• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Powrót do dzieciństwa - Makieta TG Dolomity

Qucyk1977

Nowy użytkownik
Reakcje
6 0 0
#22
Moim zdaniem sympatyczny układ, z torem paradowym niezakłóconym żadnymi rozjazdami. Mniej znaczy więcej. Co do inspekcji torów ukrytych wystarczy poziom zero zrobić ażurowy i dostęp będzie od spodu.
 

KuKu

Aktywny użytkownik
Reakcje
3 0 0
#24
Bardzo fajnie, tylko jak malujesz szyny, to bardziej pocieniuj szuter. Teraz wygląda trochę jakby był równo odcięty. Możesz spróbować też malować szyny przed szutrowaniem, a potem po szutrowaniu np za pomocą pigmentów dodać kolejne naloty rdzy.
 
OP
OP
Kempol

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.807 214 0
#25
Stolarz zrobił swoje i cały samochód oraz pokój miałem zawalony sklejką wszelakiego kształtu.
20161118_164712.jpg

20161118_215026.jpg

Następnie zabrałem się do wykonania pierwszego modułu z czterech jakie będę miał na poziome 0 mojego torciku. Poniżej wynik mojej pracy.
20161119_011355.jpg

Wymiary 1550mm x 1200mm.
 
OP
OP
Kempol

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.807 214 0
#26
Tory Roco Line oraz napędy MTB zamówione.

Przy okazji przeprowadziłem eksperyment pod tytułem "Customer Service" polskich sklepów modelarskich.
W środę (16 listopada) wieczorem wysłałem zapytanie do 8 znanych sklepów modelarskich na tory i napędy - łączna kwota ok. 7 tyś PLN (katalogowo), w sprawie terminu dostawy oraz ceny.
Następnego dnia otrzymałem odpowiedź tylko z trzech, w tym jedna - odmowna. Do dzisiaj (niedziela, 21 listopad) z pozostałych nie otrzymałem żadnej odpowiedzi. Podobno jest trudno utrzymać się w interesie, ludzie nie mają kasy i trzeba sklepy zamykać. Nie dziwię się, że trzeba je zamykać, jak obsługa klienta jest na takim poziomie.

Bardzo fajnie, tylko jak malujesz szyny, to bardziej pocieniuj szuter. Teraz wygląda trochę jakby był równo odcięty. Możesz spróbować też malować szyny przed szutrowaniem, a potem po szutrowaniu np za pomocą pigmentów dodać kolejne naloty rdzy.
Moduły pod torcik buduję w domu w Tarnowskich Górach, gdzie niestety rzadko bywam. W zamian za to zrobiłem sobie małe pole doświadczalne w mieszkaniu w Wawie. Gdzie sobie eksperymentuję przed robotą na makiecie TG. Tak jak kolega KuKu sugerował pomalowałem szuter. Posadziłem trawę 2mm firmy VMC z Węgier oraz wykopałem mały rów gdzie będę w niedalekiej przyszłości robił pierwsze podejście pod wodę.
Poniżej fotograficzne sprawozdanie z poligonu:
20161120_002701.jpg
20161120_005626.jpg
20161120_005809.jpg
20161120_005647.jpg
 
OP
OP
Kempol

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.807 214 0
#27
W Tarnowskich Górach budowa na całego, właśnie ekipa stolarska prawie zakończyła pracę na wszystkimi modułami. Dzięki temu powstał stół nośny poziomu "0" gdzie będzie się znajdować stacja techniczna i jak ktoś to ładnie wcześniej powiedział "tor paradny".
20161204_232215.jpg

Tymczasem w Zakładach Eksperymentalnych w Warszawie budowniczowie rozpoczęli pierwsze w życiu sklejanie i malowanie modelu.
Na pierwszy ogień poszła nawęglarnia Fallera. Budynek jeszcze w trakcie prac.

20161203_134550.jpg
 

Załączniki

OP
OP
Kempol

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.807 214 0
#28
Proszę szanownych kolegów o sugestie dotyczące rozmieszczenia/przemieszczenia budynków oraz instalacji na terenie lokomotywowni.
Poniżej aktualny plan. Chciałbym tam dostawić jeszcze tankowanie diesla, szopę na elektrowozy (jak w końcu kiedyś będzie elektryfikacja), kanał rewizyjny. Właśnie i co jeszcze?
Przestrzeń po prawej stronie jest ograniczona ze względu na skos dachu, dopiero po fizycznej zabudowie będę widział ile dokładnie mam tam miejsca.
Bez tytułu.jpg
 
OP
OP
Kempol

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.807 214 0
#29
Powoli zjeżdżają dokonane prze zemnie zakupy, i tak mam już kompletne sterowanie oparte na systemie Digikeijs DR5000;
20161212_231109.jpg

Tory, rozjazdy oraz napędy odpowiednio od roco i MTB;
20161210_181109.jpg

Obrotnica ze sterownikiem od Fleischmana;
20161212_230416.jpg


Myślę że najwyższa pora przerzucić temat do działu relacja, o co nie mniejszym proszę odpowiednie osoby.

P.S.
Dziękuję firmie Świat Modeli z Rybnika za miłą i sprawną transakcję.
Wszystkim polecam ten sklep.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:

nohab

Znany użytkownik
Reakcje
540 115 2
#30
Wszystko pięknie. Nawęglanie i nawadnianie trzeba przenieść pomiędzy tory dojazdowe do obrotnicy.
Zabawa zabawą, ale przy awarii w/w brak obsługi lokomotyw.
Kanał oczystkowy, piaskownice.
 
OP
OP
Kempol

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.807 214 0
#31
Wszystko pięknie. Nawęglanie i nawadnianie trzeba przenieść pomiędzy tory dojazdowe do obrotnicy.
Zabawa zabawą, ale przy awarii w/w brak obsługi lokomotyw.
Kanał oczystkowy, piaskownice.
Już wiem, poczytałem, dopytałem i mam, dzięki. Wersja poprawiona poniżej, myślę że da radę tam wszystkie dodatkowe elementy lokomotywowni umieścić.

TG lokomotywownia.jpg


Przedstawiam również krótki filmik z podłączenia centrali Digikeijs DR500, sterownika akcesoriów oraz sterownika serwo napędów. Wszystko zarządzane z poziomu programu iTrain 4.0. Przepraszam za jakość nagrania, ale słabe światło w nocy jest :).
 
OP
OP
Kempol

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.807 214 0
#32
Prace powolutku idą do przodu, nie bez problemów. Zrobiłem pierwszą przymiarkę do stacji technicznej i okazało się, że rozjazdy Roco BW (r/l) 2/3 są niestety za małe. Lokomotywa BR 44 ma problem z przejechaniem łuk rozjazdu 2, na wprost - 3 przejeżdża bez problemowo. Dlatego kolejny raz dokonałem zmiany układu lokomotywowni poprzez zamianę rozjazdów BW 2/3 na BW 5/6. Niestety nie będę mógł takiej wymiany zastosować na stacji technicznej, na której porostu 2 tory będą wyłączone dla dużych lokomotyw.

Nowa Lokomotywownia wygląda teraz tak:
TG Loko.jpg


Oczywiście jak znam życie, czekają mnie kolejne zmiany.
W międzyczasie udało mi się skonfigurować obrotnicę Fleischmanna 6152, dekoder 6915 oraz program iTrain do wspólnego działania.
 

Załączniki

OP
OP
Kempol

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.807 214 0
#33
Kurde, święta, długi łikend masa czasu. Myślę sobie będzie zabawa, położę tory, może zacznę jakieś formowanie terenu. No piękna sprawa, ale niestety w pierwszy dzień świąt złamałem sobie rękę na dodatek prawą, no i misterny plan poszedł w pis.... Szkoda gadać... do gipsu na co najmniej 4/5 tygodni.
Z
20170107_012207.jpg
20170107_012353.jpg
20170107_012141.jpg
zakładanego planu udało się jedynie ułożyć tory na poziomie 0. Wygląda to następująco:
 

Załączniki

OP
OP
Kempol

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.807 214 0
#34
Z powodu skomplikowanego złamania trzeciej kości śródręcza prawego głównego budowniczego Warszawskich Zakładów Eksperymentalnych długo mnie nie było, ale co się odwlecze to nie uciecze, czy jakoś tak.
Gips zdjęty więc można zaczynać. Na warsztat poszła wieża ciśnień Auhagena 11 335, narazie pomalowana, jeszcze nie sklejona, będzie oświetlana, patynowana i matowana. Proszę o opinie i uwagi jest to jeden z pierwszych budynków WZE (Warszawskie Zakłady Eksperymentalne).
20170205_220157.jpg
20170205_220238.jpg
20170205_220248.jpg
20170205_220305.jpg
20170205_220538.jpg
20170205_220549.jpg
20170205_220827.jpg
20170205_220835.jpg
 
OP
OP
Kempol

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.807 214 0
#35
No, w przyszłym tygodniu mam tydzień ferii i jadę do domu w TG, w związku z tym mam ogromną nadzieję, że ruszę trochę z tematem mojej makiety.
Na początek wydrukowałem sobie 1:1 plan mojej lokomotywowni ze Scrama. Po czym rozpocząłem przymiarki. Poniżej efekty pracy ze Scramem 3D na Żywo.
20170214_203755.jpg

Pierwsze wnioski jakie mi się nasuwają to przestawienie lokomotywowni głębiej w lewo, mniej więcej tak (na miejscu docelowym może być problem mam tam skos dachu):

20170214_203921.jpg

20170214_203802.jpg

Zobaczmy.
Wracam do WZE na malowanie i klejenie lokomotywowni.
 

Załączniki

OP
OP
Kempol

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.807 214 0
#36
Dwie ostatnie noce spędziłem, najpierw nad instrukcją modułu informacji zwrotnej, a potem już na walce z kabelkami na poziomie "0". Najlepsze jest to, że końca nie widać, a gdzie poziom "1" i "2". Nie ma co narzekać, wiedziałem na co się porywam i że będzie to projekt na najbliższą dekadę.
Poniżej kilka fotek kablowania.

20170219_224553.jpg
20170220_000211.jpg
20170219_224601.jpg
20170219_225311.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Kempol

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.807 214 0
#37
Ferie, ferie i po feriach. W tydzień czasu, a w zasadzie wszystkie wieczory podczas tego tygodnia spędziłem na kablowaniu.
Kiedyś ktoś powiedział, że w DCC nie ma tylu kabli co w analogu, ciekawe ;).
Poniżej fotka kabelków z poziomu "0". Są to tylko kable do napędów rozjazdów oraz 8 odcinków izolowanych.
DSC02279.JPG

Tyle tego kablowania, że nawet opatentowałem urządzenie do rozwijania kabli - trzech równocześnie :)
20170224_002901.jpg

Kablowanie na poziomie "0" zostało zakończone. 8 napędów rozjazdów oraz 16 odcinków izolowanych okablowana z sukcesem. Wszystko sprawdzone i działa.
DSC02282.JPG
DSC02281.JPG

W ramach odpoczynku od kabli zrobiłem pierwsze przymiarki na sucho do poziomu "1"
20170225_235453.jpg
20170225_235503.jpg
20170225_235647.jpg
20170225_223246.jpg


Teraz niestety makieta zostanie porzucona na kila dobrych tygodni, a ja wracam do Warszawy do Warszawskich Zakładów Eksperymentalnych (WZE).
 

Załączniki

OP
OP
Kempol

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.807 214 0
#38
Kilka dni wolnego pozwoliło zabrać rodzinkę do "domu". Ja za to miałem kilka wieczorów sam na sam z moim wyzwaniem, "TG - Dolomity". Dokończone zostały rampy podjazdowe na poziom "pierwszy" oraz przycięta została skrzynka pod dworzec. Będzie jeszcze wzmacniana poprzez dodanie od dołu kratownicy po uprzednim rozplanowaniu rozmieszczenia wszystkich napędów zwrotnic.
Dodatkowo zastanawiam się czy całej powierzchni "jedynki" nie dźwignąć o dodatkowe 5mm styroduru/korka na dodatkową możliwość modelowania terenu, np.: odwodnienie?

20170417_200724.jpg
20170417_200749.jpg
20170417_200753.jpg

P.S.
Przepraszam za bałagan :)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Kempol

Kempol

Administrator
Zespół forum
Donator forum
BGM
MSMK
Reakcje
18.807 214 0
#40
Układaj porządnie te kable, bo się potem za cholerę z tym nie połapiesz.
Walczę jak mogę z nimi. Ktoś, kiedyś, gdzieś powiedział że DCC to mniej kabli. Dementuję to, nie jest to w cale prawda.
Całość będzie zasilana z 3 boosterów, będzie ponad 80 odcinków izolowanych, ponad 40 bloków, trochę tych kabli jest i będzie.
Pod torami leci główna magistrala prądowa, odpowiednio podzielona na odcinki izolowane do niej jest przylutowany każdy tor z danego odcinka. Na bieżąco odcinki wpinane są moduł informacji zwrotnej.
Każdy zamontowany napęd, też jest wpinany w dekoder. Zarówno odcinki izolowane jaki i napędy dostają swój numer i zostają naniesione na szkic roboczy oraz w miarę możliwości czasowych do programu iTrain.
Zastanawiam się jeszcze nad indywidualnym znaczeniem każdego kabla, przez jakąś naklejkę czy coś w tym rodzaju.

DSC02281.JPG
DSC02282.JPG
 

Podobne wątki