• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

pomniejszone.pl - modele lokomotyw serii ST48

DJs

Aktywny użytkownik
#1
ST48 z blachy trawionej.
Napęd ROCO. Dekoder ZIMO. DCC
Oświetlenie wg instrukcji sygnalizacji E1.
Oświetlona kabina maszynisty.
Gotowy do jazdy, założone poręcze, wycieraczki.
Model można będzie obejrzeć na Miniaturowej Polsce 2019 w Gliwicach w najbliższy weekend na stoisku Elvis-Model.

st48-013 01.jpg st48-013 02.jpg st48-013 03.jpg st48-013 04.jpg st48-013 05.jpg st48-013 06.jpg st48-013 07.jpg st48-013 09.jpg st48-013 13.jpg st48-013 14.jpg st48-013 15.jpg st48-013 16.jpg st48-013 17.jpg st48-013 18.jpg
 

Ranger

Znany użytkownik
#10
Mamy za dużo zamówień na SM48. Na ST przyjdzie czas. Dla DJs gratulacje bo lokomotywa jest ciężka w wykonaniu.
Mi nie do końca pasuje jakość wykończenia ale być może to kwestia prototypu.
 

ed250

Aktywny użytkownik
#13
Mamy za dużo zamówień na SM48. Na ST przyjdzie czas. Dla DJs gratulacje bo lokomotywa jest ciężka w wykonaniu.
Mi nie do końca pasuje jakość wykończenia ale być może to kwestia prototypu.
Wolę czekać rok, półtora niż 5 lat. To że masz gotowy projekt słyszałem już dwa lata temu, sorry ale przespałeś swój czas. Na żywo model pomniejszone.pl ładnie się prezentuje, lepiej niż na zdjęciach. Główne zastrzeżenia mam do boków wnętrza kabin. Po wnętrzu z kioska i turbostonki i przy tej cenie modelu to trochę nie na miejscu, ale mam nadzieję że to jakoś poprawią w wyrobie finalnym.
 

Ranger

Znany użytkownik
#14
To znaczy, ze mozna kupic KIT/blaszki?
Jeśli ak to od DJs. Od nas nie.

Wolę czekać rok, półtora niż 5 lat. To że masz gotowy projekt słyszałem już dwa lata temu, sorry ale przespałeś swój czas. Na żywo model pomniejszone.pl ładnie się prezentuje, lepiej niż na zdjęciach. Główne zastrzeżenia mam do boków wnętrza kabin. Po wnętrzu z kioska i turbostonki i przy tej cenie modelu to trochę nie na miejscu, ale mam nadzieję że to jakoś poprawią w wyrobie finalnym.
Dla nas jest ona mało atrakcyjna. Na SM48 mamy zamówienia cały czas. Wiec nie wiem czy przespałem czy nie miałem czasu na to.
Jak DJs poprawi położenie kalek (powietrze) i dokładność osadzenia szkieł reflektorów to będzie super.
moim zdanie to wszystko to kwestia propotypu.
 
#15
Piękny model. Od kilku lat kibicuję projektom pomniejszone.pl, a także jestem szczęśliwym posiadaczem trzech lokomotyw - SM 42 6dg, ET-22, a także ostatnio, odebranej kilka dni temu ET 21. Pozostaję w kontakcie z niektórymi z kolegów, z grona twórców tych przepięknych modeli. Niekiedy dzielę się uwagami, także krytycznymi. Skoro już było posłodzone to teraz łyżka dziegciu. Gadałem już z twórcami modeli panami Leszkiem, Pawlem i Danielem o kalkomaniach, które trochę nie leżą jak trzeba. Sugerowałem, że duże oznaczenia np Cargo najlepiej byłoby malować od szablonu zamiast używać kalkomanii. W SM 42 6dg musiałem się sporo namęczyć, bo kalka na żaluzjach wyglądała jak trzeba - płyny do zmiękczania kalki nie dały do końca rady, więc musiałem zastosować metody bardziej radykalne ...., skalpel i lupę. Oczywiście powstały ubytki, które pieczołowicie uzupełniłem pędzelkiem. Jest ok., przestrzenne żaluzje wyglądają doskonale, ale gdyby duże oznaczenia były po prostu namalowane od razu nie miałbym tyle roboty i stresu..., bo jednak trochę strachu jest, by nie schrzanić czegoś przy pięknym i nietanim modelu. W SM 48 znowu widzę ten sam problem - kalki, zwłaszcza na żaluzjach wyglądają po prostu dość kiepsko. Kwestia kolejna - poręcze. Tak w tym modelu jak i 6 do są trawione, zatem płaskie, a w rzeczywistości mają przekrój okrągły. Mnóstwo miałem z tym roboty w 6 dg, by nadać im bardziej „obły” kształt, dało się, ale gdyby tak od razu ...., to znowu miałbym mniej stresu, zwłaszcza, że poręcze czołowe były wklejone na stałe i musiałem się trochę nagimnatystykować. To jednak w sumie drobiazgi, bo ta grupka pozytywnie zakręconych zapaleńców robi genialne modele lokomotyw, o których jeszcze kilka lat temu nawet mi się nie śniło. A ostatnio odebrana ET-21 jest po prostu przepiękna. Pozdrawiam twórców i życzę dalszych sukcesów.
 
OP
OP
DJs

DJs

Aktywny użytkownik
#16
Piękny model. Od kilku lat kibicuję projektom pomniejszone.pl, a także jestem szczęśliwym posiadaczem trzech lokomotyw - SM 42 6dg, ET-22, a także ostatnio, odebranej kilka dni temu ET 21. Pozostaję w kontakcie z niektórymi z kolegów, z grona twórców tych przepięknych modeli. Niekiedy dzielę się uwagami, także krytycznymi. Skoro już było posłodzone to teraz łyżka dziegciu. Gadałem już z twórcami modeli panami Leszkiem, Pawlem i Danielem o kalkomaniach, które trochę nie leżą jak trzeba. Sugerowałem, że duże oznaczenia np Cargo najlepiej byłoby malować od szablonu zamiast używać kalkomanii. W SM 42 6dg musiałem się sporo namęczyć, bo kalka na żaluzjach wyglądała jak trzeba - płyny do zmiękczania kalki nie dały do końca rady, więc musiałem zastosować metody bardziej radykalne ...., skalpel i lupę. Oczywiście powstały ubytki, które pieczołowicie uzupełniłem pędzelkiem. Jest ok., przestrzenne żaluzje wyglądają doskonale, ale gdyby duże oznaczenia były po prostu namalowane od razu nie miałbym tyle roboty i stresu..., bo jednak trochę strachu jest, by nie schrzanić czegoś przy pięknym i nietanim modelu. W SM 48 znowu widzę ten sam problem - kalki, zwłaszcza na żaluzjach wyglądają po prostu dość kiepsko. Kwestia kolejna - poręcze. Tak w tym modelu jak i 6 do są trawione, zatem płaskie, a w rzeczywistości mają przekrój okrągły. Mnóstwo miałem z tym roboty w 6 dg, by nadać im bardziej „obły” kształt, dało się, ale gdyby tak od razu ...., to znowu miałbym mniej stresu, zwłaszcza, że poręcze czołowe były wklejone na stałe i musiałem się trochę nagimnatystykować. To jednak w sumie drobiazgi, bo ta grupka pozytywnie zakręconych zapaleńców robi genialne modele lokomotyw, o których jeszcze kilka lat temu nawet mi się nie śniło. A ostatnio odebrana ET-21 jest po prostu przepiękna. Pozdrawiam twórców i życzę dalszych sukcesów.
Nie wyobrażam sobie wycinania szablonu do malowania, gdzie szerokość litery w dużym napisie PKP CARGO na ST48 wynosi 1mm.
Druga rzecz, to jak pomalować tak wąski napis, aby biały pokrył niebieski kolor? Przecież od razu zrobi sie bardzo gruba warstwa.
Kalki zawsze kładzione są na płyn zmiękczający. Jeżeli jest pod nią przestrzeń to zawsze będzie widać inny odcień w tym miejscu, bo "wisi w powietrzu", a nie przylega do połyskliwej powierzchni. Za dużo kalek zmarnowałem na rozcinanie, aby je "powciskać". Wyglądało to katastroficznie. Więc taki jest kompromis.
Akurat w ST48 poręcze są z rurek i płaskowników więc nie widzę potrzeby aby kombinować z obłością. Poza tym jestem bardzo ciekaw wyglądu poprawionych poręczy oraz sposobu w jaki to zostało wykonane.
Zresztą poproszę o fotki z bliska wykonanych poprawek, może trzeba coś udoskonalić?


A tak wyglada 15D-034.
Do obejrzenia w najbliższy weekend na imprezie w Szczecinie.
A za miesiąc w Sosnowcu.

15D H0 01.jpg 15D H0 02.jpg 15D H0 03.jpg 15D H0 04.jpg 15D H0 05.jpg 15D H0 06.jpg 15D H0 07.jpg 15D H0 08.jpg 15D H0 09.jpg 15D H0 10.jpg 15D H0 11.jpg 15D H0 12.jpg 15D H0 13.jpg 15D H0 14.jpg 15D H0 15.jpg 15D H0 16.jpg
 
Ostatnio edytowane:
#19
Szanowny Kolego DJs - po pierwsze to gratuluję wykonania pięknego modelu. Kolejne malowanie chyba jeszcze ciekawsze. Jak wspomniałem jestem absolutnym fanem poczynań ekipy pomniejszone.pl, co nie znaczy, że bezkrytycznym. Nie bardzo widzę, w którym miejscu grubość napisu PKP Cargo, tego dużego wraz z logo, ma zaledwie milimetr grubości, ale może czegoś nie zrozumiałem. Da się namalować od szablonu biały napis na niebieskim poprzez kilkukrotne nałożenie kilku cienkich warstw farby aerografem. Możnaby do tego użyć znakomitych celulozowych farb Gunze i zapewniam, że krawędź warstwy farby byłaby niemal niezauważana, a z pewnością wyglądająca lepiej niż wisząca kalka na przestrzennych żaluzjach. W przypadku gdyby po zdjęciu maski brzegi były nazbyt kontrastujące należy to bardzo delikatnie przepolerować ściereczkami lub siateczkami ściennymi i będzie pięknie. W modelarstwie redukcyjnym mam ponad 40 lat doświadczenia i trochę już chemii na plastik, metal i żywicę rozpyliłem. Oczywiście co napisów małych to niewykonalne, ale w ich przypadku, z uwagi na relatywnie niewielką powierzchnię brzegów filmu kalki można to fajnie skorygować płynami poprawiającymi przyczepność i zmiękczającymi kalkomanię i efekt będzie ok. Poręcze w SM 42 6 dg poprawiałem zaczynając od szlifowania ich krawędzi pilnikiem diamentowym, następnie pomalowałem je natryskowo podkładem o dość grubej gramaturze, który daje także efekt korygujący. Kolejnym etapem było delikatne polerowanie ściereczkami ściennymi w celu zgubienia ostrych krawędzi. Etap ostatni to malowanie doskonałymi farbami Gunze, o ile pamiętam w kolorze chrome, a może silver. Wszystko się trzyma, zachowuje nawet spory zakres elastyczności i wygląda ok.Nie zdołałem uzyskać okrągłego przekroju, ale jest dużo lepiej niż było. Dość pracochłonne to były zabiegi. Przy najbliższej okazji wrzucę fotki 6 dg.
Serdecznie pozdrawiam.
Robert Bednrczyk.
 
#20
Oto obiecane fotki SM 42 6 dg.
1F24FAAF-B830-413C-BC39-E510AC24A03A.jpeg
C4871298-9878-453E-BE0D-55E3189057A7.jpeg


Kolejna.
C5EEC34B-08A8-4F44-9FFE-4D82A0F8EB08.jpeg


Do ideału pewnie trochę brakuje, ale widok lokomotyw bez powiększenia nie nasuwa zastrzeżeń. Poręcze, jak wcześniej pisałem, nie mają przekroju okrągłego, ale ostre krawędzie zniknęły i naprawdę trzeba się uważnie i bardzo bliska przyjrzeć, bo dostrzec, że nie są ”okrągłe„.
 
Ostatnio edytowane:

Podobne wątki