Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Tory na trzech modułach są już w piaskowej podsypce. Na Prawym Brzegu Wisły zacząłem robić polną drogę.
I na koniec jeszcze jedna ciekawostka, czyli kartonowe modele wagonu 3Aw ( dwie sztuki ) i wagon motorowy MBd1, które powstają u mnie. Ja osobiście nie lubię kartonowych modeli taboru, gdyż zwyczajnie są dla mnie brzydkie, lecz w tym przypadku po sklejeniu wagonu będę go szpachlował, lub coś w tym stylu, aby gotowy model sprawiał wrażenie ''niekartonowego''. Wagony 3Aw docelowo mają jeździć w składzie za lokomotywą. Motorówka MBd1 docelowo również ma się zachowywać jak wagon ( będzie jeździć, ale jako doczepa, ale jak ktoś ma jakieś ciekawe pomysły, jak w tym maleństwie umieścić napęd z dekoderem, to niech śmiało pisze ). Wszelkie uwagi i porady dotyczące wagonów mile widziane.
Link do strony, z której wydrukowałem modele: http://gkw.tw53.webd.pl/modele/modele_h0.html .
Co z tego wyjdzie, zobaczymy...
Wczoraj zacząłem siać trawę na module szlakowym nr 18, dziś moduł jest już prawie ukończony ( aby moduł był ukończony w 100%-ach, należy: ukończyć drogę na polu, posadzić drzewa i krzewy oraz ukończyć rzekę znajdującą się obecnie pod kartką; myślałem też o ambonie ).
Tak zieleń wyglądała po pierwszym sianiu:
A tak wygląda, gdy piszę te słowa:
Postanowiłem, że na module odwzoruję niewielki lasek, pole uprawne i dziką łąkę z małą rzeczką. Przytwierdzenie szyn, które starałem się odwzorować, to typ MZ ( Matka Ziemia ). Mam nadzieję, że mi wyszło. Pewnie zrobię zdjęcia z bliska, ale najpierw muszę ogarnąć syf, który powstał po sianiu trawy.
"syf" po sianiu trawy najlepiej ogarnia się odkurzaczem z nałożoną na końcówkę ssącą odciętą stopą rajstopy lub, (chyba wygodniesza metoda) sitkiem do zaparzania herbaty. Odkurzacz wciąga pył a trawa zostaje na sitku/ rajstopie Uzyskujesz/odzyskujesz w ten sposób mieszankę traw, której zastosowanie zwykle daje lepszy efekt wizualny niż w przypadku użycia świeżej trawy prosto z torebki.
Tak przy okazji to tor "od linijki" tym razem moim zdaniem wygląda jak powinien. Mam nadzieję, że Tobie efekt też się podoba i będziesz nadal stosował to przydatne narzędzie ;-)
Jeśli te paski dookoła pól to drogi dojazdowe, to wydają się nieco przeskalowane. Takie elementy makiety też dobrze jest odwzorowywać z rzeczywistych wymiarów. To może na początku nie rzuca się w oczy, ale prawda wychodzi na jaw, gdy później postawisz na takiej drodze na przykład Stara a on mieści się wszystkimi kołami na zarośniętym pasie w środku drogi.
A tak w ogóle to powodzenia przy dalszych pracach.
Dziękuję.
Tak, wiem jak się odzyskuje trawę, robiłem to już kilka razy na mojej stacjonarnej makiecie.
Tor "od linijki" jak najbardziej mi się podoba .
Drogi dojazdowe są na pewno przeskalowane. Gdy ukończę środkowe, zarośnięte pasy, będę je poprawiał, bo mi osobiście jak na razie średnio się one podobają.
Po krótkiej, trwającej prawie 2 tygodnie przerwie, wracam.
W międzyczasie malowałem brankarda w skali 1:1 i znalazłem nowe miejsce na przechowywanie sześciu segmentów. W przyszłości planuję przechowywać w podobny sposób jeszcze 8 segmentów, w innym miejscu.
Prace przy taborze idą do przodu: wagony są już oczyszczone i przygotowane do pomalowania farbą podkładową. Ponadto złożyłem już inne elementy wagonów, takie jak sprzęgi orczykowe czy schody.
Dawno, bo przez prawie 2 miesiące, nic w wątku się nie działo. Od 01.09 chodzę do 1. klasy technikum ( oczywiście do klasy kolejowej ) 250km od domu, więc nie miałem czasu zająć się makietą. Jednak wracam i w październiku postaram się wstawiać zdjęcia ukazujące postęp prac co ok. tydzień. Zajmę się oczywiście żuławską kolejką. W połowie października będę w posiadaniu drugiej Lxd2, więc wypadałoby skończyć układać tor i zrobić jakieś testy segmentów .
Wybieram się też do Białego Boru wykonać pomiary budynków. Stacja Biały Bór to projekt, przy którym nie grzebałem od dłuższego czasu. Jest to stacja w woj. Zachodniopomorskim, między Szczecinkiem a Miastkiem. Cała stacja w miniaturze będzie miała ponad 4 metry długości.
Link do informacji na temat stacji: http://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php?title=Biały_Bór
Dwa dni temu byłem na stacji kolejowej w Białym Borze. Wykonałem pomiar budynków ( budynek dworca, magazyny, pomieszczenia gospodarcze, wieża wodna ), ale także ramp i peronów. Jak dobrze pójdzie, to w najbliższy weekend wezmę się za skrzynki.
Natomiast żuławska kolejka czeka na rozjazdy.
Na razie nic przy Białym Borze nie grzebałem ( wyciąłem jedynie cztery ściany dworca ), więc zamieszczam foto z realnej stacji, oczywiście z mojego przedwczorajszego wypadu .
( zdjęcia robione telefonem, więc jakość nie powala )