• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

problem z lokomotywą czy zasilaczem

jacekk81

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witam forumowiczów i proszę o poradę, gdyż jestem nowy w temacie,

Posiadam zasilacz Roco: 14V, 400mA oraz używaną lokomotywę Roco i nową Piko.
Jeśli na tory postawię obie lokomotywy to kilkuminutowej jeździe lokomotywy zatrzymują się. Gdy Wyłączę zasilanie i odczekam chwilę to ruszają i potem znów stają. Gdy puszcze każdą lokomotywę z osobna to jeżdżą bez problemu.
Czy to zasilacz nie daje rady na 2 lokomotywy? Docelowo zamierzam dokupić jeszcze 1 Piko, więc pewnie będzie jeszcze gorzej. :(


Pozdrawiam,
Jacek
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
64 1 0
#2
400mA to trochę mało na dwie czy trzy lokomotywy, może zasilacz się przegrzewa i wyłącza. Nie mam pojęcia czy Roco tam wkładało jakieś zabezpieczenia, ale to jedyne sensowne wytłumaczenie.
 

Dominik

Znany użytkownik
FREMO Polska
NAMR
Reakcje
305 13 0
#3
Na 100% działa zabezpieczenie termiczne. Cieniutki roco zasilaczyk machnęło. Za 50-60zł na allegro możesz pikowski zasilacz FZ1 kupić. Prąd wyjściowy 1,6A na 3 lokomotywy powinien wystarczyć.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
#4
jacekk81, weź też pod uwagę, że możesz mieć te modele zabrudzone od wewnątrz. To znaczy na ośkach kół i na trybikach możesz mieć powkręcane drobniejsze włosy i inne zanieczyszczenia. Dodatkowo mogło się to wymieszać ze smarem. W sumie powoduje to, że cały układ napędowy będzie poruszał się z oporami, z którymi silnik musi próbować sobie dać radę, no i jednocześnie pobierając przy tym więcej prądu.
 
OP
OP
J

jacekk81

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#5
dziękuję za sugestie,

sprawdzę ewentualne zabrudzenia, choć Piko mam od kilku dni i ma na koncie dopiero 1 uruchomienie - choć wydaje mi się, że lokomotywa chyba by się podobnie zachowywała gdyby była uruchomiona sama, a wtedy jeździ dobrze

rozejrzę się także na allegro za zasilaczem FZ1
 

Jaro

Użytkownik
Reakcje
0 0 0
#6
To co to za zasilacz jest.Mój z zestawu startowego ciągnie 3 loki z bajerami i oświetlane wagony+sterowanie zwrotnicami i nie ma żadnych problemów
 
Reakcje
1 0 0
#7
@Jaro pewnie piszesz o zasilaczu do zestawu DCC, a kolega z tego co zrozumiałem ma zasilacz do analogu i niestety 400mA to zdecydowanie za mało do napędzenia 2-ch dużych loków. Dobrze, że PIKO zadbało o termika. Inaczej "chata się jara" :D .
 
OP
OP
J

jacekk81

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#8
Jaro - mam zwykły zasilacz analogowy - z 1 lokomotywą działa bardzo dobrze, ale z 2 już gorzej..

Cocu - przeczyściłem trochę lokomotywy i na razie bez efektu

zakupiłem też zasilacz Piko FZ1, ale jak sprawdziłem miernikiem to na wyjściu (tym do sterowania taborem) ma nie 12 ale 16V, no i prąd ok 3A. W związku z tym trochę się waham podłączyć to do torowiska, bo moje piko ma do 12V a roco do 14. Co Wy na to?
 

paziu1000000

Znany użytkownik
MSMK
Producent
Reakcje
123 3 0
#9
W Fz1 są dwa obwody, jeden na tory, drugi na oświetlenie i inne pierdoły.
Z tyłu na tabliczce znamionowej są parametry:
Bahn (pociągi) 1,7-12V=(prądu stałego)/1,2A
Zubehor(akcesoria?) 16V ~ (prądu zmiennego)/1,2A

Sprawdź dokładnie, który obwód mierzyłeś, bo według parametrów spokój i luz :) .

Dlatego została Ci doradzona Fz1, ponieważ jest to najlepszy dostępny( jedynie na rynku wtórnym) zasilacz do sterowania analogowego. Wszystko co jest dawane w tych start setach ma za zadanie pociągnięcie dwóch no może trzech nowych loków, gdzie pobór prądu jest mniejszy, przez zastosowanie lepszych silników. Sam kiedyś używałem Fz1 i bez problemu jeździły jednocześnie 3-4 loki (w tym dwa stare Pikolce) oraz było oświetlonych bodajże 8 wagonów.
 

Dominik

Znany użytkownik
FREMO Polska
NAMR
Reakcje
305 13 0
#10
On daje 16 bez obciążenia. To normalka. Nie steresuj sie - pojedzie bez bólu i nic sie nie zjara. A jak konecznie chcesz miec 12V to zawsze możesz pokrętło nastawnika nie dalej jak na przedostatnią kreskę ustawiac i dobrze będzie.
 

Podobne wątki