• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Polskie lokomotywy przemysłowe i manewrowe - zdjęcia

JSz

Użytkownik
Reakcje
132 0 0
http://www.rynek-kolejowy.pl/wiadom...-kolei-pasazerskiej-w-hrubieszowie-73173.html
Artykuł z 2015 r.
Czy to stacja Hrubieszów ?
Zobacz załącznik 480806
[DOUBLEPOST=1495658600][/DOUBLEPOST]http://lubelskakolej.net/wp/tag/infrastruktura/
I taki klimacik. Proszę o uzupełnienie lokalizacji, z góry dziękuję
Zobacz załącznik 480807
Lokomotywa stojąca po lewej stronie przed SM30-550,to bardzo rzadka maszyna LDH18 lub LDH29 produkcji FAUR,maszyny te zewnątrz są bliźniaczo-podobne,różnią się od siebie zabudowanymi w nich silnikami spalinowymi. I teraz pytanie gdzie i kiedy zostało wykonane to zdjęcie i czy maszyny na nim przedstawione jeszcze istnieją?
Według mojej wiedzy w Polsce istnieje zachowany jeden czynny egzemplarz LDH18 w Pyskowicach i jeden odstawiony egzemplarz LDH29 w spichlerzu w Opolu Wróblinie,którego to przyszłość nie jest pewna.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
Bardzo ciekawe zdjęcie, widzimy na nim dwie lokomotywy, które miały takie same oznaczenia jak ich odpowiedniczki, pracujące zupełnie w innych miejscach.
Na wiadukcie - S-232 dla Huty im. Lenina, druga S-232 pracowała w KWK Pniówek.
Pod wiaduktem lokomotywa oznaczona SM42-424, nie mająca nic wspólnego z lokomotywą PKP o tym numerze. Początkowo w Hucie Lenina posiadała oznaczenie S-424, a po przejęciu transportu przez Kolprem - zmieniono jej oznaczenie na SM42-424. Czy wszystko jasne? ;)
Taki polski bałaganik, zresztą kilka "podwójnych" parowozów też u nas jeździło. :(
Szkoda tylko, że wstawiający zdjęcie Kolega Adrian ograniczył się tylko ... do wstawienia, zmuszając innych do główkowania. Na skutek tego główkowania wychodzi mi, że zdjęcie zostało zrobione na terenie Huty Arcelor Mittal w Krakowie, a kiedy ... najprawdopodobniej w październiku.
 

Jan Bednarczyk

Znany użytkownik
Reakcje
1.469 12 6
I w tym przypadku bardzo była by pomocna ocena [ Wartościowa Informacja ] którą bym przyznał koledze Jarząbkowi za wiedzę z którą się z nami podzielił. A tak to ta informacja od kolegi Jarząbek będzie jako jedna z wielu. Dlatego apeluję do osób władnych o przywrócenie tej oceny.
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
A ja za tego typu propozycję z największą przyjemnością zaiwaniłbym Tobie (gdyby taka była) - "jestem na nie". ;)Dlatego apeluję do osób władnych o nieprzywracanie już więcej żadnych ocen. :D
 

Jarząbek

Znany użytkownik
Reakcje
1.581 73 0
A ja napisałem w moim wcześniejszym wpisie, że to Kraków - Huta Arcelor Mittal ... myślałem, że przeczytałeś. :)
 

Adrian.P

Użytkownik
Reakcje
103 0 0
Już wyjaśniam o co chodzi.Następnym razem będę sukcesywnie uzupełniał właściwym opisem. Zdjęcie z 26.10.2016r,S-232 wraca ze zwałowiska,poniżej S-424 lub jak to woli SM42 S-424,w tle "stacja" Surowcowa.KOLPREM nadal stosuje oryginalne nazewnictwo lokomotyw. Z góry przepraszam!
 

map69

Znany użytkownik
Reakcje
79 0 0
A ja byłem wczoraj zapolować na krokodyle.
Zachęceni wpisem kolegi, przy okazji imprezy w Zbiersku, postanowiliśmy zobaczyć te ciekawe maszyny :).

Na początek wybraliśmy się w okolice Elektrowni Adamów, gdyż chodziły słuchy, że 2017 jest ostatnim rokiem jej działalności.
Po nieco ponad godzinie oczekiwania, wreszcie jest!
EL2-9 prowadzi ładowny skład talbotów do elektrowni z Kopalni Węgla Brunatnego w Warence, Chlebów 19.05.2017.
P1300134a_1.jpg


Ten sam skład na wiadukcie przed wjazdem na teren elektrowni. Z pozdrowieniami dla Mechanika, który dla nas pięknie "zagrał" ;).
P1300137a_1.jpg


Następnie wybraliśmy się w okolice Elektrowni Pątnów, drugiej zatrudniającej "Krokodylki".
EL2-15 prowadzi skład z ładowni Kleczew w kierunku Elektrowni Pątnów.
P1300222a_1.jpg


Tutejsze składy w przeciwieństwie do tych z Adamowa jeżdżą jako zwarte push-pull-e, na ostatnim wagonie zamontowane jest oświetlenie, dzwonek i kamera. Mechanik możne prowadzić pociąg wagonami naprzód obserwując obraz z kamery na monitorze. Pojazdy są oznaczone numerami EVN.
P1300246a_1.jpg


Na terenie ładowni, używane są dwa małe, boczne pantografy, dzięki czemu operator ładowarki może sterować lokomotywą i przesuwać skład po napełnieniu każdego z wagonów.
EL2-06 Ładownia Kleczew.
P1300237a_1.jpg
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
Czy kamerka na końcu składu była zamontowana na samej górze pod daszkiem i dodatkowo była wyposażona w wycieraczkę? Rozumiem, że sygnał z kamerki jest przekazywany przewodem zawieszonym z boku wagonów na całej długości składu. Czy tak jest? Jeśli Kolega posiada zdjęcie ukazujące załadunek wagonów, gdy używany jest boczny pantograf EL2, proszę o jego wstawienie.

PS. chętnie bym wystawił Koledze ocenę "doceniam", lecz mam wyłączoną tę funkcję.
 

map69

Znany użytkownik
Reakcje
79 0 0
Czy kamerka na końcu składu była zamontowana na samej górze pod daszkiem i dodatkowo była wyposażona w wycieraczkę?
Tak, nieźle to wypatrzyłeś (y). Ja początkowo nie zwróciłem uwagi na wycieraczkę. Co więcej, widać poniżej rurkę od spryskiwacza.
P1300248_1.JPG

sygnał z kamerki jest przekazywany przewodem zawieszonym z boku wagonów na całej długości składu. Czy tak jest?
Tak właśnie jest.

zdjęcie ukazujące załadunek wagonów, gdy używany jest boczny pantograf EL2
Ostatnie zdjęcie w moim powyższym wpisie pokazuje taką właśnie sytuację: podniesiony jest górny pantograf do zasilania i dwa boczne do sterowania. Przewody sterowania są zawieszone na słupach w kształcie litery "Y" z boku toru. Tu dobrze to widać:
P1300232_1.JPG
 

yahya

Znany użytkownik
Reakcje
35 0 0
Dzięki! Czy możesz objaśnić, jak działa system sterowania EL2 za pośrednictwem bocznych pantografów?
 

Meggido

Znany użytkownik
Reakcje
2.667 12 2
Mysle, ze nastapilo tu drobne nieporozumienie. Pantografy boczne sluza do zasilania lokomotywy wczasie przejazdu pod stacja zaladunkowa. Wtedy pantograf centralny musi byc opuszczony. Ot cala filozofia... :)
 

map69

Znany użytkownik
Reakcje
79 0 0
Czy możesz objaśnić, jak działa system sterowania EL2 za pośrednictwem bocznych pantografów?
Tak na szybko znalazłem, że jest to:
"układ Leonarda, pozwalający na zdalne sterowanie lokomotywą przez operatora koparki, ładowniczego czy manewrowego".
Więcej: Krzysztof Zintel. Lokomotywy elektryczne typu EL2. „Świat Kolei”. 1/2005, s. 14-21.
 
Ostatnio edytowane:

map69

Znany użytkownik
Reakcje
79 0 0
Pantografy boczne sluza do zasilania lokomotywy wczasie przejazdu pod stacja zaladunkowa.
Wydaje mi się, że w tym konkretnym przypadku jest jednak tak, jak napisałem powyżej:
- skład zawsze wjeżdża na ładownię wagonami naprzód, lokomotywa nie przejeżdża pod ładowarką
- podczas ładowania składu górny pantograf jest zawsze podniesiony i odbiera prąd z sieci
- boczna sieć jest z obu stron toru i oba pantografy boczne są otwierane na ładowni ( do zasilania wystarczyłby jeden )
- Mechanik mi mówił, że tak jest. Na ładowni ponosi boczne pantografy i ma "wolne" ;)
 

Podobne wątki