• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

POMOCY!!! - sygnał blokowy PIKO

chf

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
Opis styków w bloku sygnałowym PIKO ( tym jednoczęściowym ):
1) przewód zerowy
2) "stop"
3) "droga wolna"
4) przewód zwrotny
5) przewód meldunku zwrotnego
6) przewód meldunku zwrotnego


Jeżeli masz książkę z układami torowymi firmy PIKO to na stronie 9 masz cały opis tego bloku.
 

chf

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#5
Sygnał blokowy produkcji Piko to takie urządzenie które umożliwiało automatyczne zatrzymanie pociągu przed semaforem na odpowiednio dobranym odcinku izolowanym ( długość najdłuższego składu + droga hamowania ). Stosując kilka takich bloków odpowiednio ze sobą połączonych w prosty sposób można zbudować blokadę samoczynną. UWAGA działa to poprawnie tylko w analogu ( przynajmniej do takiego zastosowania został zaprojektowany).
 

pepej

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#8
chf napisał(a):
Sygnał blokowy produkcji Piko to takie urządzenie które umożliwiało automatyczne zatrzymanie pociągu przed semaforem na odpowiednio dobranym odcinku izolowanym ( długość najdłuższego składu + droga hamowania ). Stosując kilka takich bloków odpowiednio ze sobą połączonych w prosty sposób można zbudować blokadę samoczynną. UWAGA działa to poprawnie tylko w analogu ( przynajmniej do takiego zastosowania został zaprojektowany).
Czy to urządzenie piko potrafiło płynnie wyhamować lokomotywę ?, czy po prostu odłączało napięcie od torów i droga hamowania była zależna od właściwości zatrzymywanej lokomotywy :roll:
 
Reakcje
0 0 0
#10
Wiatm !!!
Jest to pierwsza aktywnosc na tym zacnym forum wiec na wstepie mam zamiar wszystkich ""kolejkowiczow"" serdecznie pozdrowic.!!!!!!!!!!

Co sie tyczy systemu blokowego to mam pytanie .
Dlaczego ten system nie moze funkcjonowyc w digitalu ??

Co sie tyczy samej blokady - to taka jest moja rada

Stare blokadyPIKO sa wykonane z tzw. U szyn ktorych w tej chwili praktycznie nikt juz nie stosuje wiec taka blokade mozna spokojnie rozebrac i zalozyc pod makieta ( dogory nogami ) natomiast sam sygnal ( jezeli taki sie komus podoba) mozna zabudowac na gorze makiety .
Pozdrawiam Andrzej :LOL:
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#11
kwb3rdu, Witamy cię na forum

kwb3rdu napisał(a):
Dlaczego ten system nie moze funkcjonować w digitalu ??
Pewnie ze względu na pewne założenia. W DCC zakłada się, że prąd jest cały czas dostarczany i zawiera sygnał DCC. Takie odcięcie prądu oprócz tego, że nagle zabiera lokomotywie prąd, to jeszcze powoduje, że staje ona natychmiast, a nie płynnie - jak to się przyjęło w DCC.
 
Reakcje
0 0 0
#12
Serdecznie dziekuje za szybka i logiczna odpowiedz .

Mam jednak zamiar system blokad w DCC zastosowac pod makieta w tzw systemie psiej kosci oszczedzajac tym samym drogich i trudnych do wymiany zwrotnic .

Pod ""stolem" mam nadzieje ze tylko poza estetyka jazdy co w tym wypadku nie ma znaczenia nic nie stoi na pszeszkodzie by w DCC taki blokady zastosowac......chyba ze sie myle ? :roll:
pzdr andrzej

.
 

gbbsoft

Aktywny użytkownik
Reakcje
11 0 0
#13
kwb3rdu napisał(a):
Pod ""stolem" mam nadzieje ze tylko poza estetyka jazdy co w tym wypadku nie ma znaczenia nic nie stoi na pszeszkodzie by w DCC taki blokady zastosowac......chyba ze sie myle ?
Oczywiście, że można. Kwestia tylko celu jaki sie chce osiągnąć... :D
 

pepej

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#14
gbbsoft napisał(a):
Oczywiście, że można. Kwestia tylko celu jaki sie chce osiągnąć... :D
np możliwość zabawy w DCC z zachowaniem automatyki makiety ?

wiadomo po zabraniu sygnału DCC z torów lok zatrzyma sie siłą bezwładności, a jak ruszy ? płynnie czy tez z kopa ?
 
Reakcje
0 0 0
#16
jak ruszy ? płynnie czy tez z kopa ?

W moim przypadku to nie ma znaczenia poniewaz pod makieta (Tort) tego i tak nie widac .

Jednak pod makieta gdzie bedzie miala miejsce kumulacjia taboru pojazdy powinny sie poruszac o 3/4 wolniej niz na gorze .

jak to zrobic DCC ??

W analogu wystarczy wyizolowac odcinek blokad i podpiac pod odpowiednio ustawiony na powiedzmy 6V dodatkowy trnsformator .

w DCC jestem cienias .......... :oops:
 

pepej

Znany użytkownik
Reakcje
0 0 0
#17
kwb3rdu napisał(a):
w DCC jestem cienias .......... :oops:
też jestem cienias ale z tego co mi wiadomo musisz posiadać dekodery z funkcją ABC i specjalne moduły BM1 oraz BM2 podłączone do torowiska, które będą dekoderom mówić że mają zwolnić lub sie zatrzymać. Poczytaj o ABC

ABC = Automatic Braking Control = Asymmetrical DCC

Pozwala na zatrzymywanie lokomotyw za pomocą prostych układów elektronicznych. Wykorzystuje się tu reakcję dekodera na pojawienie się asymetrycznego sygnału w izolowanym odcinku torowym np. przed semaforem, w wyniku którego lokomotywa zatrzymuje się lub zwalnia. Jeśli lokomotywa znajduje się w tzw. trybie manewrowym może przejechać odcinek z asymetrycznym sygnałem bez zatrzymywania się (mija semafor z sygnałem "Stój"), tak jak to może dziać się na prawdziwej kolei - na polecenie dyżurnego. Lokomotywa wjeżdżająca na odcinek z asymetrycznym sygnałem z przeciwnej strony semafora - nie zatrzymuje się. W znajdującej się na takim odcinku lokomotywie możemy włączać/wyłączać funkcje (np. dźwięki, oświetlenie), można programować parametry dekodera w trybie PoM, można wycofać lokomotywę spod semafora.

Firma Lenz proponuje moduły do sterowania lokomotywami z obsługą ABC:

* BM1 - moduł hamowania;
* BM2 - moduł hamowania i zwalniania przed semaforem (instrukcja)
* BM3 - moduł blokady samoczynnej (w każdym bloku należy zastosować jeden moduł)

źródło http://www.techno-hobby.pl/L10440+Dekod ... p3821.html
 
Reakcje
0 0 0
#19
Super !!
Ok ale dajcie mi dwa trzy dni na przetrawieni tego tekstu ........... :LOL:

......... moze macie do poczytania jakis link pod reka moze byc tez po niemieckiemu ....... po polsku ale po angielsku bede na to potrzebowal kolejne trzy dni .........

....Niedawno nabylem system starowy Roco w DCC z Multimysza i wszytskimi bajerami jakie sa do tego potrzebne ,ale to dla mnie absolutne nowum .

Wprawdzie od kilkunastu lat ocieram sie o DCC ale do tej pory bylem na to odporny .... :LOL: .


pzdr andrzej
 
Autor wątku Podobne wątki Forum Odpowiedzi Data
Elektryka 0
Elektryka 9
Elektryka 4
Elektryka 2
Elektryka 27

Podobne wątki