• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Tabor Pomoc w konserwacji lokomotyw Piko

Sheldon

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Dzień dobry wszystkim,
Jestem początkującym modelarzem i potrzebuję pomocy z konserwacją lokomotyw Piko H0. Chciałbym, żeby mi ktoś doświadczony pokazał, jak to robić, bo na razie mam kilka zacinających się lokomotyw :/ Mogę dojechać lub zwrócić koszty dojazdu do mnie. Mieszkam we Włocławku.
Pozdrawiam
 
OP
OP
S

Sheldon

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#3
Jakie lokomotywy i co im się dzieje?
Mam 3 parowozy z zestawów startowych Piko 97920 i 57111, Taurusa 57170, BR 218 i Connex BR 185. Te wymagają konserwacji. Lokomotywy czasami się zacinają, albo zwalniają. Próbowałem je samemu czyścić, ale średnio mi to wychodzi. Na początku pięknie chodziły, teraz gorzej reagują. Jak biorę nową lokomotywę, to chodzi pięknie.
 

Adam Kobyliński

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
1.164 68 6
#6
Kup sobie w elektroniku Izopropanol (IPA) i jakąś szczoteczkę, od biedy może być szczoteczka do zębów. Na stronie Piko pod modelem lokomotywy masz instrukcję, tam jest pokazane gdzie smarować. Demontaż jest prosty, zdejmujesz budę, koła wyciągasz ciągnąc je delikatnie w dół. Potem zębatki, zębatki i koła myjesz w IPA zwracając uwagę czy nie ma nic między ząbkami i czy nie są popękane albo uszkodzone. Suszysz, składasz i smarujesz. Warto by też rozebrać i umyć wirnik silnika i obejrzeć jak wyglądają szczotki. Stare te modele?
 
OP
OP
S

Sheldon

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#7
Kup sobie w elektroniku Izopropanol (IPA) i jakąś szczoteczkę, od biedy może być szczoteczka do zębów. Na stronie Piko pod modelem lokomotywy masz instrukcję, tam jest pokazane gdzie smarować. Demontaż jest prosty, zdejmujesz budę, koła wyciągasz ciągnąc je delikatnie w dół. Potem zębatki, zębatki i koła myjesz w IPA zwracając uwagę czy nie ma nic między ząbkami i czy nie są popękane albo uszkodzone. Suszysz, składasz i smarujesz. Warto by też rozebrać i umyć wirnik silnika i obejrzeć jak wyglądają szczotki. Stare te modele?
Dziękuję Nie, modele są w miarę nowe. Niektóre mają rok- dwa, najstarsze może ze 4 lata, ale długo nie jeździły, bo na razie skupiam się na budowie makiety i rzadko jeżdżą A do smarowania co polecasz? Mam oliwę wazelinową. Nadaje się?
 

Adam Kobyliński

Znany użytkownik
GGM
Reakcje
1.164 68 6
#8
Dla samego sprawdzenia czy pomogło nawet nie musisz smarować. Oliwka na początek może być, ale na "gotowo" lepszy jest smar do przekładni, kupisz w sklepach modelarskich, albo smar silikonowy do kupienia w elektroniku. Poza tym oliwka szybko spłynie i po niej. Skoro długo stały to warto przeczyścić też blaszki odbierające zasilanie z kół.
 

Podobne wątki