• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Relacja Poznański podłoging

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
10.758 325 20
#7
Świetna zabawa, można tylko pozazdrościć. Ale takiego ekspresowego towarowego to dawno nie widziałem. :D
 

przemek tabisz

Znany użytkownik
Reakcje
451 22 8
#9
Współlokatorki pokaż. ;)
Gdyby nie to miasto to bym chętnie dołączył. W Grodzie mojego imiennika będę na weekend 13-14 października, żona gania w maratonie to na jakiegoś "Lecha" można się spotkać.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
T

Tarka

Aktywny użytkownik
PKMK
Reakcje
87 0 0
#10
Filary to tektura introligatorska. Ponieważ nie chciało mi się wycinać kolejnych kompletów to zamówiłem na laserze wycięcie całego zestawu (3 komplety dla linii 1-torowej, 1 zestaw dla 2-torowej i trochę najwyższych podpór). Jak jest ktoś chętny to rysunki w formacie SFX mogę udostępnić.
IMG_20180810_042925.jpg

IMG_20180810_042859.jpg
 

Załączniki

przemek tabisz

Znany użytkownik
Reakcje
451 22 8
#11
Filary to tektura introligatorska. Ponieważ nie chciało mi się wycinać kolejnych kompletów to zamówiłem na laserze wycięcie całego zestawu (3 komplety dla linii 1-torowej, 1 zestaw dla 2-torowej i trochę najwyższych podpór). Jak jest ktoś chętny to rysunki w formacie SFX mogę udostępnić.

Poproszę, a może wrzuć do zasobów.
 

voytecki

Aktywny użytkownik
Reakcje
44 0 5
#12
Filary to tektura introligatorska. Ponieważ nie chciało mi się wycinać kolejnych kompletów to zamówiłem na laserze wycięcie całego zestawu (3 komplety dla linii 1-torowej, 1 zestaw dla 2-torowej i trochę najwyższych podpór). Jak jest ktoś chętny to rysunki w formacie SFX mogę udostępnić. Zobacz załącznik 590198
Zobacz załącznik 590199
Też bym coś takiego przygarnął :) Tylko, że pod tory Geoline na plastikowej podsypce. Jaki koszt?
Ja również poproszę pliczek SFX.
 
OP
OP
T

Tarka

Aktywny użytkownik
PKMK
Reakcje
87 0 0
#13
Na wstępie przepraszam ale pokręciłem formaty plików. Pliki są w formacie DXF - tak chciał laser, na którym wypalałem.

Laser liczy się od metra cięcia + materiał. Metr bieżący cięcia blachy 1,5mm to około 1,5 zł. Do tego koszt materiału około 4 do 5zł za Kg. Ceny spawania nie znam - to miałem po znajomości.

Ważne: blacha 1,5mm ładnie się spawa. 1mm to już trochę cienka i idzie trudniej.

Mój projekt jest gotowy pod tory ROCO na podkładzie gumowym, włącznie z odległością pomiędzy dwoma torami dla podpór dla linii dwu-torowej.

Zaraz zaczynam urlop to powinienem mieć wenę na przeprojektowanie podpór pod inne systemy. Napiszcie tylko cztery informacje:
1. typ torowiska
2. szerokość podkładu
3. odległość pomiędzy osiami kolejnych torów
4. wysokość najwyższej podpory (65mm wystarczy do krzyżowania, ale odbieraka prądu nie podniesiesz).

Podpory w zasobach,
 

voytecki

Aktywny użytkownik
Reakcje
44 0 5
#14
Na wstępie przepraszam ale pokręciłem formaty plików. Pliki są w formacie DXF - tak chciał laser, na którym wypalałem.

Laser liczy się od metra cięcia + materiał. Metr bieżący cięcia blachy 1,5mm to około 1,5 zł. Do tego koszt materiału około 4 do 5zł za Kg. Ceny spawania nie znam - to miałem po znajomości.

Ważne: blacha 1,5mm ładnie się spawa. 1mm to już trochę cienka i idzie trudniej.

Mój projekt jest gotowy pod tory ROCO na podkładzie gumowym, włącznie z odległością pomiędzy dwoma torami dla podpór dla linii dwu-torowej.

Zaraz zaczynam urlop to powinienem mieć wenę na przeprojektowanie podpór pod inne systemy. Napiszcie tylko cztery informacje:
1. typ torowiska
2. szerokość podkładu
3. odległość pomiędzy osiami kolejnych torów
4. wysokość najwyższej podpory (65mm wystarczy do krzyżowania, ale odbieraka prądu nie podniesiesz).

Podpory w zasobach,
O co chodzi w punkcie 3 - jak zmierzyć tą odległość? Co do punktu 4, to czy 65mm to jest max? Nie można zrobić wyższej?
 
OP
OP
T

Tarka

Aktywny użytkownik
PKMK
Reakcje
87 0 0
#15
punkt 4 wziąłem z katalogu ROCO (odległość opisana na rysunku zestawiającym kolejne promienie łuków). Możesz też to zmierzyć łącząc tory przejściem zwrotnicowym na rozjazdach zwykłych i podając odległość pomiędzy szynami np lewymi (nie wewnętrznymi czy zewnętrznymi a lewymi lub prawymi).

Dla Geoline katalog podaje 76,5mm
https://www.roco.cc/uploads/news/1/20150901_Roco_Zubehoerkatalog.pdf
strona 34

Oczywiście można wyżej. Mnie wystarczy 65mm to tak projektowałem.
 

voytecki

Aktywny użytkownik
Reakcje
44 0 5
#16
punkt 4 wziąłem z katalogu ROCO (odległość opisana na rysunku zestawiającym kolejne promienie łuków). Możesz też to zmierzyć łącząc tory przejściem zwrotnicowym na rozjazdach zwykłych i podając odległość pomiędzy szynami np lewymi (nie wewnętrznymi czy zewnętrznymi a lewymi lub prawymi).

Dla Geoline katalog podaje 76,5mm
https://www.roco.cc/uploads/news/1/20150901_Roco_Zubehoerkatalog.pdf
strona 34

Oczywiście można wyżej. Mnie wystarczy 65mm to tak projektowałem.
Tak, zgadza się 76,5mm. Natomiast u mnie często ta odległość jest większa głównie na odcinkach prostych. Jest to związane z tym, że czasami łączę dwie zwrotnice np. lewe nie bezpośrednio ze sobą tylko torem 100mm lub 76,5mm. Szerokość podkładu u podstawy to 38-38,5mm.
 
OP
OP
T

Tarka

Aktywny użytkownik
PKMK
Reakcje
87 0 0
#17
Podaj jaki chcesz wymiar to przeprojektuję. Jak na razie mam:
1. Roco Geoline
2. 39mm (lepszy lekki luz niż za ciasno bo plastik nie ściśniesz).
3. 76,5mm - na specjalne zamówienie mogę dodać ci trochę. Tylko podaj wymiar.
4. 65mm - jak wyżej to podaj wysokość

Jeśli trzeba mogę narysować także schemat dla linii wielotorowej. Podajcie tylko dokładnie o co chodzi a coś pomyślę.
 

voytecki

Aktywny użytkownik
Reakcje
44 0 5
#18
Podaj jaki chcesz wymiar to przeprojektuję. Jak na razie mam:
1. Roco Geoline
2. 39mm (lepszy lekki luz niż za ciasno bo plastik nie ściśniesz).
3. 76,5mm - na specjalne zamówienie mogę dodać ci trochę. Tylko podaj wymiar.
4. 65mm - jak wyżej to podaj wysokość

Jeśli trzeba mogę narysować także schemat dla linii wielotorowej. Podajcie tylko dokładnie o co chodzi a coś pomyślę.
Zastanawiam się do czego ten wymiar z punktu 3 jest tak na prawdę potrzebny? Jeśli chodzi o wysokość to te 65mm jest ok, natomiast może dorzucić jeszcze jeden filar o "oczko" wyżej w razie czego, czyli 75mm. Pytanie co ile mm się zwiększają poszczególne filary (żeby zachować proporcjonalny wzrost)?
 
OP
OP
T

Tarka

Aktywny użytkownik
PKMK
Reakcje
87 0 0
#19
Wymiar 3 jest do projektu podpór dla linii 2-torowej. W niedzielę wrzucę zdjęcia z jutrzejszych jazd i tam te podpory też będą.

Podpory są co 5mm wysokości czyli 75mm = podpora nr 15
 

Podobne wątki