• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tabor Problem z PIKO BR 89 analog

analogowy_fan

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#1
Witam, posiadam Piko BR 89 analog, priorytetem dla mnie jest by podczas użytkowania tendrzak ruszał od jak najniższych napięć jakie daję zasilacz Piko FZ1. Dostałem w rozliczeniu od kolegi drugi parowóz br 89 który jest w o wiele gorszej kondycji jak mój, lecz jeździ o niebo lepiej tzn stabilniej, i silnik reaguje od niecałych 2V na torach. Postanowiłem przełożyć: szczotki, wirnik, magnesy, dławiki i opornik do mojego by mieć jeden ,,flagowy'' br-89. Gdy tak uczyniłem parowóz dalej nie dorównywał tendrzakowi kumpla przed moimi przekładkami więc postanowiłem wrócić do stanu początkowego. Okazało się że br-89 kolegi nie ma takiej sprawności jaką miał zanim zacząłem gmerać przy nim. Coś poszło nie tak ? coś uszkodziłem ? co ma wpływ na stabilną jazdę na małych napięciach ?
 

Adam Kobyliński

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
1.164 68 6
#2
Jeżeli nie silnik to mechanika, nawet w tak prostym mechaniźmie może coś pójść nie tak. Warto go rozebrać , wymyć wszystkie zębatki i przekładnie w IPA i posmarować. Sam silnik też bym wymył w IPA, szczeliny w komutatorze mogą być zapchane pyłem ze szczotek i gmerając przy nim go "dobiłeś" :)
 

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.497 56 5
#7
Czy możesz pokazać o jaki silnik chodzi ? Dopracowałbym napęd ,wyczyścić ,przesmarować ,sprawdzić czy coś nie ociera itp. Przy małych prędkościach ma wszystko wpływ ,a może przede wszystkim czystość kół i odbieraków prądu .
 

lokomobila24

Nowy użytkownik
Reakcje
2 0 0
#8
witam każde szczotki docierają się do komutatora i po zamianie musiałeś je przestawić po zatem wpływ na prace silnika ma magnes ze stojana liczba zwojów na wirniku zawsze mogą być male różnice oraz dotarcie szczotek i komutatora luzy na panewkach oraz rodzaj środka smarnego pozdrawiam
 
OP
OP
analogowy_fan

analogowy_fan

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#9
dokładnie mowa o takim silniczku. Koła są przeczyszczone benzyną ekstrakcyjną, jak wspomniałem podczas przekładania uczestniczyły dławiki opornik, szczotki, wirnik oraz obudowa silniczka a nic poza tym nie było ruszane. Czym polecacie posmarować tryby? szczotki i komutator czymś się smaruje w analogach ?
 

Załączniki

KoVaL

Znany użytkownik
Reakcje
2.497 56 5
#11
Te silniki do rewelacyjnych nie należą ,kolega już napisał; w silniku z wyjątkiem oski-łożyska niczego nie smarujemy .Do smarowania oliwka modelarska .
 
OP
OP
analogowy_fan

analogowy_fan

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#12
ok, kolejkę rozebrałem do czynników pierwszych, omijając wirnik silnika, magnesy i szczotki przemyłem resztę na początku w gorącej wodzie z płynem do mycia naczyń szczoteczką do zębów, przepłukałem w gorącej wodzie, a gdy wyschnie przemyje IPA, przesmaruje (wazelinowym olejem do smarowania maszyn szybkoobrotowych i mechanizmów precyzyjnych) i poskładam.
 

Adam Kobyliński

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
1.164 68 6
#14
Lepszy by był smar, olejek szybko spłynie. Ale na początek może być. Silniki skoro już rozebrane też do IPA, szczególnie wirniki. Szczeliny na komutatorze wyszoruj szczoteczką, albo jeszcze lepiej pędzlem z przyciętym włosiem do 1 cm, poskładaj, daj po kropli oliwki na panewki. Przydałyby im się też nowe szczotki. Sprawdź też czy po złożeniu wirniki nie mają luzów na panewkach, ale nie wzdłużne luzy (wzdłuż osi wirnika) tylko w poprzek.

Na zębatki daj smar silikonowy.
 
OP
OP
analogowy_fan

analogowy_fan

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#15
czyli na tryby smar sylikonowy a na ośki wirnika olejek wazelinowy? Szczotek nie posiadam a owe ciężko dostać, odwrócę stare o 180 stopni by się ścierały na nie śmiganej powierzchni.
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
#17
Abym znów nie zrobił błędu, posiadam takie smary, co czym smarować po przemyciu IPA ?
Szanowny Kolego.
Jak nie posiadasz wiedzy i doświadczenia (wprawy) to radzę samemu już dalej nie grzebać.
Rady,które tutaj masz podawane są dla tych co już kiedyś (wielokrotnie) to robili.
Moja rada jest taka:Wyślij model do profesjonalisty za ok. kilkadziesiat zł.będziesz miał model naprawiony (jak nowy).Jeżeli oczywiście się jeszcze nadaje do naprawy?
Samemu to jeszcze bardziej pogłębisz problem.Już teraz jest nieznana skala problemu.Z fotki którą zamieściłeś to (przy najmniej dla mnie),nie wiele wynika.Jeżeli zechcesz,to mogę Ci podać namiary do takich fachowców.(nie,nie do mnie).;)
 

Podobne wątki