9
Ad 1: To już pytanie raczej do projektantów stacji

drawno_glowica_ka.jpg
Ad 2: Nastawnia? Ta bramowa, to wesoła twórczość kolegów, którzy postawili ją (nie wiem po co w sumie), na nasypie na wjeździe na stację - w inne miejsce się im nie zmieściła ;) Pierwotnie Drawno ma jedyną nastawnię dysponującą "Dr" w budynku stacyjnym i taka też będzie na makiecie :)

EDIT:

Dodam tylko, że wszystkie budynki, które widać na zdjęciach to tymczasowa fikcja, oryginalne budynki są w trakcie projektowania i będą wycinane laserowo z kartonu.

EDIT2:

Poniżej kilka zdjęć, przedstawiających obecny stan stacji:

Budynek stacyjny
IMG_1877.jpg

Wjazd od strony Kalisza Pomorskiego
IMG_2660.jpg

Równia stacyjna i plac ładunkowy po lewej
IMG_2678.jpg

Nastawnia w budynku stacyjnym
IMG_2690.jpg
 
Ostatnio edytowane:

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.332 463 29
#10
Teraz wszystko jasne. Tor 3 jest torem bocznym, a jego przedłużenie w lewo to nie jest tor szlakowy, więc tak może być. A może Kolega wrzucić cały plan stacji w takiej jakości?
 
OP
OP
Sakorius

Sakorius

Użytkownik
Reakcje
110 0 0
#13
No w sumie makieta już jest z terenem, zazieleniona i przejezdna :) Na Warsztaty 2017 się nie udało, ale na ostatnie Warsztaty 2018 już tak :)
 

Podobne wątki