• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Makieta domowa Port morski 1:160

OP
OP
odysey

odysey

Znany użytkownik
Reakcje
2.155 1 0
Równolegle będę również budował terminal obsługi ładunków drobnicowych z wydzieloną dodatkową częścią obsługi kontenerów.
Ciągniki terminalowe przeznaczone są do transportu ładunków wewnątrz obszaru portu w obrębie placów składowych oraz magazynów.
Przystosowane są do pracy z naczepami oraz jednostkami tocznymi. Wyróżniamy ciągniki kontenerowe oraz ciągniki ro-ro. Obserwując te maszyny z zewnątrz, różnice pomiędzy nimi są słabo zauważalne. Ciągnik do pracy w systemie ro-ro wyróżnia się dodatkowo obrotowym siedziskiem operatora wraz z kokpitem o 180 stopni, dodatkowo ma mocniejszy układ napędowy 4x4.
20230828_191522h.jpg
20230828_191604h.jpg
20230828_191610h.jpg
20230828_192135.jpg
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.384 71 3
Cóż, takie sprzęty to nie moja branża, ale wygląda ciekawie. A z tego co widzę, to ten szeroki tor należy do żurawia??
Poza tym nabrzeże wyszło w tym fragmencie:D(y)

Pozdr,...
 
OP
OP
odysey

odysey

Znany użytkownik
Reakcje
2.155 1 0
z tego co widzę, to ten szeroki tor należy do żurawia??
Tak jest.

Widok kontenerów przewożonych transportem kolejowy i drogowym jest obecnie dość powszechny i nikogo nie dziwi.
Jaka ilość kontenerów przemieszcza się w tym momencie po naszych drogach, tego dokładnie nie wiem, jednak faktem jest, że roczne przeładunki kontenerów w portach polskich przekroczyły 3 mln TEU.

Konteneryzacja w polskim transporcie została zapoczątkowana w roku 1965, wówczas to PLO (Polskie Linie Oceaniczne) oraz UBC (United Baltic Corporation) zakupiły 4 kontenery izotermiczne do przewozu wołowiny. Pierwsze próby przewozu ładunków w kontenerach rozpoczęto na linii angielskiej. Mięso wołowe z rzeźni w Pile ładowano do kontenerów i tego samego dnia kontener był już na statku, a trzy dni później u angielskiego odbiorcy w Londynie. Kolejnym towarem transportowanym w Polsce w ten sposób był bekon z zakładów mięsnych w Chojnicach.

Od tej symbolicznej ilości transportowanych kontenerów rozpoczął się dla PLO ważny okres intensywnych analiz badawczych w celu wdrożenia tej nowoczesnej na ówczesne czasy technologii transportu ładunków na masową skalę.

Od roku 1973 wejście nowych statków PLO (semikontenerowców) na linie północnoamerykańską zapoczątkował rozwój i wdrażanie kontenerowego systemu przewozów w naszym kraju na dużą skalę. Zakupiono kilka tysięcy kontenerów do których dokupiono zestawy samochodowe. Pierwsze były ciągniki siodłowe Fiat 619, następnie ciągniki siodłowe Volvo ustanowiły liczącą kilkadziesiąt sztuk flotę samochodową. Ciągniki, naczepy i kontenery ze znakiem PLO.

Morski profesjonalny terminal kontenerowy pojawił się w naszym kraju w czerwcu 1980 roku. Do tego czasu kontenery były obsługiwane w Tymczasowej Bazie Kontenerowej wyposażonej w dwa żurawie Kone.

Przed konteneryzacją towarów drobnicowych w wymianie handlowej nie było już ucieczki, odbiorcy na całym świecie coraz częściej domagali się wysyłki towarów zapakowanych w kontener.
20230829_184559.jpg
20230829_184737.jpg
20230829_185128s.jpg
 

Harry Potter

Znany użytkownik
Reakcje
2.384 71 3
Tak jest.

Widok kontenerów przewożonych transportem kolejowy i drogowym jest obecnie dość powszechny i nikogo nie dziwi.
Jaka ilość kontenerów przemieszcza się w tym momencie po naszych drogach, tego dokładnie nie wiem, jednak faktem jest, że roczne przeładunki kontenerów w portach polskich przekroczyły 3 mln TEU.

Konteneryzacja w polskim transporcie została zapoczątkowana w roku 1965, wówczas to PLO (Polskie Linie Oceaniczne) oraz UBC (United Baltic Corporation) zakupiły 4 kontenery izotermiczne do przewozu wołowiny. Pierwsze próby przewozu ładunków w kontenerach rozpoczęto na linii angielskiej. Mięso wołowe z rzeźni w Pile ładowano do kontenerów i tego samego dnia kontener był już na statku, a trzy dni później u angielskiego odbiorcy w Londynie. Kolejnym towarem transportowanym w Polsce w ten sposób był bekon z zakładów mięsnych w Chojnicach.

Od tej symbolicznej ilości transportowanych kontenerów rozpoczął się dla PLO ważny okres intensywnych analiz badawczych w celu wdrożenia tej nowoczesnej na ówczesne czasy technologii transportu ładunków na masową skalę.

Od roku 1973 wejście nowych statków PLO (semikontenerowców) na linie północnoamerykańską zapoczątkował rozwój i wdrażanie kontenerowego systemu przewozów w naszym kraju na dużą skalę. Zakupiono kilka tysięcy kontenerów do których dokupiono zestawy samochodowe. Pierwsze były ciągniki siodłowe Fiat 619, następnie ciągniki siodłowe Volvo ustanowiły liczącą kilkadziesiąt sztuk flotę samochodową. Ciągniki, naczepy i kontenery ze znakiem PLO.

Morski profesjonalny terminal kontenerowy pojawił się w naszym kraju w czerwcu 1980 roku. Do tego czasu kontenery były obsługiwane w Tymczasowej Bazie Kontenerowej wyposażonej w dwa żurawie Kone.

Przed konteneryzacją towarów drobnicowych w wymianie handlowej nie było już ucieczki, odbiorcy na całym świecie coraz częściej domagali się wysyłki towarów zapakowanych w kontener.
Zobacz załącznik 996823 Zobacz załącznik 996824 Zobacz załącznik 996825
No,...wyszło :D(y)
Plus trochę faktów ...:cool:

Podr,...