• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta modułowa wg norm Poznań Starołęka

bori

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
witam
Planuje makietę ... i tu powstaje pytanie jak nazwać ten fragment sieci kolejowej. jak mogę prosić osoby które maja wiedze kolejowa aby nazwały ten obszar jak brzmi jego prawidłowa nazwa. pierwsze zdjęcie z zaznaczonym prostokątem to fragment o który mi chodzi dodam jeszcze, że za rozjazdem 851 i 801 znajdują się wykolejnice oraz na wysokości rozjazdu 602 znajduje się budynek kolejowy. oraz na przejedzie kolejowym w rejonie rozjazdu 605 znajdowały się kiedyś zapory drogowe z informacji które udało mi się uzyskać to były opuszczane ręcznie chociaż na wysokości rozjazdu 602 wydłuż płotów zabudowań jak by były resztki pędni. Sam obszar był kiedyś częścią Średzkiej kolei dojazdowej. z informacji od starszych mieszkańców okolicy dowiedziałem się ze była w tym miejscu planowana stacja PKP może bardziej przystanek osobowy niż stacja ale to już moje domysły. Z mojej pamięci mogę dodać ze był jeszcze 4 tor kiedyś i przebiegał wzdłuż zielonej linii.
prosił bym o poprawna nazwę tego obszaru oraz rozwianie moich przypuszczeń czy mogła być to kiedyś by stacja albo przystanek osobowy
drugie zdjęcie to projekt układu torowego z podziałem na skrzynki/
pozdrawiam.
 

Załączniki

Marqus

Moderator Poznańskiego Klubu Modelarzy Kolejowych
PKMK
Reakcje
434 8 0
#2
Ze swojej strony mogę dodać, że na planie z 1938r. widać Starołękę połączoną ze stacją Poznań Wschodni (dzisiejszy Poznań - Wschód). Linia biegnie wzdłuż lewej strony ulicy Starołęka i Rataje (dzisiaj Starołęcka i Zamenhofa). Następnie w okolicy ul. Kruczej przechodzi na prawo i dalej przez Żegrze na wysokości ul. Wołkowyskiej łączy się ze Średzką Koleją Powiatową i dalej przez tereny dzisiejszej Malty wzdłuż ul. Św. Michała kończy się przy Dworcu Towarowym przy ul. Wschodniej.
Na planie z 1948r. gdzie jest już Jezioro Maltańskie, od ul. Wołkowyskiej do ul. Św. Michała, linii nie widać. Ale pozostała część jest jeszcze pokazana.
 
OP
OP
B

bori

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
bardzo zastanawia mnie postawienie wykolejnic za rozjazdami 851 i 801 wygląda to trochę jak zabezpieczenie toru główne, bo chyba na bocznicach kolejowych takie wykolejnice nie były by potrzebne.
nie jestem specjalista od kolei dlatego proszę o wypowiedz kogoś z takim doświadczeniem.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Planuję 7

Podobne wątki