• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

problem z lokomotywą czy zasilaczem

jacekk81

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witam forumowiczów i proszę o poradę, gdyż jestem nowy w temacie,

Posiadam zasilacz Roco: 14V, 400mA oraz używaną lokomotywę Roco i nową Piko.
Jeśli na tory postawię obie lokomotywy to kilkuminutowej jeździe lokomotywy zatrzymują się. Gdy Wyłączę zasilanie i odczekam chwilę to ruszają i potem znów stają. Gdy puszcze każdą lokomotywę z osobna to jeżdżą bez problemu.
Czy to zasilacz nie daje rady na 2 lokomotywy? Docelowo zamierzam dokupić jeszcze 1 Piko, więc pewnie będzie jeszcze gorzej. :(


Pozdrawiam,
Jacek
 

karol_mar

Znany użytkownik
Reakcje
64 1 0
#2
400mA to trochę mało na dwie czy trzy lokomotywy, może zasilacz się przegrzewa i wyłącza. Nie mam pojęcia czy Roco tam wkładało jakieś zabezpieczenia, ale to jedyne sensowne wytłumaczenie.
 

Dominik

Znany użytkownik
FREMO Polska
NAMR
Reakcje
305 13 0
#3
Na 100% działa zabezpieczenie termiczne. Cieniutki roco zasilaczyk machnęło. Za 50-60zł na allegro możesz pikowski zasilacz FZ1 kupić. Prąd wyjściowy 1,6A na 3 lokomotywy powinien wystarczyć.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
#4
jacekk81, weź też pod uwagę, że możesz mieć te modele zabrudzone od wewnątrz. To znaczy na ośkach kół i na trybikach możesz mieć powkręcane drobniejsze włosy i inne zanieczyszczenia. Dodatkowo mogło się to wymieszać ze smarem. W sumie powoduje to, że cały układ napędowy będzie poruszał się z oporami, z którymi silnik musi próbować sobie dać radę, no i jednocześnie pobierając przy tym więcej prądu.
 
OP
OP
J

jacekk81

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#5
dziękuję za sugestie,