• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Portalowe i suwnicowe dżwigi chwytakowe w parowozowniach PKP

OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.953 6 0
#41
GENERAŁ wkleił kiedys zdjęcia zasobnika z Żagania w innym watku , ja wrzucę dwa jego zdjęcia do tego watku dla skomasowania dokumentacji o takich urządzeniach na PKP


przypominam ,ze teraz juz tylko zostały Łazy z których jak na razie zdjęc tych urządzen do naweglania brak - jestem ciekaw czy coś jest o Łazach w dokumencie ,który mam (16mm)pt "Węzeł Śląski" muszę odpalić projektor...
- niemałe koło pokrętła - od zamka centralnego ? ma ta Petucha na drzwiach dymnicy na ostatnim zdjęciu GENERAŁA z MD Żagań - chyba od hamulca ręcznego z jakiegoś wagonu pasazerskiego ( hihihiii)- czego to ludzie nie zamontują na tych dzrwiach dymnic naszych kopciuchów - dla mnie jak na razie najobrzydliwszym dziwolągiem , który przyczepiono do drzwi dymnicy parowozu był dekiel od koła mercedesa 20D kiedyś na którymś Ty2 w Wolsztynie - uchhh co za obrzydlistwo to było - było bo już tego dekla nie ma i chyba loka - loka szkoda ,dekla nie ..
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.953 6 0
#43
- no GENERALE - dzięki i nieważne ,ze taki malutki kawałeczek tylko widać wyrwa została zrobiona w tym ostatnim do tej pory niezdobytym miejscu - GENERALE proszę sobie przypomnieć ile się da odnośnie tego zasobnika i dżwigu - z tego co widzę zasobnik był dwulejowy taki jak w Zbąszynku , Lesznie i Poznaniu Głównym Osobowym , a przypomnij sobie czy wtedy istniał jeszcze dżwig ? - jeszcze raz dziękuję za to fotograficzne Twoje znalezisko- poza tym piękna fota i ten EU na tej łące - super!!!
 
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.953 6 0
#47
- Kolega Garsyja wkleił w hajd parku parowozowym dzis takie między innymi foto z Żagania , na którym z innej jeszcze perspektywy widać zasobnik jedno-lejowy , a naweglał ów zasobnik żuraw samojezdny kolejowy tego typu jak na tej fotce (z monografii ZNTK Wrocław autor zdjecia nieznany)
- na zdjeciach GENERAŁA wklejonych wcześniej równiez też widac fragmentarycznie ów żuraw
foto Kol. garcia ramirez
 
Ostatnio edytowane:

spptkw2

Znany użytkownik
Reakcje
46 3 0
#51
Myślę Janusz, że nie pogniewasz się jeśli delikatnie rozszerzę temat wątku zaproponowanego przez Ciebie.

Lokomotywownia Fosofskie,
2x foto:sppTKw2, 14.04.1989r.

11.jpg
10.jpg


Lokomotywownia Katowice Szopienice,
4x foto:sppTKw2, 11.05.1989r.

101.jpg
102.jpg
103.jpg
104.jpg


Lokomotywownia (hajc) Czechowice Dziedzice , 2x foto: autor nieznany, czas: lata 70-te XXw.
Na tym pierwszym zdjęciu jest problem,
bo główny temat jest częściowo zastawiony, ale przez taaki "obiekt".

1.jpg
2.jpg
 
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.953 6 0
#52

- na tym zjeciu wklejonym przez Kolege Szwed1978 foto z NAC-a widac to urzadzenie i na tym zdjeciu wklejonym przez Ciebie Stachu - oczywiscie mocno juz okrojone ale niewatpliwie te koryta to to samo - ciekawe - nie wiedzialem o istnieniu takiego urzadzenia w Czechowicach Dziedzicach a lok to rarytas (wczesniej Kolega General wkleil foto z numerem "22" w Lazach )zreszta wszytko to rarytasy na tych fotkach - super fotodokumenty
Staszek pogniewam sie wtedy jak zaniechasz wklejania tu zdjec ze swojego archiwum -okej ?:)
 
Ostatnio edytowane:

Szwed1978

Znany użytkownik
Reakcje
5.268 58 3
#54

- na tym zjeciu wklejonym przez Kolege Szwed1978 foto z NAC-a widac to urzadzenie i na tym zdjeciu wklejonym przez Ciebie Stachu - oczywiscie mocno juz okrojone ale niewatpliwie te koryta to to samo - ciekawe - nie wiedzialem o istnieniu takiego urzadzenia w Czechowicach Dziedzicach a lok to rarytas (wczesniej Kolega General wkleil foto z numerem "22" w Lazach )zreszta wszytko to rarytasy na tych fotkach - super fotodokumenty
Staszek pogniewam sie wtedy jak zaniechasz wklejania tu zdjec ze swojego archiwum -okej ?:)
A to foto chyba także z Czechowic Dziedzic z innej strony
Czehowice dziedzice.jpg


http://www.railwaywondersoftheworld.com/poland.html
 
OP
OP
H

Hoart

Znany użytkownik
Reakcje
1.953 6 0
#56

-poruszyłem już ten temat kiedyś na pierwszej stronie tego wątku ..raz jeszcze powracam - wtedy tak to opisałem " fotokopia zdjęcia zamieszczonego przez Krzysztofa Wiśniewskiego (autora artykułu )ze zbiorów Pawła Mierosławskiego w "Koleje małe i duże " 4(12)/2002 w artykule pt."Urządzenia do nawęglania parowozów stosowane na polskich kolejach"- fotografia z okresu międzywojennego parowozowni Warszawa Praga jej zasieku węglowego"


- hmm.. na 99,9% to nie zasiek węglowy parowozowni Warszawa Praga jak to opisał K. Wiśniewski , który to powielić mógł (nieświadomie)czyjś błąd , taki dżwig bramowy nad ogromnym składem węgla był na lewobrzeżnej części Warszawy a dokładnie na terenie elektrociepłowni Powiśle


foto /fragment/ z http://oelka.bikestats.pl/1091998,Znikajaca-energetyka-na-Powislu.html
 
Ostatnio edytowane:

Pandzwig

Nowy użytkownik
Reakcje
1 0 0
#59
Witam wszystkich. Piękne zdjęcia żurawi i suwnic. Teraz takich się już nie produkuje. Prowadzę szkolenia z zakresu obsługi urządzeń dźwigowych i będę te zdjęcia pokazywał słuchaczom kursów. pozdrawiam serdecznie
 

wlokar

Nowy użytkownik
Reakcje
10 0 0
#60
Witam, mam dobrą nowinę dla tych którzy poszukiwali zdjęć i wszelkich informacji o urządzeniu do nawęglania parowozów w lokomotywowni Łazy, nie jest to urządzenie jakie służyło ostatnimi laty gdy były w Łazach parowozy.
Zdjęcie z lat 1918-1928 przedstawia parowóz serii Tr23 przy pomoście do nawęglania parowozów w lokomotywowni Łazy.
Źródło to książka " Sprawozdanie z działalności Dyrekcji Kolei Państwowych w Warszawie X 1918 - 1928 "
Mam nadzieję, że ta informacja się komuś przyda.
Pozdrawiam
 

Załączniki