• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Porównanie wagonów towarowych Eanos (Roco 66498 vs Tillig 501080)

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.454 12 0
#1
Witam,
Dla zainteresowanych poniżej przedstawiam małe porównanie węglarek Eanos w nowym niebieskim malowaniu PKP Cargo.

Ogólne różnice jakie dostrzegłem w obu modelach to:
- Tillig: Brak schodków przy drzwiczkach,
- Tillig: Model jest usadzony wyżej od modelu Roco,
- Tillig: Grubsze poręcze od poręczy w modelu Roco,
- Tillig jak i Roco w CRT (częściach dodatkowych) dołącza koła hamulcowe - w obu przypadkach nie ma miejsca na ich przymocowanie (trzeba kombinować samemu),
- Tillig: Bardziej uproszczona imitacja przełączników przy podwoziu (Roco ma ładnie pomalowane),
- Tillig: Mniej przestrzenne wózki niż w Roco (mniej detali).

Ale do rzeczy.
Tillig 501080 - cena: ~135 zł
(numer katalogowy wskazuje na serię limitowaną)
Tillig 742-3.jpg

Roco 66498 - cena: ~90 zł
Roco 164-9.jpg

Porównanie modeli:
Tillig vs Roco #1.jpg

Tillig vs Roco #2.jpg

Tillig vs Roco #3.1.jpg

Zwróćcie uwagę na usadzenie nadwozia na wózkach (różnica w wysokości)
Tillig vs Roco #3.2.jpg

Koła:
Tillig vs Roco #4.1.jpg

Tutaj widać dokładnie różnicę w wysokości w obu modelach:
Tillig vs Roco #4.2.jpg

Tillig vs Roco #5.jpg

Podsumowując, oba modele są wykonane bardzo ładnie, lecz model Tilliga jakościowo (detale) odbiega od Roco i to bardzo, a jego cena jest za wysoka w porównaniu z lepiej wykonanym modelem Roco.
Widzę, że Tillig bardzo ceni sobie swoje modele, choć ja osobiście uważam, że jest lata świetlne za konkurencją (Roco) jeśli chodzi o skalę H0.

Pozdrawiam.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
#2
Brawo! Takich właśnie wątków bardzo brakuje na tym forum. Rzeczowo opisane i pięknie ukazane graficznie. I chociaż temat wagonów mnie już nie interesuje, to doceniam że takie coś tutaj zrobiłeś na forum. I dla dobra forum, proszę o więcej takich wątków. Trzymaj taki właśnie wysoki poziom swoich wisów.
 
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.454 12 0
#3
Brawo! Takich właśnie wątków bardzo brakuje na tym forum. Rzeczowo opisane i pięknie ukazane graficznie. I chociaż temat wagonów mnie już nie interesuje, to doceniam że takie coś tutaj zrobiłeś na forum. I dla dobra forum, proszę o więcej takich wątków. Trzymaj taki właśnie wysoki poziom swoich wisów.
Wielkie dzięki za uznanie :)
Dorzucam do wątku jeszcze coś takiego.

Oryginał vs model.

Roco 66498
Roco 66498.jpg

Tillig 501080
Tillig 501080.jpg
Zdjęcia oryginalnych wagonów pochodzą ze strony: http://www.goederenwagens.nl/site/

Kiepska pogoda, więc na dzisiaj nic lepszego jakościowo nie zrobię.

Pozdrawiam.
 

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
Reakcje
3.153 42 1
#6
Również uważam, że taki wątek powinien był się już dawno pojawić. Jeśli jeszcze można by prosić o porównanie wymiarów skrzyni ładownej, czy w obu modelach te wymiary są identyczne, czy raczej znacząco odbiegają od siebie, jeśli tak to o jaką wartość (długość, szerokość, głębokość).
 
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.454 12 0
#9
Również uważam, że taki wątek powinien był się już dawno pojawić. Jeśli jeszcze można by prosić o porównanie wymiarów skrzyni ładownej, czy w obu modelach te wymiary są identyczne, czy raczej znacząco odbiegają od siebie, jeśli tak to o jaką wartość (długość, szerokość, głębokość).
Proszę bardzo.

Długość / szerokość / głębokość (w mm)
Roco: 163,5 / 28 / 22
Tillig: 165 / 29 / 21,5
Mierzone suwmiarką ;)
 
K

krokodyl

Gość
#13
Wygląda na to że Tillig to nie takie złoto - o co dokładnie chodzi z jazdą??
Jeden sprzedawca namawiał mnie tylko na ten tabor jako najlepszy na rynku, najwierniejszy oryginałowi i ogólnie tip top!
Takie tematy potrafią zweryfikować pewne sprawy.
 

AdamG

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#14
Długość / szerokość / głębokość (w mm)
Roco: 163,5 / 28 / 22
Tillig: 165 / 29 / 21,5
Mierzone suwmiarką ;)[/quote]

Gratuluję pomysłu, w rzeczy samej chlebem powszednim na tym forumie winien być taki temat, natomiast mam pytanie jak odnoszą się te wymiary do skali 1:1?
 
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.454 12 0
#15
Wygląda na to że Tillig to nie takie złoto - o co dokładnie chodzi z jazdą??
Jeden sprzedawca namawiał mnie tylko na ten tabor jako najlepszy na rynku, najwierniejszy oryginałowi i ogólnie tip top!
Takie tematy potrafią zweryfikować pewne sprawy.
Niestety, potwierdzam wpis kolegi przekam:
Jeszcze u mnie wszystkie węglarki 4-osiowe Tilliga mają problem z pokonywaniem łuków 360 mm oraz stawiają wtedy duży opór.
Węglarki na łuku R1 Piko A-Gleis, stawiają koszmarny opór i to nawet jak jedynie jadą dwie sztuki.
Tylne koła (wewnętrzne) węglarek, pod wpływem zbyt dużego odchylenia na łuku, ocierają o kinematykę sprzęgu, a przednie o zaczep podwozia z nadwoziem:
Ocieranie1.jpg Ocieranie2.jpg

Gdy na chwilę odczepiłem kinematykę, węglarka jechała trochę lepiej:
Ocieranie3.jpg

Roco, natomiast schowało kinematykę tak, że podczas wąskiego łuku wózki nie mają styczności z żadnym elementem modelu. Poniżej porównanie:
Tillig na górze
Roco na dole
Kinematyka.jpg

Można to bardzo łatwo sprawdzić samemu bez łuków.
Obróćcie model na plecy, przechylcie wózki dosyć mocno i spróbujcie poruszać kołami.

Zdjęcia robione na szybko telefonem więc jakość słaba.
 
Reakcje
419 3 0
#18
Jest niestety gorzej, w postach wyżej napisałem, że taki opór stawiają przy łukach 360 mm. A się pomyliłem pisząc, już na łukach R3 Roco stawiają silny opór, a to jest łuk który czasem się używa na makietach.
 

Podobne wątki