Ostatnio, całkiem przypadkowo w ramach obcowania z prawdziwą koleją, zatrzymałem się na przystanku osobowym Katowice-Brynów. Po powrocie do domu chciałem coś więcej przeczytać o tym przystanku. Na stronie "semaforka" znalazłem schemat i krótki opis tego gdzie byłem (https://semaforek.kolej.org.pl/wiki/index.php?title=Brynów).
Jak się okazuje przystanek położony jest zaraz przed posterunkiem odgałęźnym. I właśnie ten posterunek mnie zainteresował. Według opisu na posterunku 3 torowy szlak przechodzi w 2 torowy. Nie mogę jednak się zorientować, jak wygląda organizacja ruchu na tym posterunku. Zaraz za przystankiem osobowym (patrząc w stronę Katowice) znajdują się semafory wjazdowe na posterunek odgałęźny. Obydwa posiadają wskaźnik W24 (jazda po torze niewłaściwym). Na schemacie z semaforka 3 tory wyjazdowe z Katowice opisane są jako 1L, 2L i 3L. Potem 1K i 2K.
Dlatego zapytanie jest takie jak w tytule wątku. Jak wygląda organizacja ruchu na tym posterunku odgałęźnym. Kiedy pociąg jedzie w stronę Katowic i w przeciwną po torze właściwym a kiedy niewłaściwym?
Jak się okazuje przystanek położony jest zaraz przed posterunkiem odgałęźnym. I właśnie ten posterunek mnie zainteresował. Według opisu na posterunku 3 torowy szlak przechodzi w 2 torowy. Nie mogę jednak się zorientować, jak wygląda organizacja ruchu na tym posterunku. Zaraz za przystankiem osobowym (patrząc w stronę Katowice) znajdują się semafory wjazdowe na posterunek odgałęźny. Obydwa posiadają wskaźnik W24 (jazda po torze niewłaściwym). Na schemacie z semaforka 3 tory wyjazdowe z Katowice opisane są jako 1L, 2L i 3L. Potem 1K i 2K.
Dlatego zapytanie jest takie jak w tytule wątku. Jak wygląda organizacja ruchu na tym posterunku odgałęźnym. Kiedy pociąg jedzie w stronę Katowic i w przeciwną po torze właściwym a kiedy niewłaściwym?