• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Polski Fiat 621 i inne, 1:87

OP
OP
piotr66

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.716 30 1
II seria Tarpanów jest już dostępna:
1. wersja standard jak z I serii - 100,00 zł
2. wesja pickup bez plandeki - 100,00
3. pickup z plandeką (zdejmowalną) - 130,00
4. można zamówić też z nr. rejestracyjnymi (wzór z lat 60/70-tych) doliczając 10,00 do w.w. cen.
Cena przesyłki: 15,00 zł kurier, 10,00 zł paczkomaty InPost.
Kolory jak na zdjęciach, z tym że nie wszystkie mogą być dostępne, zależey to od momentu zgłoszenia.
 

Załączniki

Ostatnio edytowane:
OP
OP
piotr66

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.716 30 1
Kończę ostatnie tarpany i zabieram się za żuka, tego bardziej kańciastego czyli współczesnego. Ostatnio udało mi sie upolować na allegro żuka jeszcze by Tolo, bo brakowało mi go w polskich autach. Jeszcze nie dotarł ale jak przyjdzie to wrzucę fotkę. Mój Żuk będzie gotowy tak może pod koniec roku, mam teraz sporo roboty z taborem H0e, ale Żuczek też będzie bo lubię podłubać przy automobilach.
 

Adamzalesie

Znany użytkownik
Reakcje
281 45 10
Kończę ostatnie tarpany i zabieram się za żuka, tego bardziej kańciastego czyli współczesnego. Ostatnio udało mi sie upolować na allegro żuka jeszcze by Tolo, bo brakowało mi go w polskich autach. Jeszcze nie dotarł ale jak przyjdzie to wrzucę fotkę. Mój Żuk będzie gotowy tak może pod koniec roku, mam teraz sporo roboty z taborem H0e, ale Żuczek też będzie bo lubię podłubać przy automobilach.
Żebyś tak jeszcze dorobił do wersji I zdejmowaną plandekę, to by było super.
 
OP
OP
piotr66

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.716 30 1
Rozkręcam się w dziedzinie samochodów więc planuję coś takiego jak na fotkach, czyli Jelcz 422 w wersji C czyli ciągnik siodłowy. Co o tym sądzicie? Wiem że Tolo już kedyś je przedstawiał ale mi nigdy nie udało sie kupić i jakoś ta seria szybko sie skończyła. Poza tym kabina miała chyba nieco inny, wcześniejszy wlot powietrza. Taki ciągnik możnaby z naczepami seryjnymi kombinować.
 

Załączniki

OP
OP
piotr66

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.716 30 1
Właśnie o tym zielonym dokładnie myślę, a przy okazji czy ktoś wie w czym leży różnica z tymi kabinami nad i przed osią przednią? Czy to zależy od rodzaju silnika może, bo silników było sporo: SW680, iveco, steyra i nawet jeden amerykański. W dalszej kolejności byłyby wersje z dłuższą ramą.
 

IgorS

Aktywny użytkownik
Reakcje
174 2 0
Wersja z kabiną nad osią (czyli starsza) to Jelcz 416 lub 417 (odpowiednio skrzyniowy i ciągnik). Wersja z kabiną przed osią (czyli nowsza) to Jelcz 422 lub 622 (odpowiednio ciągnik i skrzyniowy). Rodzaj silnika oznaczany był w nowszej wersji ostatnią cyfrą - występowały wersje 422, 423 i 424, w zależności od producenta silnika (Mielec, Detroit Diesel, Mercedes i Iveco).
 

BoBi

Znany użytkownik
Reakcje
6 0 0
Fantastyczny pomysł, ja jednak popierałbym wersję z kabiną "nad osią", można by wtedy złożyć zestawy eksprtowe, idealnie wpasowujące się w klimat PRL:
13116090_980530832042663_6809287116435971333_o.jpg 13116417_980531155375964_8563201212465300235_o.jpg 13147732_980532408709172_5949765330731365370_o.jpg
Można by złożyć nasze ciężkie zestawy używane w PKSach, firmach państwowych i prywatnych:
aerg.JPG 13693037_10153786183512666_2549427897652725205_o.jpg sfghsdfs.jpg 13690891_10153786183362666_6495839533043758801_o.jpg

Choć mi głównie chodzi o zestawy Jugosłowiańskie:
 
Ostatnio edytowane:

IgorS

Aktywny użytkownik
Reakcje
174 2 0
W zasadzie kabina jest chyba jednakowa, wystarczy przesunąć nadkola do przodu i dac krótsze stopnie i zdemontować dokładkę pod zderzakiem. Tak czy inaczej, bedę kibicowac bo zapowiada się świetnie.
 
OP
OP
piotr66

piotr66

Znany użytkownik
Producent
Reakcje
1.716 30 1
No właśnie, kabina jest prawie identyczna, a ponieważ konstrukcja będzie modułowa czyli kabina osobno podwozie ze zderzakami i nadkolami osobno (podobnie jak w 316 RK-Modelle) , można będzie w łątwy sposób uzyskać obie wersje, równiez 416. Napisałem "prawie identyczna" bo jeszcze sprawa tych odchylaczy strugi powietrza na narożnikach - są kabiny bez odchylaczy, z małymi i dużymi, więc te elementy będą osobno montowane. Później można też dorobić spojlerr dolny pod zderzakami, górne odchylacze, także wersje dalekobieżne i lokalne będą reprezentowane.
Podwozie ciągnika już prawie gotowe, zabieram się za kabinę więc model powinien nie długo się zmaterializować.
Co eksportowych to przypomina mi się jeszcze węgierski Csepel który wykorzystywał kabiny Jelcza.
 
Ostatnio edytowane:

Ciemny

Aktywny użytkownik
Reakcje
857 6 1
Działaj jak najbardziej ;-) Przewidujesz tylko gotowe modele czy rozważasz też "bazę" elementów w formie kitów z możliwością wyboru potrzebnych podzespołów tak by ułatwić możliwość złożenia konkretnego ciągnika.
 

Podobne wątki