• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Programowanie dekoderów zwrotnic Roco geoline

mg207

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witam serdecznie i proszę o pomoc.
Mam tory Roco typ geoline i zaprogramowałem dekoder zwrotnicy. Działa, jednak odwrotnie niż wskazuje wyświetlacz multimausa. Po odwrotnym wpięciu wtyczki zasilającej mechanizm jest tak samo. O co tutaj chodzi? nie wiem co robię źle. Poniżej zdjęcie zwrotnicy z zamontowanym napędem i dekoderem.
 

Załączniki

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#3
:!: Wkładając odwrotnie wtyczkę (inaczej niż wskazują kolory na napędzie) spowoduje błędną polaryzacje krzyżownicy i zwrotnika :!:

Nie ma przewodów pomiędzy dekoderem a napędem.

Po wprowadzeniu dekodera w tryb programowania - wyślij do niego przeciwną komendę dla numeru rozjazdu (jak programowałeś "prawą strzałką - spróbuj teraz lewą).

PS.
Czy masz inny napęd ? Próbowałeś z nim ?
Może jest źle wykonany.
 
Reakcje
0 0 0
#4
Witam

Spróbuj wpisać 0 (zero) w CV 34 ( odwraca kierunek przełączania ) :)

Znalezione w necie , nie testowane !!!

Daj znać , czy działa :?:

Pozdrawiam
Andrzej
 

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#5
Ciężko znaleźć do tego manuala...

Zacznij od
CV8 = "8" RESET

CV33 - czas przęłączania 0-255 ( od 65ms(0) do 16,5s(255) )

CV34 = "0" - "normalny" kierunek
CV34 = "1" - "odwrotny" kierunek
 
OP
OP
mg207

mg207

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#6
Martinezo zmiana strzałek w trybie programowania niestety nic nie zmieniła.
Andrzej nie wiem czy robię to poprawnie:
Menu > programowanie > zmiana > CV > wpisuję 34 > wyświetla się W_ i mruga zero więc zatwierdzam ok.
Jeżeli tak miało być to też nie przyniosło efektu.
Żeby było zabawniej mam 11 zwrotnic, 11 napędów i dekoderów. Są z różnych sklepów, ponieważ Roco miało problemy i z napędami i dekoderami (z tego co wiem nadal ma - chodzi o regularność dostaw). I najważniejsze: jedna zwrotnica z tych 11 chodzi jak należy, czyli stan faktyczny zgadza się z ikoną wyświetlaną na multimause.
:(
 

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#7
Dobrze robisz.
A próbowałeś w CV34 wpisać wartość "1" ?
Niczego to nie zmienia ?

Dokopałem się do "manuala" po... włosku.
Na stronie ROCO - NIE MA !!
Być może wcale nie programujesz.
Pozostałe CV'ki w tej instrukcji mówią coś o trybie programowania i o sposobie wprowadzania w tryb programowania.
Ale po włoskiemu to ja tylko pizza, spagetti i burdello BUM, BUM...
:D

PS.
Jest jeszcze CV37
tu jest coś o "szczałkach":
CV37 (0,1) - Funzionamento Flip/Flop 1 funzionamento normale: il comando (frecce del multimaus) corretto tracciato muove nella relativa poisizione lo scambio idem per il comando deviato. Con il valore 0 il decoder funziona in modalità togle; ogni volta che si invia un comando indipendentempe che esso sia corretto o deviata il decoder cambia la posizione degli aghi.
Ale ten tekst mi "śmierdzi" trybem przełączania...
Pozostałe dotyczą programowania dekodera:
CV38 (0,1) - Modalità di programmazione Valore predefinito 1. Inserendo 0 per cambiare le cv non sarà necessario effettuare le 5 attuazione consecutive. Sconsigliato se si hanno più scambi sul tracciato.
CV80 (0,255) - Durata della modalità di programmazione. E' il tempo, espresso in numero di movimento degli aghi, per cui si possono cambiare le CV una volta che vengono effettuate le 5 attazioni consecutive. Il valore predefinito è 30; significa che dopo le cinque attuazioni il decoder attivera per 30 volte il decoder e durante questo perido sarà possibile modificare le cv
.
 
OP
OP
mg207

mg207

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#8
Sprawdziłem CV 34 i CV 37 - bez zmian. Coś jest nie halo bo jeżeli CV 33 to czas przełączania wpisałem 255 i przełącza natychmiast, a powinno po 16,5 sek. - dobrze rozumiem?
 

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#9
Nie.
:!: To czas jaki dekoder "trzyma" napięcie na napędzie :!:
:!: Natentychmiast zmień tę wartość na dużo mniejszą bo spalisz napęd :!:

Najszybciej - CV8 = "8"

Może na Forum ktoś znający język Vergiliusza przetłumaczy to co wkleiłem o CV37 i CV80.
Być może - w tryb "przyjmowania" CV też trzeba dekoder wprowadzić...
Gdybyś był w stanie sprawdzić miernikiem po zmianie CV33 czas utrzymywania napięcia na wyjściach dekodera - mielibyśmy pewność, że dekoder przyjmuje Twoje zmiany CV.
Tak nie wiemy...
Tyle, że gdyby dekoder należało wprowadzić w tryb przyjmowania zmian CV to byłoby to zabawne.
Bowiem MM po zatwierdzeniu numer CV i po przejściu do wartość CV wyłącza napięcie na dekoderze (resetuje tym samym procesor)...
Wniosek jest zatem taki, że zmiany CV dekoder przyjmuje ZAWSZE.
Tyle teorii...
 
OP
OP
mg207

mg207

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#10
Ojoj, zmieniłem natentychmiast :)
Miernika nie posiadam. Eh - wpinam zwrotnicę do całego torowiska i lulu. W końcu jutro trza do pracy iść.
 

UNIVERS

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#11
Koledzy, czy okablowanie polaryzacji krzyżownicy rozjazdu geoline pokazanym na początku tematu (są to dosyć cienkie przewody polaryzacji krzyżownicy) wytrzyma pracę dwóch do trzech lokomotyw jednocześnie na tym samym torze? Czy nie trzeba się tym przejmować?
 

r-mik

Pan Chlewik
Reakcje
145 30 0
#12
UNIVERS napisał(a):
Koledzy, czy okablowanie polaryzacji krzyżownicy rozjazdu geoline pokazanym na początku tematu (są to dosyć cienkie przewody polaryzacji krzyżownicy) wytrzyma pracę dwóch do trzech lokomotyw jednocześnie na tym samym torze? Czy nie trzeba się tym przejmować?
A czy na krzyżownicy w jednej chwili może znajdować się więcej niż jedna lokomotywa?
 

UNIVERS

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#13
A nie płynie przez te przewody większy prąd z uwagi na większą ilość pracujących lokomotyw w zamkniętym układzie torowym którego częścią jest także dany rozjazd?

Jak ktoś się zna to niech proszę napisze.

Poza tym czy ktoś wie, czy po tych rozjazdach systemu geoline (61141, 61140) przejedzie calutki tabor włączając dłuuugie parowozy i nic się nie będzie zacinać?
 

martinezo

Znany użytkownik
Reakcje
3 0 0
#14
Nie płynie.
Odpowiednie szyny są połączone oddzielnie ze sobą. Nie za pośrednictwem switcha w napędzie polaryzującego krzyżownicę i zwrotnik.
 

Podobne wątki