• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Pytanie? Pomoc w ocenie "kolekcji"

Kwadrats7

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witam,
Od jakiegoś czasu dość przypadkowo stałem się właścicielem nazwijmy to "kolekcji" przedstawionych w zdjęciach poniżej.
Wiem że modele pochodzą z Francji i są dość wiekowe. Otrzymałem je na zasadzie aukcji garażowych i nie wiem co z nimi począć.
Najchętniej bym je spieniezyl niestety nie znam się na modelarstwie totalnie, może trochę jestem fanem naszych EN-57 natomiast jeśli chodzi o Francuską kolej to jestem zielony.
Czy jesteście w stanie podzielić się swoimi opiniami na temat tego wykopaliska?
 

Załączniki

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.391 463 29
#2
Niczego się o tym nie da powiedzieć, bo nic nie widać. Nie wiadomo nawet ile tego jest, nie mówiąc o tym w jakim stanie. Należałoby dokładnie zinwentaryzować całość, zrobić co najmniej po jednym dobrym zdjęciu każdego modelu, sprawdzić, czy wszystko działa i dopiero wtedy można coś powiedzieć. Jedno mogę stwierdzić już teraz: nie da się tego sprzedać w całości, chyba, że za symboliczną kwotę.
 

Beobachter

Znany użytkownik
Reakcje
4.939 10 2
#3
Zła wiadomość jest taka, że (sądząc po zdjęciach) nie są to ani rzadkie, ani specjalnie poszukiwane modele. Dobra natomiast to to, że określoną wartość jednak mają.
Jaka to wartość można w przypadku większości modeli dowiedzieć się na podstawie ich numerów katalogowych. Przykład to wagon Jouef 5112 widoczny na szóstym zdjęciu :
https://www.moba-preise.com/jouef/5112.html