• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Praha 2007 - FREMO N

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
#21
gbbsoft napisał(a):
Tzn. że ktoś wpada na pomysł, ze chce zamówić towar? Może inaczej zadam pytanie: czy zaczynając zabawę danego dnia wszystko jest zaplanowane, czy istnieje element niewiedzy/losowości/dowolności? Jezeli tak, to w jakim obszarze?
:LOL: :LOL: :LOL:
Generalnie, zamawia się tylko te towary które są dostępne na stacjach w danym układzie makiety. Po to są SAD, zeby wiedzieć co i skąd zamawiać.
Tu opisałem: http://www.modelarstwo.info/component/o ... topic,81.0

To jest jak w szachch -kilka określonych zasad poruszania się figur, a w 3D mozliwości rozegrania partii. Podczas FREMO -jazd zależy to wyłącznie od widzimisię zawiadowcy.

gbbsoft napisał(a):
...że mogą się pojawić nie znane wcześniej zapotrzebowania na towar i wynikające z tego zapotrzebowania na wagony? A kto ma prawo wystawić niezaplanowane zapotrzebowanie na towar?
W zasadzie nie powinny pojawić się takie "niezaplanowane" zapotrzebowania. Choć jak ktoś się uprze...

1.Wszystkie stacje dysponujące jakimś towarem zabezpieczają wagony do przewiezienia tego towaru, tzn. jak stacja oferuje dostarczenie 2 wagonów rur to właściciel musi zabezpieczyć dwie platformy do ich przewiezienia.

2.Jeżeli w jakimś układzie makiety zamawianego lub wysyłanego towaru nie oferuje żadna stacja, role fikcyjnego "dostawcy" czy "wysyłającego" przejmuje techniczny. Dlatego jest używany kolorowy kod różnych rodzajów przemysłu -stacje techniczne są nim oznaczone, więc wiadomo gdzie posłać i skąd zamówić w takim przypadku towar.
W skrócie, ZTCP:
-czarna -wyroby przemysłu cięzkiego, węgiel,
-brązowa -petrochemia -farby, paliwa, oleje, MW,
-pomarańczowa -wszystko co jest przesyłane w pojedynczych sztukach,
-żółta -towary sypkie -piasek, żwir, cement, wapno oraz szkło, kamienne bloki,
-zielona -generalnie przemysły lekkie, i spozywcze -drewno, mięso, papier, jarzyny i owoce.
W przypadku korzystania ze stacji techicznej jako "dostawcy" lub "zamawiającego" należy sobie zabezpieczyć również odpowiednie wagony.

3.Zamawiając puste wagony korzysta sie również z koloru stacji technicznej.

4.Jak już ktoś zamówi za dużo, dostaje towar w ratach. Niekoniecznie podczas jednej sesji. Z dugiej strony nie mozna zamówić/wysłać za dużo, określiłeś w SAD takie a nie inne zapotrzebowanie więc tylko tyle możesz dostaczyć/wysłać. Ale że to ma być głownie ZABAWA, więc i cos takiego może się zdarzyć.
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
#22
Czyli "zamawianie pustych wagonów na technicznym" nie było czymś niespodziewanym, jak zrozumiałem Zvolaka.
WM-MODEL napisał(a):
zamawia się tylko te towary które są dostępne na stacjach w danym układzie makiety
A skąd wiadomo (np: pod koniec dnia), co jest jeszcze dostepne (np: te dwa wagony rur)? Wzrokowo? Patrzymy, czy mają jeszcze wagon na torach (albo karteczki w skrzynkach) i zamawiamy?
 

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
#23
Zamówienie pustych wagonów na technicznym MOŻE być przypadkowe, jeżeli zamówienie JEST przypadkowe. Generalnie techniczny realizuje zamówienia na puste wedłu tego co ma akurat, a komu najpierw wyśle, to zależy np. od humoru zawiadowcy technicznego. Chyba że karteczka jest z czerwoną kreską, tj. towar ekspresowy -nadplanowo i pilnie potrzebny jest wagon gorzały czy prezerwatyw.
Choć na takiej Technicznej stacji i tak jest co robić... bez "nadprogramowych" zamówień.

Przede wszytkim, PRZED spotkaniem przygotowuje się odpowiednie LT -listy towarowe, według opracowanego układu makiety, dysponując wtedy SADami wszystkich stacji biorących udział w zabawie.
A PRZED sesją roznosi się LT na odpowiednie stacje.
A realizacja... jak w zyciu: albo się uda albo nie ;) Najwyżej cd. będzie w następnej sesji.

Poza tym, nie jeździ się cały dzień według jednego rozkładu, podzielone jest to na 3-godzinne sesje. Tzn. fizycznie trwa to 3 godziny, czas modelowy obejmuje wtedy 12 godzin rozkładowej jazdy.
 

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
#25
Nie tak do końca...
WM-MODEL napisał(a):
Przede wszytkim, PRZED spotkaniem przygotowuje się odpowiednie LT -listy towarowe, według opracowanego układu makiety, dysponując wtedy SADami wszystkich stacji biorących udział w zabawie.
Fizycznie -drukuje się w domciu i gotowe zabiera ze sobą na spotkanie.

WM-MODEL napisał(a):
A PRZED sesją roznosi się LT na odpowiednie stacje.
Te wydrukowane LT bierze się w raczki i zanosi na odpowiednie stacje przed rozpoczęciem sesji, czy tam cyklu jazd na spotkaniu.
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
#27
To może wrócę do mojego pytanie:
Może inaczej zadam pytanie: czy zaczynając zabawę danego dnia wszystko jest zaplanowane, czy istnieje element niewiedzy/losowości/dowolności? Jezeli tak, to w jakim obszarze?
WM-MODEL napisał(a):
Fizycznie -drukuje się w domciu
Tzn. że na samych spotkaniach nie ma dowolności (teoretycznie)... Realizuje się własny plan ułozony w domu... A jak trzy stacje wpadną na pomysł, że chcą te dwa wagony rur, to po prostu tylko jedna ją dostanie...
 

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
#28
gbbsoft napisał(a):
A jak trzy stacje wpadną na pomysł, że chcą te dwa wagony rur, to po prostu tylko jedna ją dostanie...
Jeżeli na stacji znajdzie się więcej zamówień na jakiś towar, wtedy:
-wykorzystuje się LT na taką ze zwrotem pustego wagonu na stację wysyłającą i po powrocie wagonu wysyła ponownie na następną stację docelową -generalnie puste wagony powinno odsyłać się na odpowiednią techniczną,
-można zamówić puste wagony na technicznym i zaś wysłać te "dwa wagony rur" na inną stację.
Generalnie -ładuje/rozładowuje się wagony według przyniesionych na stację zapotrzebowań -LT -listów towarowych.
Jest to wszystko umowne, to że się dysponuje dwoma wagonami rur wcale nie oznacza, że tylko dwa i koniec. Poza tym, właściciel stacji przeglądając SAD przed imprezą wie mniej więcej, co kto będzie chciał i co kto będzie wysyłał, więc przygotowuje sobie mozliwe wersje LT. Wcale nie oznacza, że wszystkie mają być wykorzystane. Podobnie ładunków jest, a raczej powinno być przygotowane więcej. Jak zabraknie ładunków można pójśc na jakąś inną stację i sobie swoje "rury" przynieść ;)
To jest właśnie ten jeden z możliwych elementów dowolności.
 

Misiek

Znany użytkownik
#29
ciekma napisał(a):
Pytanie do normowców - jak przebiegała wymiana towarowa z Czechami?
Jakie konkretnie towary wozliscie i zamawialiście?
CZ importowali wódkę ze Zwolakowa, paliwa z "szuflady technicznej" Zvolacka (nazwanej prowizorycznie NOP - Nanibowy Okręg Przemysłowy) i wungiel z Kopalni Przemka
myśmy importowali drewno i bloki kamienne z tartaku i kamieniłomu

dodam, że na takie imprezy warto zabierać duuuużo taboru - swoje cysterny, które puściłem w świat zobaczyłem w PL dopiero trzeciego dnia (realnego czasu) a jedną małą szukałem na sam koniec imprezy

złożyliśmy kilka pociągów specjalnych - jeden ze Zvolackowym "Leopoldem" z podpiętym zamówieniem na 10ton zimnego piwa (przesyłka ekspresowa)
drugi z bipą z gośćmi weselnymi do stacji nie objętej rozkładem PL-CZ - mikser obsługiwał wtedy stację Podlesi i mu Przemek dał zadanie dostarczenia tego pociągu do celu ;-)

n.b. kolesie pracujący na stacji Podlesi mieli co robić - dwie grupy torów: towarowe, osobowe, dwa ciągle dzwoniące telefony, no koszmar!
p.s. Podlesi sterowana Train COntrollerem

zdjęcia jutro... dzisiaj mam za sobą 670km podróży
 

Misiek

Znany użytkownik
#34
Frank to osobna historia ;-)
szybko uzyskał miano "mikroszkop"
;-)
ogólnie bardzo sympatyczny facet - zresztą jak cała reszta FREMO-ludków

największe zdziwko nas uderzyło jak przyjechaliśmy - godzina 23 z minutami a wszyscy na nas czekają.... po to tylko, żeby pomóc wyladować graty z samochodu na salę :!:
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
A
Imprezy 12
A
Imprezy 23
Imprezy 136
A
Imprezy 9
A
Imprezy 12

Podobne wątki