• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Impreza Poznań – Salon modelarstwa HOBBY – XVII edycja – 5-6 września 2020 r.

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.383 463 29
Rozumiem, że kolega @Bolesław 102 mówi o tym zdjęciu:

Mch 11.jpg


Zgadzam się, że wykolejnica jest nie tylko zbędna, ale wręcz zakazana - nie wolno umieszczać wykolejnic w torach głównych, po których odbywają się przebiegi pociągowe. Należałoby ją przenieść w miejsce, wskazane przeze mnie na zdjęciu, bo powinna zabezpieczać wyjazd z bocznicy.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.383 463 29
A co zrobić, jeśli w rzeczywistości wykolejnica tam jest? ;)
Zostawić na makiecie i mieć przy makiecie to zdjęcie, żeby udowodnić, iż nie jest to błąd autora makiety, tylko wierne odwzorowanie nieprawidłowej rzeczywistości. Zakładam, że w rzeczywistości to też jest tor główny dodatkowy (co sugeruje krawędź peronowa przy tym torze na makiecie), a nie boczny.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
Wydaje się, że wykolejnica została zamontowana po zamknięciu/przebudowie stacji (jest nowsza niż inne elementy infrastruktury przytorowej, nie ma bambuły i ma uproszczone tarcze). Także pewnie w czasach świetności stacji jej nie było. A ciekawe jak wygląda sytuacja z semaforami wyjazdowymi? W 2011 zwrotnice przestawiano przy gruncie, a kiedyś jak rozumiem mechanizmy były scentralizowane. Może były też wtedy semafory wyjazdowe?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.383 463 29
Sądzę, że Michał ma rację i tę wykolejnicę zamontowano już po zamknięciu stacji jako posterunku ruchu i przekwalifikowaniu wszystkich torów, poza głównym zasadniczym, na tory boczne (bocznicowe). Z tego powodu zlikwidowano semafory, a na wszystkich torach tam, gdzie nie ma żeberka ochronnego zamontowano wykolejnice (wykolejnicy nie ma np. na torze przy budynku stacyjnym, bo jest tam żeberko ochronne). Według Ogólnopolskiej Bazy Kolejowej przekwalifikowanie ze stacji na przystanek osobowy z ładownią nastąpiło w 1993 roku.

Tak więc umieszczenie wykolejnicy, zarówno w realu, jak i na makiecie, nie musi być błędem, ale należałoby zdecydować się na odwzorowanie stacji w konkretnym okresie czasu i odpowiednio "ubrać" tory i inne urządzenia. Jeżeli ma to być stan już po zamknięciu stacji, to tego toru nie powinno się używać do przyjmowania i wyprawiania pociągów, a sam tor i krawędź peronowa powinny wyglądać na nieużywane.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
Uważam, że Żwirownia Roszków jest wyjątkowo dobrze zaprojektowaną stacją. Urządzenia srk umożliwiają przyjmowanie i wyprawianie pociągów, co uwalnia ją od potrzeby umieszczania jej w pobliżu stacji manewrowych czy rozrządowych. Wjazd do żwirowni został przedstawiony także w filmie @jacekz z sąsiedniego wątku o Miniaturowej Polsce w Gliwicach. Ale..... Tam wjazd odbywa się na inny sygnał zezwalający na jazdę. Mam nadzieję, że maszyniści szkolący się (nie piszę tu do starych wyg) także szybko domyślą się dlaczego podano różne sygnały. Dla mnie dbałość o wszelkie detale, w tym regulamin techniczny stacji, to coś co wyjątkowo mnie fascynuje. A dbałość ta (można chyba napisać ortodoksyjna) to wizytówka PMM. Bardzo się cieszę, że znowu bawimy się razem. A jest oczywistym, że makieta "Klausa" musiała być nagrodzona. Gratuluję i bardzo dziękuję za możliwość filmowania z zakładowej stonki.

 

Rysiek

Znany użytkownik
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
2.498 35 1
a tak przy okazji tego nagrania to Cargo Unit nie jest przewoźnikiem, więc to był raczej pociag Lotosu :) sądząc po dwóch ostatnich cysternach z GATX z logiem Lotosu. A ten byk obecnie właśniej jeżdzi w Lotosie. Cargo Unit to firma typu pool-taborowy, ktory wydzierżawai przewoźnikom tabor trakcyjny. Natomiast Maszynista może był z Lotosu, a moze był np. z PKP CARGO na umowę zlecienie :):) w Lotosie :):):)
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
Oj Michał, Michał jak Ty jeździsz!!! Wjeżdżając do Roszkowa "przywaliłeś" w wykolejony wagon w skrajni. I co? I nic, jedziesz dalej. I ty mi mówisz o przestrzeganiu przepisów, "donosach" do UTK, a Ty co robisz!!!!!;):LOL: A co to za zapadlisko przed semaforami wyjazdowymi w Ciebaczkach! Szkody górnicze czy cuś!!!
 
Ostatnio edytowane:

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
Oj Michał, Michał jak Ty jeździsz!!! Wjeżdżając do Roszkowa "przywaliłeś" w wykolejony wagon w skrajni. I co? I nic, jedziesz dalej. I ty mi mówisz o przestrzeganiu przepisów, "donosach" do UTK, a Ty co robisz!!!!!;):LOL: .....
No toż właśnie się samo zgłosiłem, dlatego tak późno odpowiadam. Zamknęli mnie bowiem w areszcie do czasu wyjaśnienia sprawy (czy nie było ofiar). Niestety mimo, że się powoływałem na wieloletnią wzorową współpracę Urzędem Transportu Kolejkowego potraktowali mnie jak kogoś zwyczajnego. Co gorsza chcąc uprzedzić gorliwego "życzliwego" Kazika, który gotował swój donos, zapomniałem opisu zdarzenia i stąd moje zatrzymanie. Na szczęście pomógł mi dyżurny z Roszkowa. Nie tylko uspokoił, że nie było żadnych ofiar ale nawet wystąpił o pochwałę dla mnie za to że tak jakoś fartownie "pyrgnąłem" ten wagon, że od razu wskoczył na szyny i nie trzeba go było wkolejać klasycznym sposobem (a ciasno tam było co widać na filmie z jazdy z powrotem - widać też że na wagonie nie ma śladu mojego czynu).
Oj A co to za zapadlisko przed semaforami wyjazdowymi w Ciebaczkach! Szkody górnicze czy cuś!!!
Teren niestabilny. Leży na archaicznej płycie tektonicznej ze sklejki 5mm. (Inżynier nie słuchał rad bardziej doświadczonych budowniczych linii kolejkowych). A w ogóle to tam jest 40km/godz ale nikt nie przestrzegał. Niektórych niestety pokarało, bo czajniczek czasem spadał z grzałki. No i oczywiście pisałem donosy ale o ile wiem nie zostały rozpatrzone z powodu zajęcia się wszystkich urzędników "moją sprawą". :cenzura:
Ale to mnie jeszcze bardziej wzmocniło, jeszcze bardziej zachęciło do walki o nasze kolejkowe bezpieczeństwo!!!!
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
Moja propozycja: poprzeczna wręga pod modułem w środku zapadliska powinna to podnieść do góry. Miałem ten sam problem w Świerkowie i pomogło. A następnym razem jak widzisz wykolejony wagon to "wal w nagłe" i nie ściemniaj o samo donosach czy o pochwałach za "wkolejenie" wagonu. Bajki to możesz dzieciom opowiadać!!! Po prostu patrz gdzie jedziesz!!!!
 

Bolesław 102

Bolesław Wielki Znawca Wszystkiego
Reakcje
361 98 10
A co zrobić, jeśli w rzeczywistości wykolejnica tam jest? ;)
Zobacz załącznik 767421
Rozejście torów z rozjazdu skupionego sfotografowane od strony stacji Miedzychód Letnisko.
Jak rozumiem, patrząc na ten niewielki skrawek zdjęcia tor na którym jest zabudowana wykolejnica jest torem prowadzącym na bocznicę po którym odbywają (odbywały się) tylko jazdy manewrowe, czyli zabudowa w tym miejscu "Wk"jest jak najbardziej prawidłowa.
 

Podobne wątki