• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Port Miejski Wrocław

OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.652 133 3
Trwa niestety niemoc przy makiecie. Ale ostatnio skrzynka wjazdowa dostała pomalowane podkłady i szyny. Dla mnie efekt w świetle dzienny jest dobry. Co sądzicie? oczywiście telefon ciut zmienił barwę ale widać +- kierunek kolorów.

Dodam że najpierw podkłady i szyny zostały pomalowane farbą do podkładów. Potem wytarte główki szyn. Następnie malowane były same szyny. Oczywiście całość z aerografu dlatego dostały też mocowania szyn ale ten efekt akurat dla mnie jest wręcz wskazany.

Szyny 1.1.jpg Szyny 2.0.jpg Szyny 3.0.jpg szyny 6.0.jpg Szyny 5.0.jpg Szyny 4.0.jpg
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.652 133 3
Jako że moja wiedza odnośnie prowadzenia pędni jest w zasadzie nijaka to mam prośbę o pomoc zanim to pomontuję.
Czy ja dobrze poustawiałem zwroty załomowe i odchylne? Tam gdzie zostawiłem przerwy będą jeszcze słupki pędniowe.

Pędnie 1 - rozrysowane.jpg

Pędnie 2.jpeg
Pędnie 3.jpeg
Pędnie 4.jpeg
Pędnie 5.jpeg
Pędnie 6.jpeg
Pędnie 7.jpeg
Pędnie 8.jpeg
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
Arturze. Wygląda to ekstra. Rygle chyba nie są potrzebne, skoro tu tylko jazda manewrowa. Chciałbym się jednak jeszcze raz dopytać. Czy rzeczywiście mimo scentralizowania rozjazdów w nastawni nie było żadnych tarcz czy sygnalizatorów? Przecież wtedy nie było radia. Jak drużyna manewrowa porozumiewała się z nastawniczym? Zaawansowana technologia (bocznica ze zwrotnicami napędzanymi pędniami) i chorągiewka lub latarka w oknie nastawni? Bardzo mnie to ciekawi. Czy znajdziesz chwilę aby opisać jak funkcjonowała taka bocznica?
Pozdrawiam i podziwiam. Michał.
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.652 133 3
Niestety nie wiem. W oryginale pędnie były tylko do rozjazdów w części zdawczo-odbiorczej. Dlatego u mnie tylko będą tutaj na skrzynce wjazdowej. Pozostałe w obrębie magazynów i placu już będą ręczne. Co ciekawe na ścianie oryginalnej nastawni znajduje się ruchomy wskaźnik D1 z otworem na latarnie. Do tej pory nikt nie wie dlaczego tak było. To zdjęcie nastawni z D1 na ścianie bocznej gdzieś jest tutaj w wątku. Chyba na początku. Dodam je jak będę przy komputerze.
 

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
Znalazłem zdjęcie z tarczą w oknie na 1 stronie. Jest też tam ława z dźwigniami koloru.... niebieskiego, czyli tylko do napędów zwrotnicowych. Semafory jeśli więc były, to tylko świetlne. A jeżeli nie było, to strasznie jest ciekawe jak wyglądał regulamin techniczny tej bocznicy (bo będziesz musiał to odtworzyć podczas imprez ). :);)
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.379 463 29
Czy ja dobrze poustawiałem zwroty załomowe i odchylne?
No, niestety, nie całkiem. Pierwsza uwaga to taka, że trasy pędniowe nie są prowadzone tak blisko torów, jak widać np. na pierwszym zdjęciu. Po drugie, tam gdzie są ustawione cztery pojedyncze załomy (po lewej stronie 1. zdjęcia), należałoby zastosować jedną dużą skrzynię z czterema załomami w środku. Również przy rozjeździe po prawej stronie zdjęcia, te trzy skrzynki przelotowe są zbędne. Te trzy trasy, prowadzące dalej w prawo, powinny być dalej od toru i od tego rozjazdu, iść po prostej (zbędne jest to odchylenie wcześniej) i mogą na całym tym odcinku być prowadzone na zwykłych słupkach pędniowych.

Jeśli miałbym plan w skali, lub chociaż dobre zdjęcie z góry, na którym widać całość obszaru z pędniami, to mogę spróbować naszkicować przebieg pędni.
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.652 133 3
@Andrzej Harassek coś pomyślę z tym zdjęciem. Odsunięcie od torów to nie problem. Co do załomów to odchylać mogę na słupkach maksymalnie 5st? na każdym słupku? Bo mam tam zdecydowanie więcej jak 5st dlatego użyłem zwrotów odchylnych.
Jeżeli tak jest z tymi 5st to faktycznie sobie z tym poradzę. Co do zwrotu złomowego to poszukam takiego większego chociaż nie jestem pewien czy jest jako produkt. Dlatego użyłem 4 pojedynczych.

@mikl ale, o które nogi chodzi?
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.652 133 3
Ustaliłem że zamiast 4 załomów mogą zostać 2 ponieważ ta skrzynia załomowa jest dedykowana do 2 par linek. Podobnie zwroty odchylne.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.379 463 29
Co do załomów to odchylać mogę na słupkach maksymalnie 5st? na każdym słupku? Bo mam tam zdecydowanie więcej jak 5st dlatego użyłem zwrotów odchylnych.
Zgadza się, na słupku maksymalnie 5 stopni, ale moim zdaniem nie trzeba tam aż takich odchyleń. Naszkicowałem coś na tym, co jest.
zamiast 4 załomów mogą zostać 2 ponieważ ta skrzynia załomowa jest dedykowana do 2 par linek
W rzeczywistości istnieją zwroty załomowe i odchylne do 4 par pędni. O dostępności modeli nie mam wiedzy.

Pędnie 2.jpg
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.652 133 3
Lepszy widok na układ
wjazdowa port pędnie widok z góry.jpg


@mikl
Rurki aluminiowe + takie plastikowe nakładki żeby zamontować śrubę albo gwint albo stopkę. To takie dostępne rzeczy w sklepach.
A rama jest chyba stalowa to zamówiliśmy do wykonania.
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
Przejście pędni pod rozjazdem na druga stronę jest nieprawidłowe. Od biedy można je robić pod szynami łączącymi, ale pod iglicami już zdecydowanie NIE. Dalej, pędnia do napędu po lewej też jest źle bo są załomy bardzo blisko siebie i jest ich za dużo. Należałoby wyjść pędnią ze zwrotni "na wprost", przed napędem skręcić załomem w lewo i prosto, może z jednym krążkiem odchylnym dojść do napędu. Odpadną dwa załomy. Wyjście pędni w prawo i w lewo powinno być wprost ze zwrotni głównej..... tylko jej nie widzę?!
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.379 463 29
Pod rozjazdem przechodzą dwie pary pędni. Tomek ma oczywiście rację, że nie powinny być pod iglicami, nie zwróciłem na to uwagi. Ale mam pytanie: dokąd idzie ta lewa trasa? Ja naszkicowałem tylko jedną pędnię przechodzącą pod rozjazdem, do zwrotnicy po prawej na górze zdjęcia.
 
OP
OP
Artur

Artur

Bob Budowniczy
Zespół forum
Donator forum
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
7.652 133 3
Druga w lewo idzie do tarczy zaporowej lub manewrowej. Jeszcze nie zdecydowałem.

Zwrotni głównej jeszcze nie ma ale będzie w miejscu gdzie zaczynają się linie. Bo jak dobrze pamiętam to jest miejsce z którego przed nastawnią wychodzą pędnie?
O tym nie pomyślałem że zwrotnię główną mogę zrobić szerszą i faktycznie użyć tylko 1 załom. Wiem że pod iglicami nie powinno się robić pędnik ale wtedy zostaje mi odejść dalej w prawo i sporo wrócić w lewo po przejściu pod torami. Rozumiem że tak będzie bardziej poprawnie. Przygotuję i zrobię zdjęcie.
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Buduję makietę 11
Buduję makietę 75

Podobne wątki