• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Polska w skali 1:160 - modele oryginalne, konwersje itp. ;-)

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
1.036 18 0
#61
Też bym przerobił ;). Wolałbym tą eve też przerobić GATX - gdzieś wyczytałem, że przejął on DEC.
Potrzebne więc numery i kalki.
Historia jest mniej więcej taka, że był sobie kiedyś CPN (Centrala Produktów Naftowych - z całkiem fajnym logo), i tenże CPN miał w swoim inwentarzu jednostkę zajmującą się zarządzaniem cysternami (choć te jeździły z oznaczeniami PKP rzecz jasna). Ta jednostka z czasem została uspółkowiona i przyjęła nazwę Dyrekcja Eksploatacji Cystern (skrót DEC). Sp. z o.o. W 2001 roku DEC zostało sprywatyzowane, chyba bezpośrednio przez GATX (firma amerykańska), jednak już po 2002 roku (przejęcie KVG przez GATX), rozpoczął się proces łączenia marek: najpierw DEC z KVG, a potem, po 2006 roku obie zastępowane były przez markę GATX. Przy okazji, w 2001 roku sprywatyzowany i włączony do przejętego DEC został ZNTK Ostróda, zajmujący się budową i remontami cystern. Pomyliłem się w oznaczeniu: prawidłowe dla polskiego oddziału GATX - GATX Rail Poland Sp. z o.o. jest PL-GATXP.
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
Reakcje
4.474 33 0
#65
Mam pytanie do Szymona, czy w 3D można by takie garnki też zrobić?
Metal jest fajny, ale większość modeli jest z plastiku i łatwiej go obrabiać.
Oczywiście że można takie reflektory w 3D zrobić. Pytanie tylko jak się będą prezentować i jaka będzie wytrzymałość konstrukcji ;) Myślę że wydruk w Shapeways bo ten temat rozwiązał ;)
 

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
1.036 18 0
#70
^^ Od siebie dodam tylko, że to BR01 (numer fabryczny modelu 12400). Resztę zostawię autorowi konwersji :) (zdjęcia ode mnie później, jak już będą u mnie wszystkie wagony do niej).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
Reakcje
11.290 459 29
#72
A przede wszystkim Trix 12830 to BR03, czyli nasz Pm2. Ten BR01, poza tym, że to inny typ, to jeszcze ma nowy kocioł, wymieniony po wojnie przez DB.
 

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
1.036 18 0
#73
Trzeba było zdobyć Trixa 12830, ma jakby bardziej pasującą armaturę.
Gdybym miał BR03, to bym nie organizował kalek do Pm1 tylko od razu Pm2;) Tak właściwie, to żal mi było zostawiać tą jedynkę w barwach DB, dlatego od razu pojawił się pomysł na Pm1 (tak, wiem, z rzeczywistością ma to wspólną tylko historię o rzekomym pochodzeniu ;) Zresztą w ogóle nie mam sentymentu do parowozów w barwach DB. DR to co innego, ale tu mi wystarczy 18201 :)
 

Waskotorowiec

Znany użytkownik
Reakcje
757 6 0
#74
Co do oldskulowych wagonów PIKO w skali N to pozwolę sobie pokazać trochę więcej niż przywołał kolega @Alex D . Mam te wagony bo 15-20 lat temu kupowałem wszystko co miało napis PKP w skali ... dowolnej. Udało mi się upolować po dwie odmiany kolorystyczne każdego z tych wagonów. Węglarki to pewnie z braku materiału w danym kolorze wyszły w dwóch odcieniach:

Zobacz załącznik 472301

Wagon kryty faktycznie był w dwóch wersjach (jak i w HO) szarej oraz brązowej:

Zobacz załącznik 472299
Zobacz załącznik 472300

Ponadto kupiłem też wtedy Pt47 z jakiejś kolekcji typy DeAgostini - też niezbyt dokładny i bez napędu (nadawałby się na pomnik lub do skansenu co najwyżej):

Zobacz załącznik 472302

Ponieważ w Nkę już nie idę i polubiłem mniejsze tematy w PKPco można pooglądać tutaj: http://forum.modelarstwo.info/threads/zntk-mini.29885/
to jakby ktoś chciał mieć te "modele" jako element kolekcji w trendzie "oldskul" to zapraszam do kontaktu na PRV. Środki ze sprzedaży posłużą dalszemu rozwojowi polskiego taboru w skali Z ;)
Witam, czy Kolega moglby odczytac numery weglarek "Klagenfurt" - na zdjeciach sa niestety nieczytelne.
Dziekuje i pozdrawiam.
 

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
1.036 18 0
#76
Dobra, czas na kilka konwersji. Uwaga! Mogą zaboleć oczy hehehe
Z uwagi na brak funduszy na polskie konstrukcje posiłkowałem się okazyjnie zdobytymi wypustami Arnolda, a że nie uśmiecha mi się wieloletnie czekanie na pełen skład, to mam co chciałem:D. Efekt mojego ogłoszenia sprzed roku ;)
DSC_3131_small.jpg
DSC_3102_small_.jpg
 

techno

Moderator
Zespół forum
Reakcje
1.036 18 0
#78
^^ Widziałem nawet zdjęcia dziewiątki MaTu w malowaniu ICCC ;) Faktycznie, w grę wchodzi EP09 w fabrycznym malowaniu (może w przyszłym roku?), bo o niej też rozmawiałem, no i zapowiadana w wątku z nowościami przez KamilaW EU07/303E (cierpliwie trzymam za ten projekt kciuki).
 
Reakcje
35 0 0
#80
Fajnie się te składy prezentują. Wielka szkoda, że poza restauracyjnymi wagony chyba dość mocno odbiegają od eksploatowanych u nas, można to chyba dość łatwo dostrzec - mają po 10 okien z każdej strony. Czy 1 klasa różni się czymś od 2?
Ale cóż, w kwestii modeli pociągów ekspresowych to niewiele można w n-ce wykorzystać, trzeba iść na kompromisy, albo... budować od zera :)
 

Podobne wątki