• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Port Miejski Wrocław

OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.641 133 3
Żuraw (chyba bo jak poczytałem to zgłupiałem) ma podstawę nośną od Kibri. A góra to cyfrowe Roco. Niestety oryginalna podstawa nie pasowała do rozstawu torów. Ale skalpel, piłka i pilnik i dało się przerobić. Oczywiście dojdzie jeszcze wykończenie.
Cały plac natomiast już uruchamia wyobraźnię :)

153669872_1065175834004329_2840981191550676856_n.jpg


153633562_1822705621226442_2694817885204471771_n.jpg


A tutaj oryginał. Na czerwono zaznaczyłem fragment segmentu ze zdjęć wyżej.

1614083651737.png
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.641 133 3
Postęp prac jest taki że udało mi się przerobić podstawę żurawia i pobiera z kół sygnał DCC od swojego sterowania. Co prawda jeszcze sam jeździł nie będzie ale będę mógł go stawiać w różnych miejscach i będzie działał. Jako że podstawa jest z modelu Kibri i mam drugą taką podstawę i będę próbował zamontować napęd. Ale to za jakiś czas ;)

155281665_452523562842191_3397721446444167086_n (1).jpg 155064765_727955547920379_8703623052325923505_n (1).jpg 155118969_1045009849330789_5367600368035794058_n (1).jpg

Dodatkowo ostatnio udało mi się namierzyć film, w którym przez moment pokazane są sceny z Portu Miejskiego. Obraz ukazuje jego stan na rok 1971. Niestety Ipla nie pozwala na zrobienie zrzutu ekranu.
Film nazywa się "Trąd" i w 18:00 minucie można zobaczyć wspomniane sceny. Widać na nich wagony chłodnie. Chyba niedługo takie właśnie wagony wyda Tillig.

154378404_997893397284293_3597533365542287228_n.jpg
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.641 133 3
Wczoraj przy pomocy żurawia dokonałem załadunku wagonu. Czas trwania operacji ok 40 minut. Jest postęp do wcześniejszych prób. Głownie dzięki testom nowych materiałów sypkich. Niestety dalej czas niezadowalający. Tutaj głównym problemem jest łyżka czerpakowa żurawia. Ale bez pomocy kogoś ogarniętego będzie mi ciężko zaprojektować i wytrawić nową ;]].
Główny jej problem jest taki że elektromagnes ją otwiera a nie zmyka. Dlatego ciężko jest napełnić ją w całości.

155396127_473549933818019_4547745562266563954_n.jpg 154281122_755722845320295_193455356244323893_n (2).jpg 154699058_847951785766887_7683223324554627309_n.jpg
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.641 133 3
Raczej ciekawość Andrzeju ;) no i ćwiczenia obsługi żurawia :)
Ja myślałem o silniczku od wibracji w telefonach. Ale to za czas jakiś. Teraz znowu jestem brukarzem ;]]
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.641 133 3
Jako że temat jest ciekawy. Kopiuję również do siebie :)


@hugwa przygotował mi kilka elementów. Jak widać na fotografii ten przylegający bezpośrednio do szyn jest cieńszy. Opiera się go na takich małych literkach T (szare - widać je między podkładami). Można też podłożyć paski kartonu. Jak dobrze pamiętam 0,5-1,0 mm zależy jaka jest podstawa. Ja robię tak że kartonem wyrównuję teren do wysokości podkładów (2mm).

156309999_419648432465026_1963377706366831104_n.jpg 156368078_259275358986239_4378023130830033065_n.jpg 155811636_1022710158139025_4335397398123494605_n.jpg

Jak się następnie doda "standardowej" grubości elementy to widać że całość się wyrównuje. Warto dodawać jeszcze paski kartonu ponieważ te cienkie elementy będą kruche. Co widać na fotografii we wcześniejszym wpisie. Widać zapadniętą kostkę. Ma to co prawda swój urok ale lepiej żeby co kawałek tak droga nie wyglądała.

Hubert zrobił mi też pod mój wymiar wypełnienie miedzy sąsiednie szyny. One są równie cienkie co te powiedzmy "trójkątne". Też mają skłonności to pęknięć. Dlatego ważne żeby dobrze przygotować podłoże tak żeby płytki nie były wyżej niż główki szyn.

156060641_1065627747272579_8353750757607937037_n.jpg 156539001_451970452780929_1004123532088230535_n.jpg

Tutaj jest w zasadzie na równo ponieważ elementy zostały przygotowane pod szyny Code75. Przy Code83 i większych szyny będą trochę wystawały co będzie na plus podczas jazdy taboru. Ja momentami trochę źle przygotowałem podłoże i miałem trochę szlifowania. Niestety 3 osiowa Tkh może czasem mieć problemu na części z brukiem. Ale to jeszcze będę niwelował po zakończeniu prac brukarza :)

To chyba tyle ;) Mam nadzieję że się przyda :) Polecam też ten kolor gipsu bo w zasadzie jest to już kolor bazowy i tylko wystarczy patynę zrobić.

W zasadzie wszystkie elementy są dostępne i Huberta w sklepie po za tymi między tory (między szyny są). To wynika ze specyfiki mojego układu oraz rozjazdów PECO.
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.641 133 3
Dziś prace poszło trochę do przodu. Jak na prawie cały dzień pracy to efektów nie widać ;]]

Płytki @hugwa nie dają możliwości robienia łuków. No po za oczywiście krawężnikami. Pierwszym krokiem było przygotowanie krawężników. One wyznaczyły promienie i kąty.
Następnie przygotowałem na ich podstawie szablon. Szablon będzie potrzebny.

158062333_267317685014507_5906357882866142826_n.jpg 158387953_1556062827921845_5575640766076181882_n.jpg

Następnie zabrałem się za ułożenie z płytek powierzchni bruku tak żeby wystawał po za wyznaczone szablonem linie.

158456946_261474468817111_9029495078641050271_n.jpg 158087940_837495447116472_9179532756326115535_n.jpg

Potem przy pomocy szablonu przeniosłem linie na ułożoną powierzchnię. Następnie przy pomocy piłek, skalpelów, liniału i pilników pozbyłem się zbędnych powierzchni.
158102827_479992266360888_3426488259533320622_n.jpg 158370264_813949106130955_8355472574235513577_n.jpg 158109060_424661991931501_567814002877248233_n.jpg

Potem wpasowanie krawężników, przyklejenie płytek między szynami odrobiona szpachli i docięcie narożnego chodnika razem z zejściem do torów.
158420875_282298983414642_644804172225378118_n.jpg 158642577_748270196117264_7803858962072235419_n.jpg 158181470_1213188949114504_7492150942895634567_n.jpg

Tutaj prawie skończone. Jeszcze górny chodnik, patyna, zieleń
158639745_221024279806721_2450020550101811813_n.jpg

Wracam do wykładania placu przed magazynem ;)
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.641 133 3
Pewnym wyzwaniem było połączenie brukowania, kiedy zbliżałem się nim z dwóch stron. Wymyśliłem to tak że zostawiłem pusty pasek o szerokości ok 3,5mm (było trochę ścierania pilnikiem). Następnie w to miejsce dopasowałem odpowiednie gotowe elementy. Ale wyraźnie widać ten pasek. Wytłumaczeniem tego jest pociągnięcie prądu do budynku administracji :)

160178523_803892823548665_1200088923695237804_n.jpg 159982167_155814553043154_1263367866686363585_n.jpg 159709295_2796409130625268_411723414400157005_n.jpg
 

Flotoma

Znany użytkownik
Reakcje
4.867 5 0
Pewnym wyzwaniem było połączenie brukowania, kiedy zbliżałem się nim z dwóch stron. Wymyśliłem to tak że zostawiłem pusty pasek o szerokości ok 3,5mm (było trochę ścierania pilnikiem). Następnie w to miejsce dopasowałem odpowiednie gotowe elementy. Ale wyraźnie widać ten pasek. Wytłumaczeniem tego jest pociągnięcie prądu do budynku administracji :)

Zobacz załącznik 799837 Zobacz załącznik 799838 Zobacz załącznik 799839
Zobaczyłem najpierw zdjęcia, bez czytania postu. Nie zwróciłem uwagi na ten pasek. Także jest ok :)
 

eddy

Aktywny użytkownik
Reakcje
354 4 2
Fajnie wygląda nabrzeże. Mam jedną uwagę, czy bruk był kładziony między torami? Zawsze między torami kojarzyły mi się płyty betonowe przejazdowe. Są bardziej stabilne niż bruk.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Buduję makietę 11
Buduję makietę 75

Podobne wątki