• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

POMOC wózki SM42

Jaa166

Nowy użytkownik
Reakcje
0 0 0
#1
Witam jest ktoś z Krakowa kto pomógł by mi wyjąć koła z wózków w SM 42 bo mam straszny problem a nie chce jej całej rozwalić . Już ją wystarczająco pokiereszowałem
 

Lyntog

Aktywny użytkownik
Reakcje
889 6 2
#7
Podłączam się do pytania - w którą stronę i w którym miejscu trzeba podważyć? Oryginalna instrukcja do modelu nie pomogła mi nic a nic, a mnie też zaraz szlag trafi z tymi wózkami. Jakby nie można było tego zrobić tak jak SU45, gdzie demontaż to po prostu dwie śrubki.
 

Lyntog

Aktywny użytkownik
Reakcje
889 6 2
#11
OMG, w końcu się udało, @arturrs2 dzięki za pomoc :)

Dla potomnych foto jak dokonać tego heroicznego wyczynu:

wózek_sm42.jpg


Podkładamy cienki, płaski śrubokręt pod miejsce widoczne na zdjęciu i delikatnie obracając go w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara próbujemy podważyć (tak, żeby śrubokręt zaczął niejako wchodzić pomiędzy ramę a obudowę wózka. Oczywiście należy przy tym uważać, żeby nie uszkodzić ostoi lokomotywy, która może nam służyć jako punkt podparcia.
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
#12
Panowie, od dwóch dni męczę się z tymi wózkami. Mam wrażenie, że moje wózki są mocno sklejone bo nic ich nie rusza. Bardzo proszę jeszcze raz precyzyjnie wskazać punkt "G" tych wózków żeby w końcu puściły. Bardzo proszę.
 

Lyntog

Aktywny użytkownik
Reakcje
889 6 2
#13
Zatrzask wózka jest tu:

Schowek02.jpg


Dlatego wózek najlepiej jest podważać właśnie w tym miejscu. Tak jak pisałem - podkładasz śrubokręt na płasko tak jak na zdjęciu w miejscu oznaczonym kółkiem i obracasz w lewo starając się niejako wsunąć go pomiędzy ramę a ostoję.

Swoją droga demontaż wózka w SM to nic w porównaniu do tej samej operacji w Taurusie PIKO :p
 

EC45

Znany użytkownik
Reakcje
67 2 10
#14
W końcu się udało. Co prawda obudowa wózka pękła w miejscu tego zatrzasku, ale cóż zrobić. Działamy dalej. Mam pytanie odnośnie blaszek zbierających prąd. Czy przejechać je całe po zewnętrznej stronie patyczkiem kosmetycznym nasączonym benzyną ekstrakcyjną czy wystarczy dobrze wyczyścić tylko w tej części odstającej (czerwone strzałki) ? Druga sprawa tyczy się smarowania. Zakupiłem smar TF Silikon+Teflon. Czy zapaćkać nim porządnie powierzchnię zaznaczoną czerwoną ramką czy punktowo te zębatki? Czy ja będzie za dużo smaru to nie dostanie się głębiej tam gdzie wskazuje zielona strzałka ? Dzięki za pomoc ;)

IMG_4730.jpg
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.898 111 7
#15
Nic benzyna nie wycierac, wystarczy przetrzec delikatnie same koncowki z brudu. Przy smarowaniu nigdy nie packac, ale delikatnie potraktowac same zabki. Nie wiem czy silikon+teflon to dobry pomysl, wszak to prawie guma. Zainwestowal bym w olej do modeli, taki w malych buteleczkach z igielka. Pomoglo by to dac po malej kropelce na osie kol zebatych. Pamietaj im wiecej oleju i smaru-tym wiecej brudu i kurzu.
 

teigrekty2

Znany użytkownik
NAMR
Reakcje
3.898 111 7
#17
Raczej nie, ktos naprawde polecial. Jak widac na tym zdjeciu, usmarowane sa czesci kol zebatych, ktore nie maja nic wspolnego z napedem. Zobacz jak napryskane jest duzo smaru na dolnej obudowie. Dodam jeszcze zeby dac kropelke olejku, tam gdzie wchodza osie kol napednych. Wszak caly ciezar lokomotywy spoczywa wlasnie tam.
 

Jacek765

Znany użytkownik
GGM
SMK Katowice
NAMR
Reakcje
3.286 61 2
#18
Tutaj zgodzę się ale tylko częściowo z poradami Kolegi Maćka . Akurat smar TF bardzo dobrze się sprawuje w takich mechanizmach . Wszystko zależy z czego są wykonane elementy które mają ze sobą współpracować i jakości ich powierzchni . Tam gdzie pracuje plastik z plastikiem lub matowym lub szorstkim metalem najlepiej użyć smaru (najlepiej TF). Natomiast tam gdzie pracuje metal z metalem lub gładki metal z plastikiem najlepiej użyć oleju. Przy takiej operacji najlepiej rozebrać cały mechanizm i umyć wszystkie części w benzynie ekstrakcyjnej z resztek starego smaru. Następnie nasmarowac każdą część smarem w miejscach lozyskowania i umieścić na swoim miejscu . Następnie nanieść smar na zęby kół zębatych . Osie kół lokomotywy najlepiej założyć suche i delikatnie nanieść bardzo mała kroplę oleju w miejscu lozyskowania w ramie .
 

Podobne wątki