• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Problem z centralką Digikeijs DR5000

KroLo14

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witam!

Jak w tytule, mam problem z centralką Digikeijs DR5000. Polega on na tym, że nie mogę zmienić nic w ustawieniach łączenia bezprzewodowego. W pewnych momentach wywala błąd "Could not connect with COM20" (lub coś w tym stylu).
Ktoś wie jak temu zaradzić?
Jeśli trzeba jeszcze coś dopisać/ dopowiedzieć, proszę pisać.
Za wszelką pomoc z góry dziękuję!

(Mój pierwszy post na tym forum :) )
 

DrCodeWizzard

Aktywny użytkownik
Reakcje
106 2 0
#2

GallaN

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#4
Witam.
Od jakiegoś czasu także jestem posiadaczem w/w centralki. Zaraz po kupnie miałem podobny problem. tj. po uruchomieniu sterownika zainstalowanego na PC i podpięciu kablem USB centralki do komputera wyskakiwał komunikat "Could not open communication with DR5000@COM4". Problem samoistnie dość szybko ustąpił i nie wiem z czego wynikał.
Jakiś czas temu zakupiłem nową lokomotywę i chciałem przy pomocy sterownika nadać jej nowy adres i problem pojawił się ponownie i tym razem nie ustępuje. Co ciekawe, gdy zmieni się w menu CONSTROL GO/STOP Connect via z USB na Network, to po uruchomieniu sterownika i włączeniu centralki wyskakuje komunikat "could not open communication with DR5000@192.168.16.254". Adres lokomotywy ostatecznie zmieniłem przy użyciu aplikacji Z21 na smartfona, której używam do sterowania, ale nadal nie mogę się skomunikować z centralką przy użyciu sterownika. Reinstalacja nic nie pomogła. Byłbym bardzo wdzięczny za pomoc.
 

r-mik

Pan Chlewik
Reakcje
145 30 0
#5
Na tym forum DR5000 jst wychwalana pod niebiosa. Ja niestety, nie mogę potwierdzić, że jest to system niezawodny. Ma tendencje do zawieszania się a problem jest z USB (głównie) i czasem ETH (rzadko). Z niektórymi przypadłościami DR5000 potrafię walczyć tak jak i z wieloma błędami Window$.
Aby można pomóc potrzebuję dodatkowych informacji. Na początek "Reinstalacja nic nie pomogła.". Reinstalacja czego?
Ponadto:
- Pokaż w menadżerze urządzeń port USB DR5000.
- Czy adres 192.168.16.254 przydzielił router? Wątpię. Odczytaj adres DR5000 z routera, chyba, że ustawiłeś adres statyczny.
 

GallaN

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#6
Dziękuję za odpowiedź.
Przyznam szczerze, że korzystając ze sterownika instalowanego na PC, czy jak tam nazwać ten soft, zawsze łączyłem się z centralką kablem USB. I to właśnie to oprogramowanie na PC reinstalowałem.
W załączeniu port USB w menedżerze urządzeń, gdy w menu CONSTROL GO/STOP Connect via wybieram USB.
USB.png

Jeżeli chodzi o ustawienia sieciowe, to przyznam szczerze, że zupełnie się na tym nie znam i z ciekawości kliknąłem Network nie zmieniając niczego w ustawieniach, zakładając, że skoro Windows w połączeniach sieciowych widzi centralkę, to może uda się z nią połączyć bezprzewodowo. W załączeniu przesyłam screeny. W ustawieniach sieci LAN miałem ustawiony protokół Z21, ale obecnie, chyba z uwagi na to, że soft nie komunikuje się z centralką, każdorazowo po uruchomieniu aplikacji wygląda to tak jak na screenie niezależnie co bym nie ustawił.
LAN.png WiFi.png polączenie sieciowe.png
 

PiotrK

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
308 0 0
#8
Jeżeli chcesz mieć dostęp lub modyfikować aktualne ustawienia sieci w DR5000 to musisz mieć podłączoną centralkę przez USB.
Dodatkowo z poziomu sytemu podłącz się przez WiFi z centralą. Można tez przez LAN (ale tego nie próbowałem).
Trochę to dziwne, ale ten typ tak ma...
Dla sprawnej pracy warto też wybrać LAN Operation Mode - Bridge
DR5000-config7.png
 

GallaN

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#9
Dzięki. Podstawowy problem obecnie mam właśnie z tym, że centralka chyba nie komunikuje się z aplikacją przez USB z uwagi na komunikat, o którym wspominałem:
błąd.png

Po ponownym uruchomieniu aplikacji wprowadzone zmiany nie zostają zapamiętane.

Dodam jeszcze, że próbowałem kilku gniazd USB, a także innego kabla.
 
Ostatnio edytowane:

faberone

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#10
Dziękuję za odpowiedź.
Przyznam szczerze, że korzystając ze sterownika instalowanego na PC, czy jak tam nazwać ten soft, zawsze łączyłem się z centralką kablem USB. I to właśnie to oprogramowanie na PC reinstalowałem.
W załączeniu port USB w menedżerze urządzeń, gdy w menu CONSTROL GO/STOP Connect via wybieram USB.
Zobacz załącznik 779421
Jeżeli chodzi o ustawienia sieciowe, to przyznam szczerze, że zupełnie się na tym nie znam i z ciekawości kliknąłem Network nie zmieniając niczego w ustawieniach, zakładając, że skoro Windows w połączeniach sieciowych widzi centralkę, to może uda się z nią połączyć bezprzewodowo. W załączeniu przesyłam screeny. W ustawieniach sieci LAN miałem ustawiony protokół Z21, ale obecnie, chyba z uwagi na to, że soft nie komunikuje się z centralką, każdorazowo po uruchomieniu aplikacji wygląda to tak jak na screenie niezależnie co bym nie ustawił.
Zobacz załącznik 779423 Zobacz załącznik 779424 Zobacz załącznik 779425
Witam,

Na screenie z ustawieniami adresów IP i bramki zauważyłem błędną konfigurację. Tzn. Start IP address 100 End IP 200 a centralka ma przydzielony IP 254 poza zakresem przydzielonej puli. Ustaw adres IP centralki w zakresie od 101 do 200. 100 przydzielona została dla hostname Dom.
IP centralki nie może mieć adresu Bramki (Gateway). Tak samo DNS widzę coś źle wpisany. Wpisz w pola Primary 8.8.8.8 Secondary 8.8.4.4 (DNS-y Googla) lub 194.204.152.34 i 194.204.159.1 Powinno pomóc.

Pozdrawiam

faberone
 

GallaN

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#12
Witam,

Na screenie z ustawieniami adresów IP i bramki zauważyłem błędną konfigurację. Tzn. Start IP address 100 End IP 200 a centralka ma przydzielony IP 254 poza zakresem przydzielonej puli. Ustaw adres IP centralki w zakresie od 101 do 200. 100 przydzielona została dla hostname Dom.
IP centralki nie może mieć adresu Bramki (Gateway). Tak samo DNS widzę coś źle wpisany. Wpisz w pola Primary 8.8.8.8 Secondary 8.8.4.4 (DNS-y Googla) lub 194.204.152.34 i 194.204.159.1 Powinno pomóc.

Pozdrawiam

faberone
Dziękuję za próbę pomocy. Powyższe ustawienia są ustawione domyślnie i przyznam się, że nic tam nie grzebałem, bo nie mam pojęcia jak to funkcjonuje. Wprowadziłem powyższe zmiany. Zmienił się adres IP. Jednak komunikat "Could not open communication with DR5000@192.168.16.XXX" nadal wyskakuje, tylko że z nowym adresem IP.
 

PiotrK

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
308 0 0
#13
Witam,

Na screenie z ustawieniami adresów IP i bramki zauważyłem błędną konfigurację. Tzn. Start IP address 100 End IP 200 a centralka ma przydzielony IP 254 poza zakresem przydzielonej puli. Ustaw adres IP centralki w zakresie od 101 do 200. 100 przydzielona została dla hostname Dom.
IP centralki nie może mieć adresu Bramki (Gateway). Tak samo DNS widzę coś źle wpisany. Wpisz w pola Primary 8.8.8.8 Secondary 8.8.4.4 (DNS-y Googla) lub 194.204.152.34 i 194.204.159.1 Powinno pomóc.
Nic nie trzeba w tych ustawieniach zmieniać.
DHCP serwer jest w centrali, a nie w zewnętrznym routerze. Przy tych ustawieniach przydziela adresy z puli 100 do 200.
Hostname Dom, to komputer, który podłączył się do serwera centrali i otrzymał pierwszy adres z powyższej puli.
Ustawienia DNS'u są tu nieistotne, bo i tak centrala nie pracuje jako ruter łączący z internetem.
Serwer centrali może widzieć siebie pod adresem lokalnym 192.168.16.254.

Sprawdź jaką wersję oprogramowania masz aktualnie.
DR5000-config2.png
Nie wiem co resetowałeś, ale może przywróciłeś pierwotną wersję oprogramowania w centrali. Aktualna powinna być 1.5.5.
Możesz jeszcze raz przeinstalować oprogramowanie na PC.
 

GallaN

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#14
Na tę chwilę aplikacja nie pokazuje żadnej wersji, ale może ma to związek z problemem w komunikacji. Odkąd zaczęły się problemy, zniknął ciąg liczb z lewego dolnego rogu. Inna sprawa, że na powyższym screenie, jak i w materiałach które widziałem w internecie znajdował się tam nr seryjny, a u mnie nie było go nigdy.
program.png
Jedyne co przeinstalowywałem, to aplikację instalowaną w Windowsie.
Dzisiaj sprawdziłem centralkę na innym komputerze z systemem Windows 7 i problem w komunikacji przez USB (komunikat "Could not open communication with DR5000@COMX") również się pojawił. Jak będę miał okazję sprawdzę u kolegi na Win 10, ale coraz bardziej skłaniam się ku temu, że coś z tą centralką jest nie tak.
 

PiotrK

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
308 0 0
#15
Niestety chyba masz rację. Bez serwisu się nie obędzie.
Przez ciekawość możesz też zobaczyć o widać w pliku logu.
DR5000-config9.png
Jeśli program DR5000 Configuration nie ma podłączonego USB i jest w trybie DEMO wygląda to tak:
DR5000-config10.png
Przed serwisem możesz jeszcze samodzielnie spróbować zresetować firmware w centrali.
Dołączam instrukcję w formacie PDF jak to zrobić. Czy taka wersja językowa jest dla Ciebie użyteczna?
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

GallaN

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#16
Przywracanie do ustawień fabrycznych już zdarzało mi się kiedyś robić, gdy centralka zupełnie przestała reagować na próby komunikacji. Już chciałem reklamować, ale ostatecznie nagle ozdrowiała.
Mój log wygląda tak:
log.png
Chyba jednak z tym portem coś nie tak.
 

PiotrK

Aktywny użytkownik
FREMO Polska
Reakcje
308 0 0
#17
Skoro po przywróceniu firmware zaczynała się komunikować, to warto zrobić to jeszcze raz i spróbować na innym komputerze.

I taka ciekawostka.
Dzisiaj zrobiłem też przenumerowanie portu COM4 (Dr.Command) na COM13.
Po tej operacji też takie miałem komunikaty. Centrala też nie reagowała na polecenia. Choć porty rozpoznawała poprawnie.
Problem znikł po uruchomieniu ponownym systemu.

Może w Twój system przenumerowuje jakoś te COM'y? A może warto zmienić numer portu COM'a Dr.Command na jakiś inny?

A możesz zapisać log w pliku? Na zrzucie ekranu jest tylko część końcówki.
 
Ostatnio edytowane:

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
664 64 8
#18
Przywracanie do ustawień fabrycznych już zdarzało mi się kiedyś robić, gdy centralka zupełnie przestała reagować na próby komunikacji. Już chciałem reklamować, ale ostatecznie nagle ozdrowiała.
Mój log wygląda tak:
Zobacz załącznik 780175
Chyba jednak z tym portem coś nie tak.
Gdybys tak mogl pokazac pelne line log, to mozna by zobaczyc dokladnie co jest zle z tym portem. W kazdym razie DR5000 configurator chce otworzyc COM port (serial) i przy kreowaniu DCB (Data/Device Control Block), wyglada ze ktorys z parametrow jest nie w porzadku (ta linia w metody .InitializeDCB(Int32 baudRate...) beda tam takze inne dane jak np. byteSize, stopBits, parity, itd. (napisane w C# - CSharp MS .NET Framework 2.0 - chyba).

Gdyby USB nie dzialal to wtedy nie byloby COM portow, pod Device Manager ani pod USB Properties. Nie ma za to numeru seryinego DR5000, ktory to configurator dostaje wysylajac komende do DR5000 przez dr.command port.

Wyglada to na problem z driverem z DigiKeijs na Windows. Mozesz sprobowac skonfigurowac ten driver przez "update" lub go wyrzucic, tak by System zainstalowal go jeszcze raz (zrobi to automatycznie).
Dolaczam zrzut ekranu (screen dump) z mojego laptopa. Zanim skonfigurujesz ten driver (COM X) zajrzyj do Event Log - jest na zrzucie ekranu. Tam bedzie dokladnie co bylo "nie halo". W kazdym razie ten pelny Log z DR5000 app bylby bardzo pomocny. Wszystkie parametry na portach (Port Settings) sa takie same)
Jako nastepny krok, to kontakt z DigIKeijs tech support o problemach z ich driverem. Oni powinni wiedziec co jest "root cause" z Logow.
Twoj WiFi screen jest w porzo. Jedynie SSID to "default" "DR5000-" prefix, ale wlasciwy numer juz nie jest podany bo dostaja go przez USB COMx. Co jest troche dziwne, skoro pod "Advanced" Tab jako SSID jest DR5000-SERIAL, to co jest naprawde jako SSID.

1609293715198.png


Tu jest zrzut ekranu z "full wypas"

1609294057952.png
 

GallaN

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#19
I taka ciekawostka.
Dzisiaj zrobiłem też przenumerowanie portu COM4 (Dr.Command) na COM13.
Po tej operacji też takie miałem komunikaty. Centrala też nie reagowała na polecenia. Choć porty rozpoznawała poprawnie.
Problem znikł po uruchomieniu ponownym systemu.
Bawiłem się w ich przenumerowywanie z różnymi numerami, ale niestety nic się nie zmieniało.

Co do powyższego zrzutu, to szczerze mówiąc nie wiem jak zrobić, żeby w tym podglądzie zdarzeń w widokach niestandardowych pojawił się Device Manager DR5000, a we właściwościach portu nie mam zakładki zdarzeń. Przyznam jednak, że nigdy z tego narzędzia nie korzystałem i pewnie czegoś nie wiem. Tak to wygląda u mnie:
event viewer.png

Mimo wszystko przeinstalowałem ten sterownik. Zasadniczo w działaniu nic się nie zmieniło. Załączam jak wyglądał log przed, a jak po. Wcześniej był po polsku, a teraz po angielsku.
 

Załączniki

jack_flash

Aktywny użytkownik
Reakcje
664 64 8
#20
Sprawdź może Windows Defender/Firewall events, czy port nie jest blokowany. Tutaj jest dobry test dla portów.

1. Create a temporary local admin user & login from there.
https://support.microsoft.com/en-us...ndows-10-20de74e0-ac7f-3502-a866-32915af2a34d
2. Temporarily disable firewall/anti-virus/anti-malware applications.
3. Disable COM4 drivers in Device Manager.
4. Unplug all plug/play devices from PC.
5. Plugin your cable to another built-in USB port with the other end to our device serial port.
6. Then do the test in Putty, as per below. ( najpierw zainstaluj Putty na PC)

Wysłalem też pytanie do DigiKeijs support. Pytanie przyjęto, czekajmy na odpowiedź, W międzyczasie może sprawdzić port z Putty i przejrzeć Firewall i Event Viewer.
 

Podobne wątki