kwb3rdu napisał(a):
w DCC jestem cienias ..........
też jestem cienias ale z tego co mi wiadomo musisz posiadać dekodery z funkcją ABC i specjalne moduły BM1 oraz BM2 podłączone do torowiska, które będą dekoderom mówić że mają zwolnić lub sie zatrzymać. Poczytaj o ABC
ABC = Automatic Braking Control = Asymmetrical DCC
Pozwala na zatrzymywanie lokomotyw za pomocą prostych układów elektronicznych. Wykorzystuje się tu reakcję dekodera na pojawienie się asymetrycznego sygnału w izolowanym odcinku torowym np. przed semaforem, w wyniku którego lokomotywa zatrzymuje się lub zwalnia. Jeśli lokomotywa znajduje się w tzw. trybie manewrowym może przejechać odcinek z asymetrycznym sygnałem bez zatrzymywania się (mija semafor z sygnałem "Stój"), tak jak to może dziać się na prawdziwej kolei - na polecenie dyżurnego. Lokomotywa wjeżdżająca na odcinek z asymetrycznym sygnałem z przeciwnej strony semafora - nie zatrzymuje się. W znajdującej się na takim odcinku lokomotywie możemy włączać/wyłączać funkcje (np. dźwięki, oświetlenie), można programować parametry dekodera w trybie PoM, można wycofać lokomotywę spod semafora.
Firma Lenz proponuje moduły do sterowania lokomotywami z obsługą ABC:
* BM1 - moduł hamowania;
* BM2 - moduł hamowania i zwalniania przed semaforem (instrukcja)
* BM3 - moduł blokady samoczynnej (w każdym bloku należy zastosować jeden moduł)
źródło
http://www.techno-hobby.pl/L10440+Dekod ... p3821.html