• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele Poznań – Salon modelarstwa HOBBY – XV edycja – 27-28 października 2018

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
#61
Dla mnie osobiście Okunin i Karnin plus Szadków to top 3 modułów. Piękne
Okunin z tłem i oświetleniem prezentuje się więcej niż zacnie.
Okunin jest piękny, rzeczywiście. Ale nasuwa mi się taka mała refleksja. Jak to jest z realizmem na tych modułach. Stawia się autobus Skodę 706RO z przełomu lat 40 i 50 ubiegłego wieku, a jednocześnie stoją Ursus C330 z początku lat 70 i Syrena Bosto, której produkcja rozpoczęła się w 1975 r. Trochę mi tu pachnie fikcją. Pozostałe moduły też bardzo fajne, ale brak tablic rejestracyjnych na samochodach dyskwalifikuje je z pokazywania realnego świata w miniaturze. Wyobraźcie sobie te moduły i poruszające się na nich lokomotywy i wagony bez oznaczeń i napisów. Ciekawe co wtedy napisalibyście koledzy o realiach tych makiet?
 
#62
Maćku -może i masz rację ( jeżeli idzie o tablice na pewno ) ale o zestawienie pojazdów to już by można polemizować.
Wiem , że dobrze pamiętasz czasu PRL-u i tu takie zestawienie mogło mieć miejsce. Dobrze wiemy ,że pojazdy te z lat 50-tych (jeżeli jeszcze były w dobrym stanie) jeździły po drogach ;)
A może inaczej zobacz na wielkie parkingi przy galeriach handlowych. Czy tam nie można spotkać poczciwego maluszka ( bo takim akurat przyjechał na zakupy emeryt ze wsi ) zaparkowanego obok np. najnowszego merca z 2017/18 roku. Gdyby ktoś zrobił makietę takiego parkingu i poustawiał na niej właśnie takie modele też można by mówić o fikcji a nie realiach ( tutaj różnica jest 30-lat) Takie motoryzacyjne spotkania są realne.
Nie bądźmy aż tak przesadni do perfekcji ;) Ważne , by na makietach ( nie tylko tych kolejowych ) był ten klimat , który autor chciał pokazać.
Pozdrawiam serdecznie
 

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
#63
Nie bądźmy aż tak przesadni do perfekcji
Zbyszku. Ja nie jestem perfekcjonistą. Ale skoro właściciel tego modułu zrobił go w III epoce i pozwala jeździć taborowi kolejowemu tylko z III epoki to co tu robi Ursus C330 i Syrena Bosto? Ja na kolei się niewiele znam, ale z tego co wiem, to epoka III skończyła się w 1968 r. Rozumiem, że Ursus C330 rozpoczęto produkować w 1967 r. OK, niech on sobie stoi, ale Syrena Bosto jest już z przyszłości. To 7 lat później została wyprodukowana pierwsza sztuka. Gdzie tu realizm? No chyba, że to "powrót z przyszłości" ;):D. To nie są czasy obecne, gdzie na parkingu, czy na ulicy przy najnowszym Lexusie postawisz Warszawę 223.
 
#64
Maćku może ja źle zrozumiałem , ale o której makiecie mówimy ?
Okunin z założenia jest makietą przedstawiającą stację na przełomie III i IV epoki . Karmin Gorzowski ( Tomka i Romka ) podobnie może nawet IV.
Gdyby nawet przyjąć ,że to jest epoka IIIc do epoki IVa to mamy przekrój w latach 1956-1974.
Ale może autorzy się wypowiedzą na ten temat
 
#67
Ja mówię o przejeździe kolejowym, przed którym stoją wymienione przeze mnie pojazdy.
Konkretnie o tym zdjęciu:

Zobacz załącznik 605276
Maćku, Karnin Gorzowski z założenia to epoka IV, około druga połowa lat 70-tych. Skoda 706 RO przestała być produkowana w 1958 roku. Autobus ma na ścianach oznaczenia autobusu zakładowego, posiada również tablice rejestracyjne według wzoru z 1976 roku. Miałby wtedy 18 lat. Jak go zbudowałem, pisałem w swoim wątku warsztatowym na forum, że to będzie już wiekowa maszyna, jednak zadbana, bo opiekował się nią etatowy zakładowy kierowca. Niedługo przejdzie na emeryturę, a wraz z nim zapewne autobus :)
Podobna historia była ze słynnym "Meblowozem", kilka lat temu wyremontowanym do stanu fabrycznego przez jednego człowieka z Polski. Pojazd ten jeździł w oddziale gorzowskiego PTHW. Długo opiekował się nim jeden kierowca, który przechodząc na emeryturę dostał ten pojazd od przedsiębiorstwa. Zapewne dlatego dotrwał on w krzakach do lat współczesnych.
 
Ostatnio edytowane:

luc1979

Znany użytkownik
#68
Ale skoro właściciel tego modułu zrobił go w III epoce .
Karnin - tak jak powiedział Tomek - jest z epoki IV. Okunin - jest zrobiony w ten sposób, że w zależności od taboru/ustawionych samochodów może to być zarówno epoka III jak i IV.

Podczas prezentacji dbaliśmy o to, by poruszający się tabor był tylko z epoki IV (wagony/parowozy/spalinowozy/wagony silnikowe) miały wyłącznie oznaczenia z epoki IV). Co prawda nie byliśmy tu 100% ortodoksami, bo była zarówno epoka IVa jak i IVc. Podobnie było z samochodami - miały być z lat 70, choć przyznaje, że w niedziele na Okuninie pojawił się ciągnik siodłowy Jelcz serii 400 z lat 80...
 

Mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
#69

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#74
Dziwne: jak mogą być dwa pierwsze miejsca przy różnej (chociażby minimalnie) liczbie punktów? Chyba, że w różnych kategoriach... A samych modeli chyba nie widziałem. W gablocie stało kilka, ale bez żadnej informacji. Pisał już o tym wcześniej kolega ALA, ale nie zmienia to faktu, że całość robiła trochę żałosne wrażenie, mimo, że same modele, które widziałem, bardzo piękne.
 
#76
Rozumiem Bronko ,że był zrobiony do Twojej "szopy" ;)
Piękny model - gratuluję :)

Dziwne: jak mogą być dwa pierwsze miejsca przy różnej (chociażby minimalnie) liczbie punktów?
Andrzeju ,bo system oceniania polega na przyznawanych punktach. Nie wiem jak dokładnie - ale jeżeli oceniany model uzyska np. 95 na 100 punktów wówczas ma pierwsze miejsce . W tym przypadku oba modele oscylowały w tych granicach punktowych.
Jednak jak jest dokładnie z podziałem tych punktów dokładnie nie wiem. Może ktoś to opisze np. kol. @ALA
Pozdrawiam
 

Paweł R

Znany użytkownik
H0e
Ekspert
#79
Dziwne: jak mogą być dwa pierwsze miejsca przy różnej (chociażby minimalnie) liczbie punktów? Chyba, że w różnych kategoriach... A samych modeli chyba nie widziałem. W gablocie stało kilka, ale bez żadnej informacji. Pisał już o tym wcześniej kolega ALA, ale nie zmienia to faktu, że całość robiła trochę żałosne wrażenie, mimo, że same modele, które widziałem, bardzo piękne.
Czasy gdy gablota z modelami zgłoszonymi do konkursu, pękała w szwach, minęły bezpowrotnie, i to też świadczy o upadku poznańskiej imprezy.
Chętnie poznałbym skład jury konkursowego.
 

Podobne wątki