Historia dwóch mostów - tak wiem, że to nie Wrocław. Zależy mi na tym by pokazać, że przepisy to jedno, a życie to drugie. Poza tym oznaczenia zmieniają się wraz epoką i nie przyjmuję do wiadomości, że kiedyś obowiązywały te same przepisy. Jestem pewien, że inne były wzory znaków zakazu.
Giżycko - most kolejowy lata 60te - dwa romby na każdą stronę - brak oznaczeń co do wysokości i szerokości.
Ten sam most widziany obecnie (zdjęcie z drugiej strony, od Jeziora Niegocin). Dużo mniejsze romby, dodany romb żółty i dwukrotnie podane oznaczenia prześwitu.
I moja fotka z lat 70tych - z okresu, gdy już pojawiają się oznaczenia dotyczące prześwitu, ale nie było wtedy rombów żółtych. Zwróćcie też uwagę na różnicę namalowanej wysokości - ewidentnie dziś lustro wody jest wyżej, co widać po betonowym nabrzeżu.
Przykład drugi - najkrótszy kanał na Pojezierzu Mazurskim - Kanał Kula (110m), most drogowy.
Zdjęcie z epoki (na moście tylko dwukolorowe romby)
I oznaczenie dzisiejsze - przy okazji widać o ile poszerzono rozstaw między rombami po modernizacji brzegów kanału.
@Artur jeśli uznasz że wpis jest nie na temat wywal, albo przenieś proszę do mojego wątku stoczniowego.