• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Problem z centralką Digikeijs DR5000

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
664 64 8
#21
Skoro po przywróceniu firmware zaczynała się komunikować, to warto zrobić to jeszcze raz i spróbować na innym komputerze.

I taka ciekawostka.
Dzisiaj zrobiłem też przenumerowanie portu COM4 (Dr.Command) na COM13.
Po tej operacji też takie miałem komunikaty. Centrala też nie reagowała na polecenia. Choć porty rozpoznawała poprawnie.
Problem znikł po uruchomieniu ponownym systemu.

Może w Twój system przenumerowuje jakoś te COM'y? A może warto zmienić numer portu COM'a Dr.Command na jakiś inny?

A możesz zapisać log w pliku? Na zrzucie ekranu jest tylko część końcówki.
Prze-numerowanie portów nic nie da. DR 5000 konfigurator „alokuje„ porty gdy łączy się z DR5000 hardware. By się przekonać co się dzieje w takim przypadku, trzeba by zobaczyć jaki jest „error„ w logach. Bardzo możliwe, że konfigurator próbuje otworzyć ten sam port. Z tym, że wtedy COMx już nie istnieje, tylko prze-numerowany.
Ciekawe jak z pozostałymi portami na LocoNet i XpressNet? Podejrzewam, że skoro dr.commans port nie pracuje z uwagi na Windows blokujące ten port, dwa pozostałe też będą miały ten sam problem.
 

PiotrK

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
308 0 0
#22
Przenumerowanie portów zrobiłem z ciekawości, by zobaczyć co się stanie.
Po ponownym uruchomieniu systemu DR5000 Configuration poprawnie rozpoznał nowe porty i poprawnie współpracował z centralą.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
664 64 8
#23
Przenumerowanie portów zrobiłem z ciekawości, by zobaczyć co się stanie.
Po ponownym uruchomieniu systemu DR5000 Configuration poprawnie rozpoznał nowe porty i poprawnie współpracował z centralą.
Sprobowalem podobnie, nalezy odlaczyc/wlaczyc lazce USB i DR5000 hardware rozpozna nowy COMx. Dlatego z reszta w instrukcji podkreslja by najpierw zainstalowac DR5000 konfigurator.
W dalszym ciagu nie rozumiem dlaczego u kolegi @GallaN port nie pracuje. Defender/Firewall tego nie blokuje. Ponowne wlaczenie USB spowoduje ponowne "query" portow i wszystko powinno pracowac normalnie. Jesli dany port jest uzywany przez inny proces/task wtedy blad bedzie w rodzaju - port zajety przez inna aplikacje. Mozna to wywolac na probe przez wystartowanie drugi raz DR 5000 konfigurator.
W kazdym razie test z Putty portu powinien dac jakas odpowiedz co sie dzieje.
 

GallaN

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#24
Sam już nie wiem, czy coś zrobiłem źle.
Założyłem nowe konto administratora.
Wyłączyłem zaporę Windows.
Wyłączyłem problematyczny port COM4 w menedżerze urządzeń.
Niczego nie odłączałem od komputera, bo na USB mam podpiętą tylko mysz i klawiaturę.
Podpiąłem kabel centralki do innego gniazda USB.
Uruchomiłem aplikację PuTTy i...
putty.png

Gdy sprawdziłem z ciekawości jeden z włączonych portów...
. putty3.png
Mniemam, że zrobiłem coś nie tak :/
Dzisiaj z kolei miałem kolejną przygodę z centralką. Na co dzień steruję centralką przez apkę Z21 na smartfona. Dzisiaj, mimo, że soft widział telefon w zakładce WiFi, telefon również widział centralkę i łączył się z nią przez WiFi, sama aplikacja się z centralką nie łączyła (pasek był szary, a nie niebieski) I tak przez 2h. W końcu po iluś próbach włączania, wyłączania w końcu zaskoczyła... Nic z tego nie rozumiem.
 

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
664 64 8
#25
Jesli wylaczysz port to oczywiscie Putty sie nie polaczy z tym portem.
O to jest kolejnosc:
1. Wystartuje DR5000 konfigurator na PC
2. Podlacz USB z DR5000 centralka
3. Sprawdz w Device Manager, czy trzy COM porty sa okay.
4. Wylacz i wlacz ponownie USB, sprawdz porty (to jest by sie upewnic, ze DR5000 konfigurator nie trzyma portow)
5. Wystartuj Putty do portu dr.command
6. Pokaze sie zielony (lub inny kolor) kursor w oknie Putty. Teraz Putty czeka na dane, ktore bedzie czytac jesli sie pojawia
7. Podlacz sie z Z21 app z telefonu.
8. Nastepnie wybierz jakiegos loka i wlacz pare funkcji lub manatke jazdy (tak to sie naywa?)
9. W terminalu Putty powinny pojawic sie kopie kommend wysylane z Z21 i powtarzane przez COMx do DR5000.
10. W ten sposob wiemy, ze centralka jest okay i cos po stronie PC jest nie tak.

Ponizej wrzutka ekranu testu na moim laptopie:

1609373791839.png


Mozesz ewentualnie zainstalowac serial port monitor freeware. Latwiej niz z Putty i mnostwo mozliwosci. Poza tym port nie musi byc wolny od DR5000 aplikacji (konfiguratora:

https://freeserialanalyzer.com/release-notes?setup=true&version=8.35.00.9398

Monitor bedzi analizowal dane przechodzace przez port miedzy DR5000 hardware i DR5000 konfigurator.
Polaczenie i kilka komend

1609377492765.png


SerialMonitorStudio.jpg
 

GallaN

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#26
Dzięki za wytrwałość :)
4. Wylacz i wlacz ponownie USB, sprawdz porty (to jest by sie upewnic, ze DR5000 konfigurator nie trzyma portow)
Co do tego punktu mam wątpliwość. Chodzi o wyłączenie portów w menedżerze urządzeń? W takim przypadku komputer prosi o ponowne uruchomienie. Bez wyłączenia komputera po włączeniu i wyłączeniu portów PuTTy pokazuje komunikat, z którym miałem do czynienia wcześniej

Pomijając ten punkt test przy sterowaniu apką Z21 wyglądał tak:
putty4.png
Tylko komunikacja z apką pomijając wczorajsze chwilowe problemy przebiegała stosunkowo bezproblemowo.

10. W ten sposob wiemy, ze centralka jest okay i cos po stronie PC jest nie tak.
Wspominałem wcześniej, że na innym komputerze miałem ten sam problem, więc mam wątpliwość, czy problem jest po stronie PC. Jak będę miał możliwość sprawdzę na innym systemie.

Mozesz ewentualnie zainstalowac serial port monitor freeware. Latwiej niz z Putty i mnostwo mozliwosci. Poza tym port nie musi byc wolny od DR5000 aplikacji (konfiguratora:
Ściągnąłem te aplikację, ale nie bardzo wiem jak się w tym poruszać. Można kliknąć ppm na port i wybrać start monitoring, ale co dalej nie wiem. Pole "start" jest martwe.
device monitoring.png
 

GallaN

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#27
Dzisiaj po jednej z wielu prób w trakcie których naprzemiennie włączałem i wyłączałem aplikację konfigurującą oraz zasilanie centralki udało mi się z nią skutecznie połączyć i z poziomu aplikacji sterować lokomotywą. Następnie kolejną. Niestety, nie na długo. I tylko do pewnego momentu działo się coś w logu. Generalnie mam wrażenie, że nie ma tu żadnego sensu i jakiejś stałej i jakby głupio to nie zabrzmiało, wszystko zależy od "humoru" urządzenia...

Zauważyłem, że gdy lokomotywa reagowała na polecenia, świeciła się czerwona dioda USB. Później udało mi się jeszcze uzyskać "normalnie" wyglądającego loga, ale dioda nie świeciła, a lokomotywa nie reagowała.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
664 64 8
#28
Punkt 4. Chodziło o wyłączenie fizyczne USB, czyli przewodu.

Ja bym uruchomił ten monitor i spróbował sterować przy użyciu DR5000 app

Tu jest info jak wystartować monitor

9F3C5F5B-C8E2-4573-8C1C-E4AC5C09FEC6.jpeg


Jeśli problemy zaczynają się po pewnym czasie, zastanawiam się, czy nie masz na swoim PC/lapotopie jakiegoś programu antywirusowego, np. Trend Micro? Czasem scan może mieszać w pracy urządzeń zewnętrznych połączonych do komputera. Trend Micro skanuje porty też.
Poza tym, Centralka będzie rozłączać się kiedy nie ma żadnej aktywności po stronie DR5000 apki. To normalne.

O ile się nie mylę masz Windows 7? Zakładam, że nie jest to jakiś pirat?
 

GallaN

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#29
Punkt 4. Chodziło o wyłączenie fizyczne USB, czyli przewodu.
Ok. tak też wówczas zrobiłem.
Ja bym uruchomił ten monitor i spróbował sterować przy użyciu DR5000 app
Dzięki za instrukcję. Tak sie zaczęło:
device monitoring2.png
A dane uzyskane po majtaniu wtyczką załączam. Zmieniłem rozszerzenie z htm na txt, żeby móc załączyć
Jeśli problemy zaczynają się po pewnym czasie, zastanawiam się, czy nie masz na swoim PC/lapotopie jakiegoś programu antywirusowego, np. Trend Micro?
Absolutnie nie jest tak, że problemy zaczynają się po jakimś czasie. One są permanentne. A majtając wtyczką w te i we wte udało mi się na chwilę zmusić to ustrojstwo do pracy. I to nie na długo. Miałem NODa, ale skończyła mi się licencja.
O ile się nie mylę masz Windows 7? Zakładam, że nie jest to jakiś pirat?
Tak. Windows 7. Na jednym komputerze na pewno oryginał, a na drugim, na którym testowałem, możliwe że nie. Ale efekt wszędzie ten sam. Jak będę miał możliwość zobaczę jeszcze na Win10, ale coś mi się wydaje, że będę musiał odesłać centralkę do sklepu. Support pewnie się nie odezwał?
 

Załączniki

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
664 64 8
#30
W logo pierwszym wyraźnie są jakieś „śmiecie” przychodzące z portu COMx:
DR.A:42 D > S 1
F 0 0000 0000 00
00 00000000 0000
0000.˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙˙
˙˙˙

Powinno być tylko to poniżej:
DR.A:42 D > S 1
F 0 0000 0000 0000 00000000 00000000.

To są dwa extended ASCII 203, 153 Ë™ powtarzane kilkanaście razy. No i app nie może tego „sparsować”

Wyślę ten log do Digikeijs. Centralka jest na gwarancji, nie powinno być problemu ją wymienić. Ciekawi mnie co jest przyczyną tego „hałasu„ na łączu USB.

Czy masz może numer identyfikacyjny swojej centralki? Jeśli pozwolisz to podam w zapytaniu do „support”
 
Ostatnio edytowane:

GallaN

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#31
Te "szumy" to zazwyczaj maks jaki mogę wyciągnąć. Najczęściej po podłączeniu kabla USB aplikacja się po prostu zawiesza i nie reaguje. Po kilkukrotnym włączeniu/wyłączeniu pojawiają się właśnie takie logi. Ten jeden raz przez chwilę zadziałało.

Aplikacja nigdy nie podawała numeru, a nigdzie indziej nie mogę go znaleźć.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki