Ten serwis używa "ciasteczek" (cookies). Korzystając z niego, wyrażasz zgodę na użycie plików cookies. Learn more.
Szanowny Użytkowniku, serwisy w domenie modelarstwo.info wykorzystują pliki cookie by ułatwić korzystanie z naszych serwisów. Jeśli nie chcesz, by pliki cookies były zapisywane na Twoim dysku zmień ustawienia swojej przeglądarki.
Dodajmy - jeśli chodzi o skalę N bo najlepiej to jak na razie go Roco zrobiło w H0. Na pierwszy rzut oka widać, że te skrzynki w podwoziu to jakoś inaczej w modelu lecą niż w oryginale. O 2 stopniach wejściowych zamiast 3 nie wspomnę Ale fakt - w skali N lepszego Y/B70 nie ma.
Ma kolega może zdjęcia czoła tej eNkowej wersji?
Czyli jest i buba na czole jak w wersji TT z tymi wgłębieniami - szczególnie z lewej strony. Mimo wszystko zacny okaz w kolekcji, a moje czepianie się to formalność , bo wagonik w eNce i tak jest fajny mimo tych wszystkich odstępstw od oryginału. Z ciekawości prosiłem o foty by zobaczyć jak go w N zrobili w Trix-ie bo znam ten model w H0 (Roco, Tillig), w TT (Tillig), a nie bardzo znałem w eNce. Potwierdza to tylko prawidłowość, że na modele PKP w większości firm adoptowane są formy z innych zarządów kolei. Tymbardziej dziwi mnie fakt narzekania w dziale H0 na to co robi PIKO dla miłośników naszych szlaków w skali... (taka dygresja przy okazji)
Dzięki za foty.
Pozdrawiam
Niestety N-ka jest póki co taką skalą, gdzie nie za bardzo opłaca się robić nowych form. Z drugiej strony, przy tej wielkości naprawdę wiele się wybacza
Ostatnio przekazałem do przemalowania wagon, wydawałoby się, pierwszej klasy (Trix, salonka DR - Y, IV ep.). Po otwarciu okazało się, że to łamaniec Po prostu patrząc przez okno do środka nie zauważyłem, że w części przedziałów jest 6 miejsc, a w pozostałych 8
BR232 - East-West Railways, o której pisałem wcześniej:
Cysterna Minitrix DEC-KVG w zarządzie PKP. W tym zestawie (Trix 15291 - tu jest inne pudełko), była jeszcze cysterna bez loga KVG, ale na potrzeb tych zdjęć jakimś cudem jej zdjęcia nie mam (będzie później). Dodam, że set 3 cystern (DEC, DEC/KVG, EVA) z lekką fabryczną patyną wyszedł w 2005 roku...
Cysterna gazowa DEC/KVG w zarządzie DB. Cystern w tym malowaniu wyszło 4 (od -17 do -20).
Dwie kuszetki z setu dwóch wagonów do EN Jan Kiepura w zarządzie DB, zrobionych przez L.S. Models. Teraz te formy klepie Pi.R.A.T.A. (pisałem o tym w drugim wątku):
Kilka dodatkowych fotek tego, co nie zostało tu wrzucone: z Hobbytraina był tylko "Polski" Taurus. Tutaj dodatkowo "Ukraiński" oraz w malowaniu ICC (wcześniej był to Taurus z FLM):
Taurus "Niemiecki" z Hobbytraina oraz BR189 z ERS Railways "Link by Rail" z wahadła kontenerowego Poznań-Rotterdam:
Ujęcie artystyczne
m.in. Taurusa "ukraińskiego" z Bohunami Kuehna na haku:
BR189 PKP Cargo z Falns'ami na haku:
Taurus ICC z BWE na haku:
Tu widoczne cysterny DEC-u oraz "Helmut" BR624, które mam nadzieję, w niedługim czasie dostanie oznaczenia SA110 (w lata 2005-2012 służyły dzielnie na szlakach Województwa Zachodniopomorskiego) i kilka innych wagonów :
Ludmiła z "E-WR" z cysternami Orlenu (L.S. Models) oraz DEC/KVG na haku, z tłem:
^^ Się zbierało się Teraz tylko trzeba posiadane tory gdzieś przymocować, na co za bardzo czasu nie ma. Fajnie było by pojeździć częściej, niż dwa razy do roku...
Teraz czekam w spokoju na WARS-a Trixa, ewentualny wypust reszty Kiepury od Piratów i... zlecone malowanki + niespodzianka Zobaczymy, co z tego wyniknie
Brakuje mi strasznie wagonu kontenerowego. Doczytałem się gdzieś, że Rocky-Rail miało wypuścić Sggmrss '90 w oznakowaniu PKP (numer 60155). Niestety ten wagon, jak zauważyłem, nie wyszedł
W 2016 wyszedł tylko jeden nasz model (podwójny) - cysterny PKP/Orlen z L.S. Models, bo 189 z Linked by Rail nie liczymy (rejestracja D-Dispo). Co ciekawe - pamiętna 189 w malowaniu PKP Cargo to również D-Dispo, więc oficjalnie "nasz" to on tylko przejazdem
W 2017 mamy już cztery Dwa Trixy (cysterna PKP Cargo w malowaniu DB Schenker, WARS sypialny) oraz dwa wyprzedane już restauranty KiskuN (malowanie ICC oraz WARS).
Muszę przyznać, że w N-ce sprzęg oryginalny jest koszmarny, ale wymyślili kks i odległości między wagonami są do przyjęcia.
Jak patrzę na Zetkę i sprzęg to ... Fajnie wagony wyglądają bez sprzęgu ;-)
[DOUBLEPOST=1489658317][/DOUBLEPOST]
Tak to druk 3D w żywicy i nie mam mu nic do zarzucenia jak na tą skalę modelu, bok jest bardzo filigraniwy i wszystko co najważniejsze wizualnie w tym modelu widać. W Nce będzie to też akceptowalne.
Kks już rozpatrywałem z Szymonem G. i na dzień dzisiejszy pewnie jest on spalony z uwagi na koszt jednego gniazda ok 14 euro - co daje ok 65 zł/szt. Przy dwu sprzęgach to koszt prawie 130 zł, a gdzie kółka ok 30 zł, blaszki ostban ceni ok 6 zł, zderzaki (?zł) i wydruk 3d podwozia to ok 15-20 euro + palona laserem podłoga i ewentualnie rdzeń mosiężny do masy + śruby+kalki! Dać min 200-250zł za kit w tej skali to raczej przesada. Opracowując ten model przyświeca mi idea DLA LUDU i prostota w składaniu. Ot moja filozofia. Jakomuś przypadnie do gustu to ok. Jak nie to trudno.
Kks już rozpatrywałem z Szymonem G. i na dzień dzisiejszy pewnie jest on spalony z uwagi na koszt jednego gniazda ok 14 euro - co daje ok 65 zł/szt. Przy dwu sprzęgach to koszt prawie 130 zł, a gdzie kółka ok 30 zł, blaszki ostban ceni ok 6 zł, zderzaki (?zł) i wydruk 3d podwozia to ok 15-20 euro + palona laserem podłoga i ewentualnie rdzeń mosiężny do masy + śruby+kalki! Dać min 200-250zł za kit w tej skali to raczej przesada. Opracowując ten model przyświeca mi idea DLA LUDU i prostota w składaniu. Ot moja filozofia. Jakomuś przypadnie do gustu to ok. Jak nie to trudno.
... a gdyby wydrukować ze zderzakami i podłogą - nie byłoby prościej? Osobiście w eNce nie liczą się dla mnie detale. Za to cena tak, gdyż wolałbym mieć skład z wieloma wagonami (10-20 szt.)
... a gdyby wydrukować ze zderzakami i podłogą - nie byłoby prościej? Osobiście w eNce nie liczą się dla mnie detale. Za to cena tak, gdyż wolałbym mieć skład z wieloma wagonami (10-20 szt.)
Co do drukowania zderzaków to jak jest opcja je zastąpić czymś innym to osobiście wolałbym to zrobić. Niestety filigranowy wydruk takiego elementu nie będzie najmocniejszy i bardzo narażony na urwanie/ułamania. Element wklejnony typu szpilka/gwóźdź napewno będzie mocniejsza i na dłuższy czas....Podłogę tez można wydrukować tylko istnieje szansa że nie uda mi się zaprojektować do wagonu rdzenia, a do tego wydruk będzie droższy niż normalnie. Z drugiej strony fornir będzie najlepiej udawał drewno po zabejcowaniu
Cena Czyni Cuda, jak będzie do przyjęcia to i pewnie się chętni na model znajdą więc luz. Jak nie to powstanie parę sztuk które będę miał w swojej kolekcji. Dajcie mi trochę czasu. Za jakiś czas powstanie osobny watek jak będzie co pokazać
Zdjęcie niestety kiepskie, ale pojazd ten w tym wątku się nie pojawił:
Siemens BR170 Vectron zarejestrowany w Polsce na DB Schenker Rail Polska - idealny kandydat do ciągnięcia nowych cystern Ministrixa (czyli cysterny kwasowe DB Schenker Rail Polska z PKP Cargo):
Tu akurat mamy przykład nieodpowiedniego zapakowania. Przesyłka jechała do mnie z Francji, a sprzedający nie zadbał o zabezpieczenie lokomotywy np. dodatkową folią i... ślady farby widać na wieczku od pudełka oraz oba pantografy do wymiany (tu akurat do wersji DC). Zaoszczędziłem na nowym elektrowozie tyle, że teraz to wydam na części zamienne, ale chociaż dekoder mam w cenie Malaturą się nie przejmuję, bo pewnie i tak trafi do patynowania...
PS. Zamawiał już ktoś z Was części zamienne do produktów Hobbytrain/Lemke? Jakieś doświadczenia macie?