• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Port Miejski Wrocław

hamulcowy

Znany użytkownik
Reakcje
1.052 26 1
A dokładniej, to maszyna Newcomen,a była maszyną parowo-atmosferyczną. Drugi suw tłoka (z góry na dół) po schłodzeniu pary przez wtrysk wody pod tłokiem (uruchamiany przez owego młodzieńca,- inna legenda głosi, że to był młody James Watt), wykonywało ciśnienie atmosferyczne. Maszyny Newcomen,a były zespolone z pompami i stosowano je do odwadniania kopalń.
Wprawdzie pracowały na ciśnieniach mniejszych niż dziś jest w puszcze z piwem, to przy średnicy tłoka 32" (813 mm) dawały sporą moc.
 

stare tory

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
970 82 11
Udoskonalenie przez Watt'a maszyny Newcomen'a jest akurat prawdą tyle ,że miało miejsce dużo później i dotyczyło innych elementów.
"Legenda" powstała bo jak często bywa ktoś wiedział, że dzwonią ale nie chciało mu się sprawdzać w której dzwonnicy.
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.645 133 3
Ktoś kiedyś mówił że sieć teletechniczną powinny tkać pająki. Na pierwszym, zdjęciu widać że w porcie zostały podjęte pierwsze próby. Pająk dalej jest tresowany. Pierwsze efekty wydają się obiecujące ;)

WhatsApp Image 2021-10-30 at 11.08.05 (2).jpeg
WhatsApp Image 2021-10-30 at 11.08.05 (1).jpeg
WhatsApp Image 2021-10-30 at 11.08.05.jpeg
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.645 133 3
Na szczęście na zdjęciu nie widać wszystkiego :)
Ale faktycznie jest z tym zabawy i mam pewne obawy do niektórych fragmentów między szynami. Finalnie powinno się udać i o ile nie będzie się patrzeć centralnie z góry to powinno to wyglądać całkiem dobrze.
 

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.509 31 1
Jeśli masz na myśli szpary między modułami kostek to podsuwam pod rozwagę pewien pomysł (może szalony)
Prawdziwą kostckę po ułożeniu na sucho zalewa się zaprawą cementową. U Ciebie można to zalać (ale nie do pełna, tylko do połowy głębokości fugi) rzadkim gipsem przebarwionym w kolorze zbliżonym do kostek. Po zalaniu i częściowym związaniu zaprawy , wilgotną samatką / gąbką / inne - usunąłbym nadwyżki, tak by rysunek kostek był wyraźny. Łączenia i niedoskonałości się zgubią. A jak zaschnie to można jeszcze porzeźbić.
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.645 133 3
Mam trochę gipsu "Hugwowego" oraz zbieram pył po szlifowaniu płytek. Następnie na koniec wcieram go po całości i zakraplam wodą. Czasami robię tak 2-3 razy żeby było widać lepiej wypełnienie. Próbowałem znaleźć zdjęcie ale brak .... zrobię wieczorem. Chociaż pewien byłem że je tutaj wrzucałem.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
Prawdziwą kostkę po ułożeniu zalewają zaprawą cementową partacze, a nie fachowcy. Do tego celu, aby kostka była stabilna i nie przemieszczała się wystarczy piasek i woda. To podłoże pod układaną kostkę musi być stabilne i odpowiedniej grubości w zależności od kategori drogi. Tak się kolego tomekkor zapytam Ciebie, co będzie się działo z kostką którą potrzeba będzie we fragmecie np. jezdni rozebrać, a póżniej ułożyć na nowo?
 

tomekkor

Znany użytkownik
Reakcje
5.509 31 1
Prawdziwą kostkę po ułożeniu zalewają zaprawą cementową partacze, a nie fachowcy. Do tego celu, aby kostka była stabilna i nie przemieszczała się wystarczy piasek i woda. To podłoże pod układaną kostkę musi być stabilne i odpowiedniej grubości w zależności od kategori drogi. Tak się kolego tomekkor zapytam Ciebie, co będzie się działo z kostką którą potrzeba będzie we fragmecie np. jezdni rozebrać, a póżniej ułożyć na nowo?
Zapraszam do Wrocławia, mamy tu dużo takiej kostki. Partacze niemieccy pozostawili po sobie całe ulice wykonane w technologii ciętej kostki granitowej fugowanej zaprawą cementową. Do dziś nie uszkodzone przez wojnę i powojenne remonty fragmenty są w doskonałej kondycji.
Co się robi w trakcie remontu z taką kostką? Chwilka, tylko wyjdę na ulicę, zrobię zdjęcie i zaraz wracam ....
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Buduję makietę 11
Buduję makietę 75

Podobne wątki