Witam Kolegów
To mój pierwszy post, dotyczący mojego modelarskiego dłubania. Co prawda nie jest to moja pierwsza przygoda z modułami, wcześniej zrobiłem małą stację na linii jednotorowej. Niestety, po złych doświadczeniach na imprezach, które odbywały się w Szczecinie, podjąłem decyzję o budowie nowych skrzynek. Poprzednie skrzynki były wykonane w różnych technikach i ze słabą dbałością o jakość, to też było bardzo dużo błędów w ich konstrukcji
Ponieważ rozpoczynam nowy projekt, postanowiłem rzucić się na "głęboką wode" i wykonać projekt dosyć ambitny - model stacji Drawno, w rzeczywistości znajdującej się na linii 410 Grzmiąca - Kostrzyn, na odcinku między Kaliszem Pomorskim a Choszcznem. Będzie to drugie moje podejście do wykonania tej stacji w modelu Makieta ma przedstawiać stację w okresie lat 80' - 90'.
Jeśli chodzi o szczegóły modelarskie, układ torowy oparty będzie na systemie Roco Line 2.1 z rozjazdami 10 i 15 stopni, wyposażonymi w napędy podmakietowe firmy MTB. Na stacji znajdzie się sygnalizacja kształtowa firmy Viessmann. Budownictwo będzie robione we własnym zakresie.
Makieta będzie wykonana w standardzie Fremo. Wjazd od strony Kalisza Pomorskiego będzie wykonany w dwóch wariantach, ponieważ wychodzą dwa tory (szlakowy tor do Kalisza i bocznica do jednostki wojskowej), moduł będzie zakończony profilem dwutorowym 2E96, do którego będzie można podpiąć opcjonalnie szlak dwutorowy, lub moduł rozwidlający szlak do Kalisza i na bocznicę). Natomiast od strony Choszczna, moduł będzie zakończony profilem F96.
Poniżej w załącznikach można zobaczyć dotychczasowe efekty prac (wykonane 5 skrzynek na wjazd od strony Kalisza) oraz plan stacji Drawno z 1960 roku. Układ z późniejszego okresu, lekko się różni w okolicy placu ładunkowego przy wjeździe od strony Kalisza.
Ogólnie plan jest taki, żeby makieta była przynajmniej z terenem (niekoniecznie zazielenionym) i żeby była przejezdna, na Szczecińskie Warsztaty 2017 w lutym - miejmy nadzieję, że to się uda
To mój pierwszy post, dotyczący mojego modelarskiego dłubania. Co prawda nie jest to moja pierwsza przygoda z modułami, wcześniej zrobiłem małą stację na linii jednotorowej. Niestety, po złych doświadczeniach na imprezach, które odbywały się w Szczecinie, podjąłem decyzję o budowie nowych skrzynek. Poprzednie skrzynki były wykonane w różnych technikach i ze słabą dbałością o jakość, to też było bardzo dużo błędów w ich konstrukcji
Ponieważ rozpoczynam nowy projekt, postanowiłem rzucić się na "głęboką wode" i wykonać projekt dosyć ambitny - model stacji Drawno, w rzeczywistości znajdującej się na linii 410 Grzmiąca - Kostrzyn, na odcinku między Kaliszem Pomorskim a Choszcznem. Będzie to drugie moje podejście do wykonania tej stacji w modelu Makieta ma przedstawiać stację w okresie lat 80' - 90'.
Jeśli chodzi o szczegóły modelarskie, układ torowy oparty będzie na systemie Roco Line 2.1 z rozjazdami 10 i 15 stopni, wyposażonymi w napędy podmakietowe firmy MTB. Na stacji znajdzie się sygnalizacja kształtowa firmy Viessmann. Budownictwo będzie robione we własnym zakresie.
Makieta będzie wykonana w standardzie Fremo. Wjazd od strony Kalisza Pomorskiego będzie wykonany w dwóch wariantach, ponieważ wychodzą dwa tory (szlakowy tor do Kalisza i bocznica do jednostki wojskowej), moduł będzie zakończony profilem dwutorowym 2E96, do którego będzie można podpiąć opcjonalnie szlak dwutorowy, lub moduł rozwidlający szlak do Kalisza i na bocznicę). Natomiast od strony Choszczna, moduł będzie zakończony profilem F96.
Poniżej w załącznikach można zobaczyć dotychczasowe efekty prac (wykonane 5 skrzynek na wjazd od strony Kalisza) oraz plan stacji Drawno z 1960 roku. Układ z późniejszego okresu, lekko się różni w okolicy placu ładunkowego przy wjeździe od strony Kalisza.
Ogólnie plan jest taki, żeby makieta była przynajmniej z terenem (niekoniecznie zazielenionym) i żeby była przejezdna, na Szczecińskie Warsztaty 2017 w lutym - miejmy nadzieję, że to się uda