• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Porównanie wagonów towarowych Eanos (Roco 66498 vs Tillig 501080)

ffox

Administrator
Zespół forum
#1
Witam,
Dla zainteresowanych poniżej przedstawiam małe porównanie węglarek Eanos w nowym niebieskim malowaniu PKP Cargo.

Ogólne różnice jakie dostrzegłem w obu modelach to:
- Tillig: Brak schodków przy drzwiczkach,
- Tillig: Model jest usadzony wyżej od modelu Roco,
- Tillig: Grubsze poręcze od poręczy w modelu Roco,
- Tillig jak i Roco w CRT (częściach dodatkowych) dołącza koła hamulcowe - w obu przypadkach nie ma miejsca na ich przymocowanie (trzeba kombinować samemu),
- Tillig: Bardziej uproszczona imitacja przełączników przy podwoziu (Roco ma ładnie pomalowane),
- Tillig: Mniej przestrzenne wózki niż w Roco (mniej detali).

Ale do rzeczy.
Tillig 501080 - cena: ~135 zł
(numer katalogowy wskazuje na serię limitowaną)
Tillig 742-3.jpg

Roco 66498 - cena: ~90 zł
Roco 164-9.jpg

Porównanie modeli:
Tillig vs Roco #1.jpg

Tillig vs Roco #2.jpg

Tillig vs Roco #3.1.jpg

Zwróćcie uwagę na usadzenie nadwozia na wózkach (różnica w wysokości)
Tillig vs Roco #3.2.jpg

Koła:
Tillig vs Roco #4.1.jpg

Tutaj widać dokładnie różnicę w wysokości w obu modelach:
Tillig vs Roco #4.2.jpg

Tillig vs Roco #5.jpg

Podsumowując, oba modele są wykonane bardzo ładnie, lecz model Tilliga jakościowo (detale) odbiega od Roco i to bardzo, a jego cena jest za wysoka w porównaniu z lepiej wykonanym modelem Roco.
Widzę, że Tillig bardzo ceni sobie swoje modele, choć ja osobiście uważam, że jest lata świetlne za konkurencją (Roco) jeśli chodzi o skalę H0.

Pozdrawiam.
 

CoCu

Znany użytkownik
#2
Brawo! Takich właśnie wątków bardzo brakuje na tym forum. Rzeczowo opisane i pięknie ukazane graficznie. I chociaż temat wagonów mnie już nie interesuje, to doceniam że takie coś tutaj zrobiłeś na forum. I dla dobra forum, proszę o więcej takich wątków. Trzymaj taki właśnie wysoki poziom swoich wisów.
 
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
#3
Brawo! Takich właśnie wątków bardzo brakuje na tym forum. Rzeczowo opisane i pięknie ukazane graficznie. I chociaż temat wagonów mnie już nie interesuje, to doceniam że takie coś tutaj zrobiłeś na forum. I dla dobra forum, proszę o więcej takich wątków. Trzymaj taki właśnie wysoki poziom swoich wisów.
Wielkie dzięki za uznanie :)
Dorzucam do wątku jeszcze coś takiego.

Oryginał vs model.

Roco 66498
Roco 66498.jpg

Tillig 501080
Tillig 501080.jpg
Zdjęcia oryginalnych wagonów pochodzą ze strony: http://www.goederenwagens.nl/site/

Kiepska pogoda, więc na dzisiaj nic lepszego jakościowo nie zrobię.

Pozdrawiam.
 

dgajus

Moderator Grupy SKMK
SKMK
#6
Również uważam, że taki wątek powinien był się już dawno pojawić. Jeśli jeszcze można by prosić o porównanie wymiarów skrzyni ładownej, czy w obu modelach te wymiary są identyczne, czy raczej znacząco odbiegają od siebie, jeśli tak to o jaką wartość (długość, szerokość, głębokość).
 
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
#9
Również uważam, że taki wątek powinien był się już dawno pojawić. Jeśli jeszcze można by prosić o porównanie wymiarów skrzyni ładownej, czy w obu modelach te wymiary są identyczne, czy raczej znacząco odbiegają od siebie, jeśli tak to o jaką wartość (długość, szerokość, głębokość).
Proszę bardzo.

Długość / szerokość / głębokość (w mm)
Roco: 163,5 / 28 / 22
Tillig: 165 / 29 / 21,5
Mierzone suwmiarką ;)
 
K

krokodyl

Gość
#13
Wygląda na to że Tillig to nie takie złoto - o co dokładnie chodzi z jazdą??
Jeden sprzedawca namawiał mnie tylko na ten tabor jako najlepszy na rynku, najwierniejszy oryginałowi i ogólnie tip top!
Takie tematy potrafią zweryfikować pewne sprawy.
 

AdamG

Aktywny użytkownik
#14
Długość / szerokość / głębokość (w mm)
Roco: 163,5 / 28 / 22
Tillig: 165 / 29 / 21,5
Mierzone suwmiarką ;)[/quote]

Gratuluję pomysłu, w rzeczy samej chlebem powszednim na tym forumie winien być taki temat, natomiast mam pytanie jak odnoszą się te wymiary do skali 1:1?
 
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
#15
Wygląda na to że Tillig to nie takie złoto - o co dokładnie chodzi z jazdą??
Jeden sprzedawca namawiał mnie tylko na ten tabor jako najlepszy na rynku, najwierniejszy oryginałowi i ogólnie tip top!
Takie tematy potrafią zweryfikować pewne sprawy.
Niestety, potwierdzam wpis kolegi przekam:
Jeszcze u mnie wszystkie węglarki 4-osiowe Tilliga mają problem z pokonywaniem łuków 360 mm oraz stawiają wtedy duży opór.
Węglarki na łuku R1 Piko A-Gleis, stawiają koszmarny opór i to nawet jak jedynie jadą dwie sztuki.
Tylne koła (wewnętrzne) węglarek, pod wpływem zbyt dużego odchylenia na łuku, ocierają o kinematykę sprzęgu, a przednie o zaczep podwozia z nadwoziem:
Ocieranie1.jpg Ocieranie2.jpg

Gdy na chwilę odczepiłem kinematykę, węglarka jechała trochę lepiej:
Ocieranie3.jpg

Roco, natomiast schowało kinematykę tak, że podczas wąskiego łuku wózki nie mają styczności z żadnym elementem modelu. Poniżej porównanie:
Tillig na górze
Roco na dole
Kinematyka.jpg

Można to bardzo łatwo sprawdzić samemu bez łuków.
Obróćcie model na plecy, przechylcie wózki dosyć mocno i spróbujcie poruszać kołami.

Zdjęcia robione na szybko telefonem więc jakość słaba.
 

Przemek Kamiński

Znany użytkownik
Donator forum
#18
Jest niestety gorzej, w postach wyżej napisałem, że taki opór stawiają przy łukach 360 mm. A się pomyliłem pisząc, już na łukach R3 Roco stawiają silny opór, a to jest łuk który czasem się używa na makietach.