• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Porównanie lokomotyw EU07 (Piko 96360 vs Schlesienmodelle 107001)

Gethvar

Znany użytkownik
Reakcje
229 4 0
Ten trójkąt z przodu trochę przekłamuje (trochę wystaje krawędź zewnętrzna), trzeba by patrzeć na tylną krawędź drabinki, ta mniej więcej jest na równi...
[DOUBLEPOST=1425848665][/DOUBLEPOST]Ale czy my nie mówimy przypadkiem o wystawaniu na boki Panowie?
 

Engineer

Aktywny użytkownik
Reakcje
508 41 1
Tutaj Kolega spptkw2 wstawił bardzo fajne ujęcie:

To na którym pomiędzy kabinami widać wieżę kościoła...

http://forum.modelarstwo.info/threads/eu07-zdjęcia.19333/page-16

To powinno trochę naświetlić temat, aczkolwiek i tak nie rozwiązuje go jednoznacznie w modelach.
Krótko, trzeba pomierzyć Mateusz ;)
Może mi się jutro uda, oczywiście pod warunkiem, że nie zapomnę wziąć ze sobą colsztoka...
[DOUBLEPOST=1425850962][/DOUBLEPOST]Zresztą jak by nie było i ta krótsza i ta dłuższa mają swój urok ;)
 

Miko

Aktywny użytkownik
Reakcje
214 0 0
A może lepiej to porównać na zdjęciach z góry? Dołączam zdjęcia EU07-466, EU07-440 i ET41-101 - niestety inne numery niż modele, ale na wszystkich trzech zdjęciach stopnie wyglądają podobnie.
EU07-466_150117_00259.jpg EU07-440_140522_022.JPG ET41-101_140727_030.JPG
 
Ostatnio edytowane:

Elvis

Znany użytkownik
Reakcje
1.685 62 3
Tutaj Kolega spptkw2 wstawił bardzo fajne ujęcie:

To na którym pomiędzy kabinami widać wieżę kościoła...

http://forum.modelarstwo.info/threads/eu07-zdjęcia.19333/page-16

To powinno trochę naświetlić temat, aczkolwiek i tak nie rozwiązuje go jednoznacznie w modelach.
Krótko, trzeba pomierzyć Mateusz ;)
Może mi się jutro uda, oczywiście pod warunkiem, że nie zapomnę wziąć ze sobą colsztoka...
[DOUBLEPOST=1425850962][/DOUBLEPOST]Zresztą jak by nie było i ta krótsza i ta dłuższa mają swój urok ;)
Mam wrażenie, że na wspomnianym zdjęciu, te pomosty mają różną szerokość.
 

jafrap

Znany użytkownik
Reakcje
8 0 0
Jeśli już mowa o takich rzeczach, to na twoim zdjęciu z góry widać też różnicę w wysunięciu zgarniacza w obu modelach, a z tego co widzę czoła stoją niemal równo (może kwestia zamocowania - element wymienny). Tarcze zderzaków też w różnej odległości, ale akurat zderzaki na EU07-527 Cargo w rzeczywistości też są nieco inne niż na ET41-152 więc jest OK.

Według mnie jedyna rzecz jaką w modelu SM na gwałt należało by poprawić to mocowanie pantografów w pozycji złożonej (zapinanie i odpinanie) na coś w stylu PIKO (lekko się zapina i odpina - sprężynujący element uchwytu). Ewentualnie drugą rzeczą są te sprężyny w pantografie. Miło by było gdyby w pozycji złożonej pantografu nie były tak deformowane przez pozostałe elementy konstrukcji. Ale teraz to już za późno na to i kolejne modele będą miały ta samą konstrukcję jak mniemam (zgarniacz w produkcyjnym też miał mieć mniejszy otwór na sprzęg, więc skoro tu się nie dało zmniejszyć to nie sądzę aby pantografy dało rade poprawić). Ale to tylko takie moje niespełnialne życzenia :)
 
Ostatnio edytowane:
OP
OP
ffox

ffox

Administrator
Zespół forum
Reakcje
3.454 12 0
Zgarniacz w Piko jest z wycięciem, więc trudno to jednoznacznie ocenić.
Oprócz tego omawianego pomostu, nic więcej w oczy mi się nie rzuca. SM ma trochę dłuższe zderzaki jedynie.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
czoła stoją niemal równo
Niemal, czyli prawie, a prawie robi różnicę - w tym wypadku może nawet sporą. Jednak chyba faktycznie w Piko zgarniacz jest ciutkę cofnięty, ale ponieważ jest wycięty pod sprzęg, być może jest to konieczne, żeby sprzęg prawidłowo pracował.
 

CoCu

Znany użytkownik
Reakcje
1.851 115 22
Pisałem już kilka razy, że otwór w odgarniaczu w modelu SM jednak nie bez powodu jest tak duży. Przy zastosowaniu niektórych z typów sprzęgów, gdy sprzęg znajduje się w pozycji równo do przodu, mógłby zawadzać swoją konstrukcją o dolną krawędź otworu, dlatego konieczne było obniżenie tej krawędzi w dół. Stąd otwór taki duży jest.
Ale do modelu dołączony jest odgarniacz bez otworu na sprzęg, więc kogo razi otwór a nie potrzebuje sprzęgu, to może sobie odgarniacze zamienić i wtedy model prezentuje się jak oryginał.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Ale zdaje się, że nikt nie kwestionuje poprawności zgarniaczy w modelu SM, pytanie dotyczy raczej zgarniacza w Piko, czy nie jest za krótki - przynajmniej ja tak rozumiem.
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
Wprawdzie nie jest to porównanie z Piko, ale w ostatnim, 85. numerze "Mini Repliki" są dwa, wydaje mi się, że ciekawe artykuły: Andrzeja Etmanowicza na temat dwóch wersji modelu EU07-539 Schlesienmodelle oraz drugi, wprawdzie niezwiązany z tematem tego wątku, o lokomotywach Class 66 Freightliner i ich modelu.
 

DRACULA

Znany użytkownik
Reakcje
2.787 266 41
...n.p. posiadając model EU07 od Schliesenmodelle i Piko...
... nie odmówiłbym sobie położenia modeli na stole w prosektorium i dokonania sekcji zwłok silnika...
...czyli sprawdzenia wygody dostępu do niego ! w celu :

  • czyszczenia i wymiany szczotek
  • smarowania końcówek wału komutatora i podkładek
  • czyszczenia komutatora
( Negatywny przykład - bardzo trudne prawidłowe ustawienie szczotek na komutatorze po wymianie w modelach : Roco : BR57, BR74, BR52 ( Ty2 ) i inne z tym samym "małym" 5-cio polowym silnikiem...

I sprawa najważniejsza - poza tym że jeden jest 5-cio a drugi trójpolowy... co to są za silniki ?
 

Podobne wątki