• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

POMOST SYGNAŁOWY firmy KLUBA

Czy należy zastosować odległość między koszami 45mm?

  • Tak - 45mm

    Votes: 1 14,3%
  • Nie - 50mm

    Votes: 2 28,6%
  • Nie powinno być ruchome ale jednocześnie trudniejsze w montażu dla Klienta

    Votes: 4 57,1%

  • Ogółem głosujących
    7

brian-82

Moderator Grupy KSK Wrocław
Donator forum
FREMO Polska
KSK Wrocław
Reakcje
194 2 0
#23

Arturro

Znany użytkownik
FREMO Polska
MSMK
Reakcje
136 6 0
#24
wymiar 45 jest poglądowy - jak mierzyłem ze wzornika Mc czapkiego wyszło mi tyle - ale po sprawdzeniu na modułach szyna - szyna ( po własciwej stronie ) jest 46 - zatem to kwestia przyłożenia suwmiarki - przez niefachowca
:) ale przez to głos zabrali fachowcy jest szereg dokumentów źródłowych
problem nie jest nie współosiowość środkowego toru i osi bramki ale zestawialność koszy semaforowych - krok o jedną kratkę poręczy na pomoście inaczej trzeba recznie ustawiać poręcze
Niestety oryginalne pliki sa za duże - w załączeniu rzuty ekranu
Wzornik o którym piszesz jest według normy Fremo, gdzie rozstaw osi torów jest 46 mm dla profilu 2E99.

Michale,
Jak się uda to będzie smaczek na makietę jak się patrzy.
 
OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
#27
Witam miło :). Piotrkowskie Trybunały zasłyną również w związku z prezentacją pomostów sygnałowych firmy KLUBA. Dziś dostałem wiadomość, że będzie tam ten mój. Szykujcie okulary, binokle, monokle, lupy czy inne "patrzałki". Po dobrym humorze Pana Kluby wnioskuję, że jest świetny (sam go jeszcze nie widziałem). Będzie wystawiony na stoisku firmy KLUBA jako nowość :)
PS Żeby przekonać wahających się napiszę, że podczas moich ostatnich podróży zauważyłem, iż wszystkie nowe pomosty sygnałowe są robione na bazie bramki elektrycznej sieci trakcyjnej. :)
 
OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
#30
Widzialność sygnałów - semaforom na bramkach nie jest groźna żadna skrajnia gdyż umieszczone są poza nią. Ta sama idea dotyczy karzełków. Czyli bramki ustawia się tam gdzie skrajnia uniemożliwia postawienie semafora na slupie lub gdy widzialność sygnału wymusza jego nietypową lokalizację.
 
P

Paweł Piotr

Gość
#31
Warunki widzialności, a właściwie widoczności wskazań sygnałowych dla semaforów ustawionych na słupach są dokładnie takie same, jak warunki widoczności wskazań semaforów umieszczonych na bramkach sygnałowych (paragraf 9 wytycznych Ie-4 [WTB-E10] nie rozróżnia sposobu ustawienia semafora), więc kwestia widoczności semafora w żaden sposób nie determinuje konieczności ustawiania go na bramce sygnałowej. Rozwiązanie to jest stosowane wyłącznie w sytuacji, gdy nie ma odpowiedniej skrajni dla ustawienia sygnalizatorów na słupach na międzytorzu. Jeśli w jakikolwiek sposób utrudniona jest widoczność wskazań sygnałowych semafora, stosuje się trzy możliwe rozwiązania (Ie-4[WTB-E10] paragraf 9, pkt. 3):
1. sygnalizatory powtarzające
2. wskaźnki W11a (na szlakach z blokadą samoczynną, gdzie z zasady nie można stosować sygnalizatorów powtarzających)
3. punktowe ograniczenie prędkości jazdy dostosowane do warunków widoczności obrazów sygnałowych sygnalizatora, jako ostrzeżenie stałe.
Warunki te w równej mierze dotyczą semaforów ustawionych na słupach i semaforów ustawionych na bramkach sygnałowych.
:)
 
Ostatnio modyfikowane przez moderatora:
OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
#32
No to jeszcze tu wrzucę starego kotleta, bo zapomniałem, że ten wątek założyłem. Tak wygląda pomost sygnałowy u mnie
Pomost sygnałowy 2.JPG
 
P

Paweł Piotr

Gość
#33
Pomost sygnałowy Kluby jest starannie wykonanym modelem, który całkiem wiernie przenosi do modelarskiej skali fatalny błąd projektantów i konstruktorów polskich bramek sygnałowych, które w doskonały sposób uniemożliwiają jakikolwiek dostęp do głowicy semafora od przodu... Doskonale to widać na zdjęciu - nie ma żadnej możliwości obsługi pasa świetlnego, podobnie jak nie ma możliwości obsługi wskaźnika W24 (i każdego innego, jaki może być zastosowany), umieszczanego w ten sam sposób, jak umieszcze się pasy świetlne...
Na remontowanej obecnie linii kolejowej E30 błąd ten został wyeliminowany (dzięki przytomności odpowiedzialnych ludzi) i stawiane w niektórych miejscach bramki sygnałowe umożliwią swobodny dostęp do głowicy semafora zarówno od tyłu jak i od przodu bez cyrkowych, niezwykle niebezpiecznych wygibasów...
 
OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
#34
Doskonale to widać na zdjęciu - nie ma żadnej możliwości obsługi pasa świetlnego, podobnie jak nie ma możliwości obsługi wskaźnika W24 (i każdego innego, jaki może być zastosowany), umieszczanego w ten sam sposób, jak umieszcze się pasy świetlne...
Na remontowanej obecnie linii kolejowej E30 błąd ten został wyeliminowany (dzięki przytomności odpowiedzialnych ludzi) i stawiane w niektórych miejscach bramki sygnałowe umożliwią swobodny dostęp do głowicy semafora zarówno od tyłu jak i od przodu bez cyrkowych, niezwykle niebezpiecznych wygibasów...
No i przepadło. @Kris Książki nie będzie :). Właśnie to zagadnienie miało być tematem pierwszych przygód Kolegi Gawryluka i właśnie za ten błąd polskich projektantów dostałem "łomot" od wszystkich już teraz Nauczycieli. Albo nie, @Kris książka będzie :) ale później - jak wszyscy pozapominają. Fakt bowiem, że każdy specjalista w dziedzinie srk zwraca uwagę na to zagadnienie wskazuje, że my - MiKol-e musimy o tym pamiętać wybudzeni nawet w środku nocy, a nawet wtedy gdy wybudzeni w pełni nie powrócimy do przytomności :sleep:
PS @Kris - to, że wywołuję Twój nick tyle razy, to oczywiście żart nawiązujący do Twojego wpisu z przeszłości :). Nie świadczy to o tym, że uważam się za jakiegoś autora i to jeszcze takiego, na którego wypoty czekają czytelnicy ;). Mam nadzieję, że się nie obrazisz - podkreślam to żart.
PS 2. W naszym forumowym życiu mamy Koledzy MiKol-e niezwykłe szczęście obcowania z profesjonalnymi Nauczycielami. W moim odczuciu wszystko to, co zrobimy jest weryfikowane przez specjalistów najwyższej klasy. Dla mnie jest to powód do ogromnej dumy - wszak nie zawsze się tak udaje w życiu. Nawet jeśli zrobimy błąd nieodwracalny - poznamy jego genezę. Bardzo, bardzo to doceniam. Zdobywanie wiedzy u źródeł powoduje, że uzyskujemy ją w najczystszej postaci. Dodatkowo, często jest to wiedza praktyczna. Dziękuję więc bardzo wszystkim naszym Nauczycielom, drżę przed dniem, kiedy się znudzą nami, przepraszam, jeżeli w jakimś wątku przez nieuwagę nie wbiłem naszym Nauczycielom "serca" (przecież jakoś trzeba pokazać, że czekamy na wszelkie wykłady). Pozdrawiam Michał
 
P

Paweł Piotr

Gość
#35
:oops: Bardzo przepraszam, Michałku, że popsułem Twoje plany, cóż teraz mnie biednemu począć..:cry: ..
Te pomosty sygnałowe, to przecież nie Twoja wina, bo takie w całej Polsce (z wyjątkiem Małopolski..) stoją - nie przejmuj się..
A książkę pisz koniecznie, bo na nią kolejowy świat czytelniczy czeka (y) ..
 

Kris

Znany użytkownik
Reakcje
2.278 41 5
#36
Michał, Ty nie żartuj, tylko pisz !!! Bo ja nie żartowałem ! :) Masz dar i spróbuj go nie wykorzystać, to dopiero na Ciebie wsiądą! :)
 

Tomek K

Znany użytkownik
FREMO Polska
KKMK
Reakcje
347 5 1
#37
Jako "autor" bramek sygnałowych tzw. "krakowskich" przychylam się!!! Michał pisz!!!! Dawałeś już próbki i czyta się to świetnie(y)! A tak na marginesie to są dwa rodzaje bramek "krakowskich": szerokie z dostępem do przodu sygnalizatora przejściem koło niego lub wąskie gdzie dostęp do przodu sygnalizatora jest wykonany przy pomocy drugiej drabinki z pomostu prowadzącej do "przodu" kosza.
 
OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
#38
Jako "autor" bramek sygnałowych tzw. "krakowskich" ......
Ha! Przeczuwałem, choć podejrzewałem również udział 2P :):love:. A bajdurzyć oczywiście będę, bo takiej prawdziwej skromności to we mnie niestety brak (za to fałszywej mi nie brakuje) i dopóki nie dostanę negatywa będę tworzył dzieła na podstawie opowieści Waszych Nauczyciele i innych prawdziwych kolejarzy :). Teraz tylko każdą wolną chwilę poświęcam na przygotowaniom do Hobby. W tym roku znów zawitam tam z Arturowem, a stacja ta wciąż żyje i zmienia tak, jak zmienia się otaczający nas świat......
 
OP
OP
bstok70

bstok70

Znany użytkownik
MSMK
PGM
Reakcje
1.363 33 1
#40
Czy Kolega mógłby podać, jaki zastosował sterownik semaforów świetlnych z tego kosza?
Końcówki przewodów w tym pomoście są standardowe jak we wszystkich semaforach P. Kluby. Natomiast u mnie w chwili obecnej sterowanie jest analogowe, docelowo ma być oparte na przekaźnikach ale to dopiero jak wrócę do kontynuacji budowy stacji. Teraz mam niezamierzoną przerwę.