• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Porównanie modeli wagonów piętrowych typu Görlitz 88 - BRAMOS vs PIKO

rocketman

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#21
Modele staram sie robić jak naj dokładniej wg oryginałów z własnej dokumentacji ale w ramach określonego budżetu. Na początku wychodziło różnie. Kłopotliwe są w Piko sklejane okna na stałe a w Bramosach odwzorowanie uszczelek okien na stałe. aktualnie problemem nie jest dla mnie jak i co zrobic tylko ile odbiorca chce wydać na gotowy model i zainwestować w odpowiednią farbę wg wzornika, tampodruki lub kalkomanie. A propos farby przypomniało mi sie jeszcze iż, w najnowszych PIKO żółty pas jest pociągnięty na całej długości zamiast być krótszym od długości pudła jak to było w poprzednch edycjach i 1:1.

Przychylam się do prosby i wrzucam fotki z 5 różnych konwersji. Co do przedstawionego wyżej w mojim poscie egzemplarza nazwijmy go "1" dodane było wnętrze, pomalowane drzwi i pas środkowy na żółto od nowa a nieliczne opisy usunięte i wszystkie od nowa naniesione ponieważ był to wagon z zestawu z niepełnym opisem i bez wnetrza! Jako ciekawostka dodam, że wagony z zestawu startowego miały przeźroczyste światła czołowe przystosowane bezposrednio do oświetlenia czoła! Dodatkowo pomalowałem uszczelki drzwi i klamki oraz same drzwi czołowe na czerwono i imitacje kalpy czołowej model nr "1". Patrz zdjęcie poniżej.
 

Załączniki

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.455 12 0
#22
No całkiem nieźle to wygląda :D
Choć mam wrażenie jakby opisy wagonu były rozmyte.
To kalkomania?

Czoła tych wagonów zawsze były czerwone w rzeczywistości?
 
S

Sebastian

Gość
#23
Kamil Kopera napisał(a):
- światła końcowe - wymagają rozwiercenia jeśli chcemy wstawić tam np. diody
Niekoniecznie. Światła końcowe w modelu PIKO to końcówki światłowodów, pomalowane na czerwono. W Bramosach, czy uproszczonych wersjach PIKO wygląda to zdecydowanie lepiej. Nie mniej jednak, po zainstalowaniu oświetlenia fabrycznego "końcówki" świecą. Myślę, że zamontowanie innego oświetlenia, np. diodowego nie wymaga rozwiercania tych istniejących. Wystarczy wymontować światłowód zakończony sygnałami końcowymi albo przmocować do niego inne źródło światła. Zdjęcie poniżej może sugerować, iż w/w światłowód stanowi całość z oszkleniem wagonu, jednak jest to oddzielny kawałek plastiku.
Z góry przepraszam za jakość zdjęć :)
 

Załączniki

rocketman

Aktywny użytkownik
Reakcje
0 0 0
#24
Sebastian ma rację. Końcówki światłowodów w wersji pełnej PIKO są oryginalnie pomalowane na czerwono. Nie wygląda to najlepiej z zewnątrz bez oświetlenia ale po przyłączeniu światła od razu świecą na czerowono. Można nawet kupić oryginalną listwę oswietleniową PIKO, z odbierakiem prądu z kół, która jednak jest dość droga.

Co do moich fotek to makro łapało ostrość tylko w jednym punkcie kadru a swoje robi też kompresja zdjęć więc to wina fotki. Porównaj rozmazanie na oryginalnych napisach tam gdzie są dwa czoła zestawione. Postaram się coś innego wysłać jak tylko dorobię w dobrych warunkach.

Drzwi nie zawsze były czerwone, tak w skrócie ujmując... Ale do usłyszenia z uwagi na późną porę.
 
OP
OP
14D40

14D40

Ostrzeżony
Producent
Reakcje
304 10 1
#25
Sebastian napisał(a):
Kamil Kopera napisał(a):
- światła końcowe - wymagają rozwiercenia jeśli chcemy wstawić tam np. diody
Niekoniecznie. Światła końcowe w modelu PIKO to końcówki światłowodów, pomalowane na czerwono. W Bramosach, czy uproszczonych wersjach PIKO wygląda to zdecydowanie lepiej. Nie mniej jednak, po zainstalowaniu oświetlenia fabrycznego "końcówki" świecą. Myślę, że zamontowanie innego oświetlenia, np. diodowego nie wymaga rozwiercania tych istniejących. Wystarczy wymontować światłowód zakończony sygnałami końcowymi albo przmocować do niego inne źródło światła. Zdjęcie poniżej może sugerować, iż w/w światłowód stanowi całość z oszkleniem wagonu, jednak jest to oddzielny kawałek plastiku.
Z góry przepraszam za jakość zdjęć :)
No proszę, a ja sądziłem, że to tylko plastikowe imitacje :) no to świetnie, także z oświetleniem końcowym nie powinno być cudowania. A jakie oświetlenie wewnętrzne najlepiej zainstalować w Bohunach? Zastanawiałem się nad tym ze zdjęcia. Jest to uniwersalne oświetlenie Roco dł. 300 mm z pięcioma punktami świetlnymi. Chyba żeby pod DCC machnąć...z dekoderem...
 

Załączniki

S

Sebastian

Gość
#26
Kamil Kopera napisał(a):
No proszę, a ja sądziłem, że to tylko plastikowe imitacje :)
W tym "specjalizuje" się TILLIG. Ostatnio zakupiony przeze mnie "igrek" ze st. Chojnice nie ma ich nawet pomalowanych na czerwono.
Ale wracając do tematu:
Kamil Kopera napisał(a):
A jakie oświetlenie wewnętrzne najlepiej zainstalować w Bohunach? Zastanawiałem się nad tym ze zdjęcia. Jest to uniwersalne oświetlenie Roco dł. 300 mm z pięcioma punktami świetlnymi. Chyba żeby pod DCC machnąć...z dekoderem...
Ja w swoich wagonach zamontowałem oryginalną listwę oświetleniową PIKO. Istotnie, co słusznie zauważył rocketman jest ona dość droga. Za to niezawodna w eksploatacji :D . Było to zresztą kilka lat temu, dziś zdecydowanie opowiadłbym się za opcją pod DCC.
 

Podobne wątki