• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Praha 2007 - FREMO N

hugwa

Moderator
Zespół forum
#1
No i pojechali....
Info i plan makiety tutaj.
Wykres rozkładu jazdy polskiej części:
http://www.north.one.pl/~hugwa/N-orma/Praha_2007/Praga-rozklad_jazdy_PL-wykres.png
 

ciekma

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#2
O, ale fajne, ja też tak chcę ;)
Czekam na obszerną relację.

Ten MOs to jakaś motoriczka czy mieszany? Co z międzynarodowym ruchem towarowym?

Pozdr,
Mc
 
OP
OP
hugwa

hugwa

Moderator
Zespół forum
#3
MOs to motorak, wahadło między granicznymi stacjami (Swarzewo - Podlesi).
Wymiana towarów między PKP a CSD odbywa się pociągami Pn i R prowadzonymi do Podlesi polską lokomotywą (Techniczny-Podlesi).
ciekma napisał(a):
ja też tak chcę ;)
To se zrób, kto Ci broni? ;-)
Gdzies tam Władek powiesił info o imprezie Fremo-HaZiobro.
ciekma napisał(a):
Czekam na obszerną relację.
Ja bardziej....
 

Jasiek5

Użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#5
hugwa napisał(a):
No i pojechali....
.... A niektórzy już wrócili ..... :(
Witajcie
Co prawda tylko 2 i pół dnia ale warto było.
Wspaniała atmosfera, super ludzie, drobne zgrzyty w obozie polskim (N-orma wyjaśni to sobie we własnym gronie - nie przepadam obgadywać nieobecnych), organizacja jazd na najwyższym poziomie ....., mnóstwo nowych modelarskich międzynarodowych kontaktów, tego mi było trzeba.
Poniżej kilka zdjęć na szybko.
Pozdrawiam i namawiam już teraz na przyszłoroczny wyjazd do Milevska (już się nie moge doczekać)
Janek
 

Załączniki

pado

Znany użytkownik
KKMK
#6
Mało zdjęć. ZA MAŁO ;) kto da więcej. Kurcze najbardziej mi zaimponowało to zdjęcie segmentu od spodu z twoimi oczkami Janku. Taki Ordnung że aż dziw że to spotkanie w Czechach a nie za zachodnią granicą ;) Widząc te skomplikowane układziki to pewno sterowanie ta stacyjka także odbywało sie w DCC :?:
 

Jasiek5

Użytkownik
FREMO Polska
KKMK
#8
pado napisał(a):
Mało zdjęć. ZA MAŁO ;) kto da więcej.
Będzie więcej później, teraz @work czasu nie ma ......

pado napisał(a):
Widząc te skomplikowane układziki to pewno sterowanie ta stacyjka także odbywało sie w DCC :?:
Oczywiście sterowanie DCC, wszystkie czeskie stacje i tory techniczne sterowane z pomocą laptopików :) oraz ichniejszego programu sterującego, pozostałe stacyjki posiadały własne pulpity.
Jazdy oczywiście na Fred-ach (każdy Fred to inna lokomotywa)
 

Załączniki

OP
OP
hugwa

hugwa

Moderator
Zespół forum
#9
Jasiek5 napisał(a):
drobne zgrzyty w obozie polskim (N-orma wyjaśni to sobie we własnym gronie - nie przepadam obgadywać nieobecnych)
A co tu wyjaśniać.... Tradycją na naszych spotkaniach stało się to, że ktoś musi dać dupy, co drugi rok pada na mnie. Liczenie na jakośtobędziowy cud i wiara w prowizorkę w połączeniu z wichrem historii dało - jak mogłem przewidzieć - fatalne rezultaty. Jedna stacja pojechała nieokablowana z tymczasowym torem, bo docelowy będzie 'się robił' jeszcze z rok. Ot i cała sensacja. Stąd ta niby 'polska specjalność' (swoją drogą - czyżbys miał jakies narodowe kompleksy?).
 
Z
#11
Witam . Żeby rozwiać wątpliwości .. Stacja Swarzewo przysporzyła tyle samo radochy co i kłopotów. Na pewno następnym razem będą surowe kryteria dla zabieranych skrzynek i nie chodzi tylko o Swarzewo ... Elektryka to podstawa. Rozkład i jazdy z towarami rewelacja. Jazda z rozkładem to pikuś to już było .. nie o to chodzi .. przewóz towarów TO jest dopiero zabawa .. zamawianie pustych wagonów na technicznym , przejazd rozkładowym pociągiem do stacji zamawiającej , załadunek , i rozkładowym do stacji docelowej potem powrót pustego zgodnie z kartą wagonu albo na techniczny albo do stacji macierzystej planowym pociągiem = Fremo jazdy :LOL: .Proponuje spróbować . Papierologia jest bardzo prosta. Są takie imprezy dla wszystkich wielkości . Zestawiliśmy w sumie ok 58 mb makiety Normowej + 64 (chyba) reszta Świata :D Relacja będzie na Normie .
 

Załączniki

gbbsoft

Aktywny użytkownik
#13
zvolack napisał(a):
zamawianie pustych wagonów na technicznym
Ale to w środku imprezy wpadacie na pomysł, że chcecie zamówić puste wagony? Jeżeli tak, to co robicie? Piszecie, dzwonicie, krzyczycie (email, sms)?

Jasiek5 napisał(a):
wszystkie czeskie stacje i tory techniczne sterowane z pomocą laptopików oraz ichniejszego programu sterującego
GbbKolejka będzie działać także z Loconet... :D
 
Z
#14
gbbsoft napisał(a):
Ale to w środku imprezy wpadacie na pomysł, że chcecie zamówić puste wagony? Jeżeli tak, to co robicie? Piszecie, dzwonicie, krzyczycie (email, sms)?
dokładnie to samo co robi obsługa stacji w realu zanosimy na techniczny kartę zapotrzebowania na pusty wagon albo można to zgłosić telefonicznie o ile wiesz że taki wagon tam jest :D
gbbsoft napisał(a):
GbbKolejka będzie działać także z Loconet... :D
tylko po co ?? pulpit z wajchami jest fajniejszy niż klikanie myszą po wirtualnych wajchach ... ale .. każdemu wg potrzeb :grin:
 

WM-MODEL

Znany użytkownik
FREMO Polska
#15
gbbsoft napisał(a):
...w środku imprezy wpadacie na pomysł, że chcecie zamówić puste wagony...
To nie na zasadzie "wpadania na pomysł", tylko wynika z aktualnej potrzeby.
Czyli ktoś przyśle zamówienie na towar, a nie ma na stacji akurat pustych wagonów:
-dostarcza się osobiście lub przez kogoś na techniczny zamówienie na pusty wagon,
-ew. można zdzwonić.

gbbsoft napisał(a):
GbbKolejka będzie działać także z Loconet... :D
Tylko to, że ten program obsługuje wyłącznie wajchy, semafory, sygnalizatory i takie tam inne srk. Poza tym informacją zwrotną jest sygnał o zajętości danego toru -czujniki zajętości +rezystor na osi wagonu wg któegoś z NEMów. Na zdjęciach laptopów -tor zajety jest wyświetlany na czerwono.
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
#17
WM-MODEL napisał(a):
To nie na zasadzie "wpadania na pomysł", tylko wynika z aktualnej potrzeby.
Czyli ktoś przyśle zamówienie na towar
Tzn. że ktoś wpada na pomysł, ze chce zamówić towar? Może inaczej zadam pytanie: czy zaczynając zabawę danego dnia wszystko jest zaplanowane, czy istnieje element niewiedzy/losowości/dowolności? Jezeli tak, to w jakim obszarze?

Już wiem, że mogą się pojawić nie znane wcześniej zapotrzebowania na towar i wynikające z tego zapotrzebowania na wagony? A kto ma prawo wystawić niezaplanowane zapotrzebowanie na towar?
 
Z
#18
gbbsoft napisał(a):
Już wiem, że mogą się pojawić nie znane wcześniej zapotrzebowania na towar i wynikające z tego zapotrzebowania na wagony? A kto ma prawo wystawić niezaplanowane zapotrzebowanie na towar?
każda stacja ma sad czyli arkusz danych stacji i jest tam opisany ruch towarowy jak i przemysł w okolicy stacji . Te dane w większości wpływają na to jak rozpisuje sie rozkład. Co i kiedy wozisz zależy od obsługującego stacje i jego wyobraźni . Musisz rozkładowymi pociągami dostarczyć zamówiony towar .. Mniej więcej jak w życiu .. Nigdy nie wiadomo kiedy jakiś szaleniec wybierze PKP ....
 
Z
#20
sad stacji określa ile wagonów tygodniowo potrzebuje każdy producent bądź odbiorce np. : Gorzelnia "Prałat Jankowski" w Zwolakowie potrzebuje tygodniowo 3 wagony G i jeden I . Proste prawda??
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
A
Imprezy 12
A
Imprezy 23
Imprezy 136
A
Imprezy 9
A
Imprezy 12

Podobne wątki