• Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
  • Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.

Polska w skali 1:160 - modele oryginalne, konwersje itp. ;-)

techno

Aktywny użytkownik
#61
Też bym przerobił ;). Wolałbym tą eve też przerobić GATX - gdzieś wyczytałem, że przejął on DEC.
Potrzebne więc numery i kalki.
Historia jest mniej więcej taka, że był sobie kiedyś CPN (Centrala Produktów Naftowych - z całkiem fajnym logo), i tenże CPN miał w swoim inwentarzu jednostkę zajmującą się zarządzaniem cysternami (choć te jeździły z oznaczeniami PKP rzecz jasna). Ta jednostka z czasem została uspółkowiona i przyjęła nazwę Dyrekcja Eksploatacji Cystern (skrót DEC). Sp. z o.o. W 2001 roku DEC zostało sprywatyzowane, chyba bezpośrednio przez GATX (firma amerykańska), jednak już po 2002 roku (przejęcie KVG przez GATX), rozpoczął się proces łączenia marek: najpierw DEC z KVG, a potem, po 2006 roku obie zastępowane były przez markę GATX. Przy okazji, w 2001 roku sprywatyzowany i włączony do przejętego DEC został ZNTK Ostróda, zajmujący się budową i remontami cystern. Pomyliłem się w oznaczeniu: prawidłowe dla polskiego oddziału GATX - GATX Rail Poland Sp. z o.o. jest PL-GATXP.
 

pado

Znany użytkownik
KKMK
#65
Mam pytanie do Szymona, czy w 3D można by takie garnki też zrobić?
Metal jest fajny, ale większość modeli jest z plastiku i łatwiej go obrabiać.
Oczywiście że można takie reflektory w 3D zrobić. Pytanie tylko jak się będą prezentować i jaka będzie wytrzymałość konstrukcji ;) Myślę że wydruk w Shapeways bo ten temat rozwiązał ;)
 

techno

Aktywny użytkownik
#70
^^ Od siebie dodam tylko, że to BR01 (numer fabryczny modelu 12400). Resztę zostawię autorowi konwersji :) (zdjęcia ode mnie później, jak już będą u mnie wszystkie wagony do niej).
 

Andrzej Harassek

Moderator For Prawdziwa Kolej Koleje Innych Krajów
Zespół forum
Donator forum
#72
A przede wszystkim Trix 12830 to BR03, czyli nasz Pm2. Ten BR01, poza tym, że to inny typ, to jeszcze ma nowy kocioł, wymieniony po wojnie przez DB.
 

techno

Aktywny użytkownik
#73
Trzeba było zdobyć Trixa 12830, ma jakby bardziej pasującą armaturę.
Gdybym miał BR03, to bym nie organizował kalek do Pm1 tylko od razu Pm2;) Tak właściwie, to żal mi było zostawiać tą jedynkę w barwach DB, dlatego od razu pojawił się pomysł na Pm1 (tak, wiem, z rzeczywistością ma to wspólną tylko historię o rzekomym pochodzeniu ;) Zresztą w ogóle nie mam sentymentu do parowozów w barwach DB. DR to co innego, ale tu mi wystarczy 18201 :)
 

Waskotorowiec

Aktywny użytkownik
#74
Co do oldskulowych wagonów PIKO w skali N to pozwolę sobie pokazać trochę więcej niż przywołał kolega @Alex D . Mam te wagony bo 15-20 lat temu kupowałem wszystko co miało napis PKP w skali ... dowolnej. Udało mi się upolować po dwie odmiany kolorystyczne każdego z tych wagonów. Węglarki to pewnie z braku materiału w danym kolorze wyszły w dwóch odcieniach:

Zobacz załącznik 472301

Wagon kryty faktycznie był w dwóch wersjach (jak i w HO) szarej oraz brązowej:

Zobacz załącznik 472299
Zobacz załącznik 472300

Ponadto kupiłem też wtedy Pt47 z jakiejś kolekcji typy DeAgostini - też niezbyt dokładny i bez napędu (nadawałby się na pomnik lub do skansenu co najwyżej):

Zobacz załącznik 472302

Ponieważ w Nkę już nie idę i polubiłem mniejsze tematy w PKPco można pooglądać tutaj: http://forum.modelarstwo.info/threads/zntk-mini.29885/
to jakby ktoś chciał mieć te "modele" jako element kolekcji w trendzie "oldskul" to zapraszam do kontaktu na PRV. Środki ze sprzedaży posłużą dalszemu rozwojowi polskiego taboru w skali Z ;)
Witam, czy Kolega moglby odczytac numery weglarek "Klagenfurt" - na zdjeciach sa niestety nieczytelne.
Dziekuje i pozdrawiam.
 

techno

Aktywny użytkownik
#76
Dobra, czas na kilka konwersji. Uwaga! Mogą zaboleć oczy hehehe
Z uwagi na brak funduszy na polskie konstrukcje posiłkowałem się okazyjnie zdobytymi wypustami Arnolda, a że nie uśmiecha mi się wieloletnie czekanie na pełen skład, to mam co chciałem:D. Efekt mojego ogłoszenia sprzed roku ;)
DSC_3131_small.jpg
DSC_3102_small_.jpg
 

techno

Aktywny użytkownik
#78
^^ Widziałem nawet zdjęcia dziewiątki MaTu w malowaniu ICCC ;) Faktycznie, w grę wchodzi EP09 w fabrycznym malowaniu (może w przyszłym roku?), bo o niej też rozmawiałem, no i zapowiadana w wątku z nowościami przez KamilaW EU07/303E (cierpliwie trzymam za ten projekt kciuki).
 
#80
Fajnie się te składy prezentują. Wielka szkoda, że poza restauracyjnymi wagony chyba dość mocno odbiegają od eksploatowanych u nas, można to chyba dość łatwo dostrzec - mają po 10 okien z każdej strony. Czy 1 klasa różni się czymś od 2?
Ale cóż, w kwestii modeli pociągów ekspresowych to niewiele można w n-ce wykorzystać, trzeba iść na kompromisy, albo... budować od zera :)