• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

prośba o pomoc

monikatym

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witajcie,
nazywam się Monika i kompletnie nie znam się na tym co robicie :). Pomyślałam o modelarzach, bo szukam pomocy dla mojej siostry, która w tej chwili przygotowuje model mebla do swoje pracy dyplomowej. Sercem modelu jest kształt wycięty ze styroduru, a promotor kazał jej to okleić balsą. Nie wiem, czy ktoś z Was ma doświadczenia z balsą, ale potrzebuję znaleźć informację, jak ten materiał modelować. Promotor mówił, ze balsa jest elastyczna, a to się kruszy i nie poddaje. Model jest obły, więc oklejenie go sztywnymi kawałkami czegoś kruchego graniczy z cudem. Może macie jakieś pomysły jak modelowac balsę, a może znacie inny materiał bardziej plastyczny?
z góry dziękuję za pomoc.
Monika
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.842 386 20
#6
Drewno jest bardzo podatnym materiałem do gięcia. Trzeba je tylko zmiękczyć. Bardzo dobra jest para wodna. Po nasączeniu parą wodną drewna należy przyłożyć takie drewno do formy, przymocować i wysuszyć. Po wyschnięciu drewno będzie zachowywało kształt formy. Innym sposobem zmiękczenia drewna jest kąpiel w gorącej wodzie z niewielką ilością płynu do mycia naczyń, żeby zmniejszyć napięcie powierzchniowe wody. Po zmiękczeniu (czas jest zależny od twardości drewna, im twardsze tym dłużej) takie drewno nakłada się na formę, przymocowuje i suszy. Po wyschnięciu utrzymuje swój kształt.
 
OP
OP
M

monikatym

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#7