• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Modele Poznań – Salon modelarstwa HOBBY – XV edycja – 27-28 października 2018 r.

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.567 386 20
#61
Dla mnie osobiście Okunin i Karnin plus Szadków to top 3 modułów. Piękne
Okunin z tłem i oświetleniem prezentuje się więcej niż zacnie.
Okunin jest piękny, rzeczywiście. Ale nasuwa mi się taka mała refleksja. Jak to jest z realizmem na tych modułach. Stawia się autobus Skodę 706RO z przełomu lat 40 i 50 ubiegłego wieku, a jednocześnie stoją Ursus C330 z początku lat 70 i Syrena Bosto, której produkcja rozpoczęła się w 1975 r. Trochę mi tu pachnie fikcją. Pozostałe moduły też bardzo fajne, ale brak tablic rejestracyjnych na samochodach dyskwalifikuje je z pokazywania realnego świata w miniaturze. Wyobraźcie sobie te moduły i poruszające się na nich lokomotywy i wagony bez oznaczeń i napisów. Ciekawe co wtedy napisalibyście koledzy o realiach tych makiet?
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#62
Maćku -może i masz rację ( jeżeli idzie o tablice na pewno ) ale o zestawienie pojazdów to już by można polemizować.
Wiem , że dobrze pamiętasz czasu PRL-u i tu takie zestawienie mogło mieć miejsce. Dobrze wiemy ,że pojazdy te z lat 50-tych (jeżeli jeszcze były w dobrym stanie) jeździły po drogach ;)
A może inaczej zobacz na wielkie parkingi przy galeriach handlowych. Czy tam nie można spotkać poczciwego maluszka ( bo takim akurat przyjechał na zakupy emeryt ze wsi ) zaparkowanego obok np. najnowszego merca z 2017/18 roku. Gdyby ktoś zrobił makietę takiego parkingu i poustawiał na niej właśnie takie modele też można by mówić o fikcji a nie realiach ( tutaj różnica jest 30-lat) Takie motoryzacyjne spotkania są realne.
Nie bądźmy aż tak przesadni do perfekcji ;) Ważne , by na makietach ( nie tylko tych kolejowych ) był ten klimat , który autor chciał pokazać.
Pozdrawiam serdecznie
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.567 386 20
#63
Nie bądźmy aż tak przesadni do perfekcji
Zbyszku. Ja nie jestem perfekcjonistą. Ale skoro właściciel tego modułu zrobił go w III epoce i pozwala jeździć taborowi kolejowemu tylko z III epoki to co tu robi Ursus C330 i Syrena Bosto? Ja na kolei się niewiele znam, ale z tego co wiem, to epoka III skończyła się w 1968 r. Rozumiem, że Ursus C330 rozpoczęto produkować w 1967 r. OK, niech on sobie stoi, ale Syrena Bosto jest już z przyszłości. To 7 lat później została wyprodukowana pierwsza sztuka. Gdzie tu realizm? No chyba, że to "powrót z przyszłości" ;):D. To nie są czasy obecne, gdzie na parkingu, czy na ulicy przy najnowszym Lexusie postawisz Warszawę 223.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#64
Maćku może ja źle zrozumiałem , ale o której makiecie mówimy ?
Okunin z założenia jest makietą przedstawiającą stację na przełomie III i IV epoki . Karmin Gorzowski ( Tomka i Romka ) podobnie może nawet IV.
Gdyby nawet przyjąć ,że to jest epoka IIIc do epoki IVa to mamy przekrój w latach 1956-1974.
Ale może autorzy się wypowiedzą na ten temat
 

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
4.867 5 0
#67
Ja mówię o przejeździe kolejowym, przed którym stoją wymienione przeze mnie pojazdy.
Konkretnie o tym zdjęciu:

Zobacz załącznik 605276
Maćku, Karnin Gorzowski z założenia to epoka IV, około druga połowa lat 70-tych. Skoda 706 RO przestała być produkowana w 1958 roku. Autobus ma na ścianach oznaczenia autobusu zakładowego, posiada również tablice rejestracyjne według wzoru z 1976 roku. Miałby wtedy 18 lat. Jak go zbudowałem, pisałem w swoim wątku warsztatowym na forum, że to będzie już wiekowa maszyna, jednak zadbana, bo opiekował się nią etatowy zakładowy kierowca. Niedługo przejdzie na emeryturę, a wraz z nim zapewne autobus :)
Podobna historia była ze słynnym "Meblowozem", kilka lat temu wyremontowanym do stanu fabrycznego przez jednego człowieka z Polski. Pojazd ten jeździł w oddziale gorzowskiego PTHW. Długo opiekował się nim jeden kierowca, który przechodząc na emeryturę dostał ten pojazd od przedsiębiorstwa. Zapewne dlatego dotrwał on w krzakach do lat współczesnych.
 
Ostatnio edytowane:

luc1979

Znany użytkownik
Reakcje
263 0 0
#68
Ale skoro właściciel tego modułu zrobił go w III epoce .
Karnin - tak jak powiedział Tomek - jest z epoki IV. Okunin - jest zrobiony w ten sposób, że w zależności od taboru/ustawionych samochodów może to być zarówno epoka III jak i IV.

Podczas prezentacji dbaliśmy o to, by poruszający się tabor był tylko z epoki IV (wagony/parowozy/spalinowozy/wagony silnikowe) miały wyłącznie oznaczenia z epoki IV). Co prawda nie byliśmy tu 100% ortodoksami, bo była zarówno epoka IVa jak i IVc. Podobnie było z samochodami - miały być z lat 70, choć przyznaje, że w niedziele na Okuninie pojawił się ciągnik siodłowy Jelcz serii 400 z lat 80...
 

mafo

Moderator Forum Samochodowego
Zespół forum
Reakcje
23.567 386 20
#69

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#72
Należały by w tym miejscu jeszcze ( co niniejszym czynię ) pogratulować Tomkowi pierwszego miejsca w Mistrzostwach Polski Modeli Kolejowych (y)
A co z modelem Andrzeja ? Zapewne po równo I miejsce z Tomkiem ?
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.291 459 29
#74
Dziwne: jak mogą być dwa pierwsze miejsca przy różnej (chociażby minimalnie) liczbie punktów? Chyba, że w różnych kategoriach... A samych modeli chyba nie widziałem. W gablocie stało kilka, ale bez żadnej informacji. Pisał już o tym wcześniej kolega ALA, ale nie zmienia to faktu, że całość robiła trochę żałosne wrażenie, mimo, że same modele, które widziałem, bardzo piękne.
 

Zbigniew Gałczyński

Moderator Działu Tabor
Zespół forum
Reakcje
3.982 28 1
#76
Rozumiem Bronko ,że był zrobiony do Twojej "szopy" ;)
Piękny model - gratuluję :)

Dziwne: jak mogą być dwa pierwsze miejsca przy różnej (chociażby minimalnie) liczbie punktów?
Andrzeju ,bo system oceniania polega na przyznawanych punktach. Nie wiem jak dokładnie - ale jeżeli oceniany model uzyska np. 95 na 100 punktów wówczas ma pierwsze miejsce . W tym przypadku oba modele oscylowały w tych granicach punktowych.
Jednak jak jest dokładnie z podziałem tych punktów dokładnie nie wiem. Może ktoś to opisze np. kol. @ALA
Pozdrawiam
 

Kpt. Nemo

Łowca cech
Donator forum
Ekspert
Reakcje
20.032 494 29
#79
Dziwne: jak mogą być dwa pierwsze miejsca przy różnej (chociażby minimalnie) liczbie punktów? Chyba, że w różnych kategoriach... A samych modeli chyba nie widziałem. W gablocie stało kilka, ale bez żadnej informacji. Pisał już o tym wcześniej kolega ALA, ale nie zmienia to faktu, że całość robiła trochę żałosne wrażenie, mimo, że same modele, które widziałem, bardzo piękne.
Czasy gdy gablota z modelami zgłoszonymi do konkursu, pękała w szwach, minęły bezpowrotnie, i to też świadczy o upadku poznańskiej imprezy.
Chętnie poznałbym skład jury konkursowego.
 

Podobne wątki