• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Problem z napięciem w torach przy przełączaniu zwrotnic

MaciekL

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witam drogich forumowiczów jestem tu pierwszy raz z takim o to dla mnie nietypowym problemem. Jestem właścicielem makiety w skali G. Zamontowaną mam centralkę LGB 55000 i do tego transformator LGB dedykowany 18 V i 5 amperów. Dzieje się rzecz dla mnie dziwna i nielogiczna, postaram się to usystematyzować:
1. z transformatora do centralki wchodzi prąd zmienny 18 V
2. na wyjściu z centralki na tory jest 22,3 V podobnie w torach. Zastanawia mnie skąd ta różnica i czy da się coś z tym zrobić? rezystor? czy to tak jest? ale to jeszcze nie jest klu problemu.
3. posiadam napędy elektryczne do zwrotnic sterowane za pomocą przełączników chwilowych LGB zasilane z innego transofrmatora niż centralka. Dodam że napędy nie mają styczności z torami. Prowadnice są wykonane z tworzywa.
3. jak przyłożę miernik napięcia do torów to z niewyjaśnionych dla mnie przyczyn napięcie przy przełączaniu losowo którejś ze zwrotnic skacze na ułamek sekundy z 22,3V do 30, czasem 40 paru a nawet ponad 50 V raz się pojawiło. Po tej sytuacji albo centralka się zawiesza i prąd spada do 0V na torach albo wraca do normy do 22,3V. Ponadto gdy akurat jedzie jakieś loko z dekoderem na torach to dalej jedzie a ja tracą nad nią kontrolę z lokmouse. Dodam ze centralka również potrafi się wieszać gdy nie ma w ogóle jakiegokolwiek taboru na torach. Dzieje sie tak jednak bardzo nieregularnie i nie jest tu winowajcą określony napęd czy zwrotnica.

Reasumując – zastanawiam się skąd wpływ na napięcie w torach skoro napędy mają osobne zasilanie i nie ma połączenia między napędami do zwrotnic i torami i czy naoięcie wychodzące z centralki nie jest za wysokie.
Będę wdzięczny za pomoc, dzięki.
 
Reakcje
48 0 0
#4
Twój wynik pomiaru napięcia w torach nie jest niczym nadzwyczajnym, po wyprostowaniu napięcia przemiennego o wartości skutecznej 18 V, przy braku obciążenia i po uwzględnieniu spadku na diodach prostowniczych będzie ok. 24. Druga sprawa to to, co w rzeczywistości wychodzi z zasilacza, bo nie zawsze się to pokrywa z podaną teoretycznie wartością.
 
Ostatnio edytowane:
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
DCC 21
DCC 3
DCC 16
DCC 2
DCC 16

Podobne wątki