• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Powrót do dzieciństwa - Makieta TG Dolomity

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.807 214 0
#1
Witam

Jest to mój pierwszy post na tym forum, mam na imię Marek, ale piszę pod nickiem kempol. Trochę wiosen na tym świecie już przeżyłem i w końcu dojrzałem do zbudowania mojej pierwszej makiety kolejowej nie licząc tej którą zbudowałem z ojcem (świeć Panie nad jego duszą) 28 lat temu na zestawie Santa Fe z Mehano na rynek amerykański. Dostałem ją w paczce od stryja z USA - wiecie co to było, nikt takiej nie miał.... to były czasy.

Projekt zakłada budowę makiety na stole w kształcie litery L, dokładnie pod ścianą. Problemem jest że dłuższe ramię Lki będzie przy bardzo niskiej ściance kolankowej (0,5m) i taka wysokość będzie mnie ograniczać. Zabawa będzie na siedząco na podłodze - po japońsku.


Tory jakie wybrałem, a w zasadzie w większości już mam z zabawy dywanowej to roco geoline - no chyba, że mnie odwiedziecie od tego pomysłu, ale tak jaki pisałem już mam większość rozjazdów z napędami i dekoderami- no chyba że allegoro.

Sterowanie to narazie MM od roco, ale zamierzam kupić Z21 i rozbudować go o moduły oparte na LocoNecie.

pierwsze przymiarki do przebiegu trasy wyglądają następująco:

poziom:

czerwona kreska pokazuje gdzie Makieta Kolejowa H0 TG Dolomity będzie wjeżdżać pod moją Makietę Toru wyścigowego TG Dolomity zbudowanego na Carrera Digital. Chętnych do zobaczenia zapraszam do
http://www.torysamochodowe.pl/viewtopic.php?f=14&t=175&sid=b0c5b466c42f321e6f91fe7a35004181
Będzie tam ściana skalna gdzie trasa będzie wjeżdżać z poziomu 0 i przez helixa w góry :).

poziom -1 parę torów odstawczych dla taboru nie biorącego udziału w zabawie:

No i całość:



Całość makiety raczej klimat górsko/wiejski

Na budowę nie będę miał wiele czasu bo niestety budowa będzie w Tarnowskich Górach, a ja na razie mieszkam w Wawie, ale jakoś dam radę. Tor wyścigowy też tak budowałem, a jest już prawie na ukończeniu i dlatego ten temat.

Proszę o wszelkie porady i informacje co i jak.

pozdrawiam
Kempol
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Kempol

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.807 214 0
#3
Zobacz załącznik 421168
Hej. Też mam ochotę połączyć carrere z modelarstwo kolejowym :)
Z niecierpliwością czekam na efekty Twojej pracy.
Tutaj pisałem o czymś takim :
http://forum.modelarstwo.info/threa...wej-ze-wyścigami-slot-cars.21890/#post-369930
Makieta kolejki nie będzie się fizycznie łączyć z Carerrą. Jedynie część z helixem będzie pod nią.
W między czasie przerobiłem trochę plan i zmieniłem tory na Tillig Elite code 83. Niezła fortuna wychodzi za same tory :).
TG Dolomity Tillig poziom 0.jpg
TG Dolomity Tillig poziom -1.jpg
 

corwin

Administrator
Zespół forum
Reakcje
307 2 3
#4
W między czasie przerobiłem trochę plan i zmieniłem tory na Tillig Elite code 83. Niezła fortuna wychodzi za same tory
Jeśli mogę coś zasugerować to zmień system torów z Tillig Elite na Roco Line lub Peco. Niestety jakość Tilliga pozostawia wiele do życzenia, a jak widzę masz też rozjazdy angielskie - tutaj Tillig prosto z pudełka potrafi nie dociągać iglic.
 

Michał_P

Znany użytkownik
Reakcje
182 27 0
#5
Ja natomiast sugeruję zabudowanie prostych wstawek między łukami o odwrotnych kierunkach, tak jak to wygląda na prawdziwej kolei. Odwrotne łuki jeden po drugim bez wstawki, to błąd.
 
OP
OP
Kempol

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.807 214 0
#7
Jeśli mogę coś zasugerować to zmień system torów z Tillig Elite na Roco Line lub Peco. Niestety jakość Tilliga pozostawia wiele do życzenia, a jak widzę masz też rozjazdy angielskie - tutaj Tillig prosto z pudełka potrafi nie dociągać iglic.
Właśnie robię na Roco Line.

Ja natomiast sugeruję zabudowanie prostych wstawek między łukami o odwrotnych kierunkach, tak jak to wygląda na prawdziwej kolei. Odwrotne łuki jeden po drugim bez wstawki, to błąd.
Jak długa taka wstawka powinna być? Te miejsce mam wymodelowane z flexów, mam tam teraz po 10cm prostej.

Widzę, że w nowym projekcie pojawiła się pętla. Czyli nie jeden, a dwa moduły pętlowe. Ambitnie :)
Dwa? Jedne dla pętli i jeden dla obrotnicy? Dobrze myślę.
Przy okazji, czy w pętli może przybywać więcej niż jedna lokomotywa?
 
Reakcje
2 0 0
#10
A ja zasugerowalbym aby tory odstawcze pod makieta nie były ślepe tylko wracały na makietę na poziom główny.
Chyba ze źle odczytuję Twój projekt.

Możesz tam wjechać składem, zatrzymać a potem jechać dalej a nie cofać się. ...
 
OP
OP
Kempol

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.807 214 0
#11
A ja zasugerowalbym aby tory odstawcze pod makieta nie były ślepe tylko wracały na makietę na poziom główny.
Chyba ze źle odczytuję Twój projekt.

Możesz tam wjechać składem, zatrzymać a potem jechać dalej a nie cofać się. ...
Dzięki, dobry pomysł, czemu ja na to nie wpadłem sam. :) Zrobione.
Tory zmienione na Roco Line.
Teraz wygląda to następująco:
poziom 0.jpg
poziom 1.jpg
poziom cal.jpg


Oraz ciekawostka, ruiny kościoła na moją makietę toru wyścigowego TG Dolomity i nie tylko:
20161001_112006.jpg
20161001_111907.jpg
20161001_111811.jpg
20161001_111800.jpg
20160904_172854.jpg
20160904_171811.jpg
20160904_023911.jpg
20161001_112324.jpg
20161001_112310.jpg
20161001_112118.jpg
 
OP
OP
Kempol

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.807 214 0
#14
Fajne skałki. Jaka technika? Masz jakieś fotki z wcześniejszych etapów?
Styrodur: cięty, szarpany, piłowany aż osiągam żądany efekt. Następnie malowany zwykłą farbą emulsyjną, później cieniowany suchym pędzlem różnymi kolorami w zależności od potrzeby.

Ta sam technika, próba uzyskania struktury deski, na razie po jednym malowaniu:
20160928_224947.jpg


oraz parę fotek z pracy nad Torem wyścigowym TG Dolomity:
20160220_120014.jpg


20160220_222856.jpg

20160220_225805.jpg

20160221_155011.jpg

no i oczywiście z samochodzikiem w roli głównej:
DSC00442.JPG
 
OP
OP
Kempol

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.807 214 0
#18
Wrzuć jeszcze plan lub fotkę całego toru.

Mi się marzy zamiast modułów carrera stworzyć własny tor z mdf

A najlepiej w skali 1:87 :D
Tor Slot Carowy z MDF, to też mi się marzy, ale jak w stawię do pokoju kolejkę to niestety już nie będzie miejsca na nic.
Mi ostatnio po głowie chodzi pomysł założenia klubu Slot Carowego, ale zobaczymy.
Zapraszam na forum http://www.torysamochodowe.pl/ tam można zobaczyć co dzieje się w materii slot car w Polsce, trochę się dzieje, ale do zachodu jeszcze nam bardzo daleko.

Poniżej plan mojego toru oraz kilka fotek.
Długość toru to 25m;
Samochody Carrera digital 1:32 oraz 1:24;
Nazwa toru: TG Dolomity
Pełna nazwa: Tarnowskie Góry Dolomity
124_v2.jpg

DSC00364.JPG

20160214_223532.jpg
20160904_023857.jpg

DSC00431.JPG


20160213_220104.jpg

20160904_172931.jpg

20160904_172417.jpg



20160904_031238.jpg


oraz ciekawostka, taki oto tor marnuje się w Krakowie
20160520_191613.jpg
 
OP
OP
Kempol

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.807 214 0
#19
Kurcze, ciągle coś zmieniam jeszcze w samym przebiegu torowiska, analizuję spadki i wysokości poziomów, ciągle jestem jeszcze nie zadowolony z stanu obecnego.
W związku z tymi pracami mam kilka pytań:

1) jak powinna być wysokość między poziomami na torciku? Dokładnie chodzi mi o wysokość nad dolnym poziomem technicznym.
2) jaki powinien być optymalny procent nachylenia podjazdu/zjazdu aby nie męczyć loka?

Kolejne zagadnienie, które ostatnio mnie zaangażowało to wybór elektroniki sterującej oraz moduły informacji zwrotnej. Jednostką centralną będzie Roco Z21, a większość komunikacji między urządzeniami chciałbym oprzeć na protokole Loconet, dlatego też mam kilka pytań :

3) co można powiedzieć o elektronice firmy Digikeijs?
4) co można powiedzieć o elektronice firmy Uhlenbrock Elektronik?
5) czy może całkiem inny system sterowania?
 
OP
OP
Kempol

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.807 214 0
#20
Siedzę i myślę, czytam i zastanawiam się nad tym moim planem... no i trochę na zmieniałem. Generalnie trochę go zmniejszyłem, poziom 0 będzie na wysokość 55cm - determinanta wysokość ścianki kolankowej.
Na poziome 0 stacja techniczna i kawałek szlaku dwutorowego:

Na poziome 1 stacja główna oraz lokomotywownia:


Na poziomie 2 mały przemysł, jeszcze nie wiem jaki... może tartak?


Całość prezentuję się teraz tak:


oraz widok 3D z terenem i bez:



Proszę o uwagi.
 

Podobne wątki